Articole
18-02-2013

Amandoua stim ca nu exista pilule magice si retete secrete ca sa atingi succesul instant. Indiferent cat de pasionata, destepta sau talentata esti, indiferent care este domeniul tau de activitate si specializarea ta, adevarul este ca singura abilitate care va face ca toata munca ta sa conteze si va face diferenta in nivelul veniturilor tale este... MARKETINGUL.

 

Ai sa-mi spui ca marketing-ul este o disciplina scolara si se invata la universitate. Nu am sa-ti dau o definitie. E plin internetul de ele. Vreau numai sa-ti spun ca din punct de vedere etimologic, cuvantul "marketing" provine din limba engleza si se refera la "piaţa", "comercializare", "targuiala", "vanzare/cumparare".
 

Prin urmare, desi ai sa fii tentata sa-mi spui ca tie nu-ti place sa te targuiesti si ca tu nu esti de vanzare, eu am sa-mi permit sa te contrazic si sa-ti spun inca o data, ca termenul de marketing este indisolubil legat de evolutia ta si a afacerii tale.
 

Edward Deming (tipul ala destept care a pus bazele calitatii ca stiinta) spunea ca  invatatura nu-i obligatorie... dar nici supravietuirea nu este. Poti inlocui cuvantul invatatura cu marketing. Pe raspunderea mea.

 

Marketing-ul este mai mult decat invatatura, este o abilitate. Iar daca esti avocat, sau psiholog, sau inginer, daca nu ai facut studii economice, sunt slabe sanse sa fi studiat asta la scoala.

 

Marketing-ul iti este esential pentru a te dezvolta cum doresti. Marketing-ul te ajuta sa-ti stabilesti obiective, sa le planifici , sa le atingi, sa le masori. Si sa o iei de la capat.

 

Marketingul te ajuta sa iti cladesti brandul personal pe baze corecte si autentice. Te ajuta sa-l dezvolti si sa-l promovezi.

 

Nu ai de ales. Daca vrei ca ideile tale si mesajul tau, dace vrei ca adevaratul tau sine sa ajunga la oamenii care conteaza, nu e suficient sa te descurci, trebuie sa fii bun la marketing.

Cand vei alege sa faci marketing online, posibilitatile se vor multiplica pe masura.

Partea buna e ca atunci cand te adresezi online, cei care reactioneaza la mesajul tau au la indemana un instrument puternic. Si pentru ei si pentru tine. CLICK! Cu un singur click se pot abona la postarile tale, iti pot da click la pagina de business. Cu un clik iti dau Like la status.  Cu un click te pot adauga in reteaua lor profesionala pe LinkedIn  Cu un click iti comanda cartea sau se inscriu la evenimentul tau.

Tot cu un click se pot dezabona de la toate astea... Daca nu vei invata marketing...

Un alt aspect pozitiv al marketingului online este ca poate fi masurat foarte usor. Vei sti exact pe cine ai influentat si in ce masura. Si este repetabil.
 

Nu trebuie sa dezarmezi si sa crezi ca lucrurile sunt mai complicate decat par.

 

Pe de alta parte, trebuie sa fii constienta ca nu-ti permiti sa nu transmiti mesajul tau de afaceri in mod corect, catre piata potrivita, pentru ca altfel afacerea ta se topeste. Indiferent cat de grozav este produsul tau, indiferent cat esti tu de buna, in viata si in afaceri nu primesti ceea ce meriti, ci ceea ce negociezi. Si ca sa poti negocia corect trebuie sa fii cel putin pe acelasi nivel cu cel din fata ta. Poti realiza acest lucru cu un marketing adecvat.

Cum ar fi sa poti sa prevezi cum vei fi peste un an, unde vei fi pozitionata profesional si cu cine dintre specialistii consacrati ai domeniului tau vei lucra?  Astea sunt lucruri care trebuie decise, nu descoperite pe parcurs.

Nu e vorba numai de tine in ecuatia asta. Daca tu ai un produs excelent, daca afacerea ta e grozava, nu ai voie sa nu te promovezi in mod corect. Tine de responsabilitatea ta sociala. Pentru ca in felul acesta, noi ceilalti nu aflam despre tine, sau despre afacerea ta si nu putem sa ne stingem nevoia pe domeniul tau de activitate.

Ce te-a impiedicat pana acum sa faci marketing pentru tine sau pentru afacerea ta? Ce cunostinte iti lipsesc?


Trebuie sa faci primul pas: Ia agenda si scrie pe o foaie alba intrebarea:
 

CUM AR FI DACA AS FI...?      
  

Te-ai prins, in loc de puncte, scrie visul tau cel mai frumos despre tine. 

Si apoi treci pe pagina cealalta si raspunde pe rand la urmatoarele intrebari. 

Prima o stii deja, ti-am vorbit deja despre ea: Care este DE CE-ul tau?

 

CE ESTE? Defineste visul tau in termeni academici, fa-o cat mai exact posibil.


sursa foto:www.sheknows.com 

 

CUM SA? Este urmatoarea intrebare.
 

Daca ai raspuns la primele trei intrebari, aici va fi partea cea mai usoara.Vei gasi resurse pentru a scrie pagini cu raspunsuri la intrebarea asta. Dupa ce te opresti, citeste-le din nou si centralizeaza. Apoi planifica. Nu-ti da termene generoase. Fii chiar nerezonabila!

Vei avea planul pe luna urmatoare, apoi pe trei luni, pe sase luni si pe un an.
 

Acestea sunt motivele tale! Toata munca ta se va sprijini pe ele.

 

 Spune-mi un cuvant, sau o poveste si hai sa vedem cum putem sa te asezam in alta lumina.

 

Autoare: Mirela Apetrei 

 

Consultant marketing online, social media, branding personal si reputatie online

www.dotsight.ro

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24