Articole
23-02-2015

Asa cum deja stim, efectele stresului asupra organismului sunt numeroase. Cresterea riscului de boli cardiace, acumularea de kilograme, reducerea capacitatii cerebrale, insomniile sau depresia reprezinta doar cateva dintre consecintele stresului.

 

Cum factorii externi sunt greu sau imposibil de controlat, trebuie si tinem cont de anumite lucruri mici, dar cu impact major asupra nivelului de stres, pentru a ne putea proteja organismul. 

 

Alimentatia corecta este cel mai la indemana ajutor. Alimentele bogate in substante nutritive, care ajuta functia suprarenala sa functioneze corect, sunt benefice pentru reducerea stresului. De ce? Organismul raspunde la stres prin cresterea cantitatii de hormoni ai stresului produsa de glandele suprarenale, hormoni responsabili pentru deficientele nutritionale. Astfel, este util sa introducem in alimentatia zilnica elemente precum: seminte de floarea-soarelui, seminte de susan, usturoi, orez brun, varza, alge, migdale, avocado si fructe de padure.

 

Exista, de asemenea, ceaiuri care ne ajuta in lupta cu stresul. Ceaiuri precum cele de musetel, lemn dulce, roinita, valeriana sau gura-lupului hranesc sistemul nervos central si pe cel endocrin, diminuand simptomele stresului.

 

In perioadele cu nivel ridicat de stres, putem asocia alimentele si ceaiurile cu vitamine si minerale. Vitamina C, magneziul, calciul, zincul, vitamina B5 si vitamina E sunt recomandate de catre medici si nutritionisti.

 

Pe langa aporturile aduse direct organismului nostru, ne putem ocupa si de spirit, prin meditatie si yoga, si de mediul in care traim, prin consultarea unor specialisti feng-shui.

 

Specialistii in managementul stresului afirma faptul ca este extrem de important sa cunoastem tehnici rapide care sa ne ajute in scaderea nivelului de stres. Intr-un studiu publicat in Jurnalul International de Neurostiinta, se mentiona faptul ca nivelul de stres poate fi diminuat cu ajutorul unui masaj la talpi, realizat timp de 15 minute,  de doua ori pe saptamana, folosind o minge de tenis sau un aparat de masaj. In plus, zilnic, timp de 20 de minute, putem scrie despre evenimentele stresante sau neplacute. Dupa aceea, putem arde sau rupe foaia, vizualizand cum elementele mentionate dispar.

 

In final, nu trebuie sa uitam sa aerisim incaperile in care ne aflam, de cel putin doua ori pe zi, sa eliberam biroul sau zona de lucru, pastrand numai lucrurile pe care le folosim in mod real si sa achizitionam perne pentru gat, in nuante de verde si umplute cu ierburi aromatice.

 

Sursa foto: www.redorbit.com

 

Autoare: Adela Marin

Editor Femei in Afaceri

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24