Articole
01-07-2013

Prin crearea unei companii axata pe aspiratii si scopuri, Lululemon a construit un brand pe care consumatorii vor sa-l incerce.
 

Fondata in 1998 in Vancouver, producatorul din Columbia Britanica de haine scumpe de yoga si atletism a atras mereu o clientela fidela, insa acum numarul lor e si mai mare, dintre acestia nefacand parte doar yoghini si atleti, ci oricine isi doreste sa faca parte dintr-o comunitate care te inspira si te face sa te simti bine. ”Oamenilor le pasa de brand pentru ca se simt legati de el si de ce reprezentam moi”, spune Laura Klauberg, vice-presedinte al comunitatii si brandului. ”Pe langa yoga si sanatate, ne place sa-i ajutam pe clientii nostri sa-si faca o viata placuta prin fixarea de obiective.”
 

Julie Cottineau, director al BrandTwist.com, spune ca brandurile functionale si bazate pe factorul emotiv rezoneaza cu cei care cumpara in ziua de azi. ”Oamenii se gandesc ca la o comunitate; cumparand brandul vor achizitiona ceva mai mare. Nu e vorba doar despre fitness sau haine, ci despre gasirea acelei legaturi dintre minte si trup si sa faci ceva pozitiv”, spune ea.
 

In dorinta de a largi comunitatea, Lululemon a deschis mai mult de 60 magazine din 2011, formand si o noua echipa de ”ambasadori” – atleti, instructori sau modele de urmat care promoveaza brandul printre studentii lor si ofera feedback designului de produs. Intre timp, numarul celor care-i urmaresc pe Twitter a crescut cu 621% din 2011, in timp ce numarul prietenilor de pe Facebook a crescut cu 200%.
 

Cottineau afirma ca aceasta crestere este alimentata de o strategie complexa care introduce mesajul brandului in aproape fiecare moment de legatura cu clientul, in special acele plase de cumparaturi pe care scrie ”Manifestul Lululemon”, completat de un citat motivational, ca de exemplu ”Fa un lucru pe zi care te sperie.”
 

E o tactica care poate fi foarte folositoare pentru antreprenorii care nu isi pot permite sa-si masoare fortele cu bugetele de marketing ale unor branduri de renume. ”In cateva luni, acele plase de cumparaturi nu vor mai fi asociate cu pantalonii sau bluza pe care a cumparat-o clientul, ci ii va aminti acestuia de istoria brandului”, spune Cottineau. Acesta este un impact pe care multe branduri il neglijeaza.


Sursa: www.entrepreneur.com


Traducere: A_BEST
 

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24