Articole
03-02-2014

Julia Hartz este antreprenoarea care, in 2006, a pus pe picioare afacerea Eventbrite, alaturi de sotul ei si de inca un partener de afaceri, Renaud Visage. Dintr-o mica sala de conferinte, alimentata doar de economiile personale si de multa hotarare din partea cofondatorilor, Eventbrite, platforma de bilete online pentru orice fel de eveniment, a devenit compania ce a ajuns la o cifra de afaceri de 140 de milioane de dolari si doua miliarde de vanzari brute de bilete, la nivel mondial.

La o privire retrospectiva, intr-un interviu acordat revistei Forbes, Julia Hartz admite ca a avut de depasit multe dificultati pe parcurs, pe care le vede mult mai clar acum. Femeie de afaceri, dar, dincolo de asta, mama a doi copii, Julia Hartz recunoste ca, la fel ca si statutul de parinte, antreprenoriatul a invatat-o acele lectii in afaceri pe care nu ti le poti insusi din carti. Iata care sunt sfaturile antreprenoarei pentru un startup de succes.

1: Cunoaste-te, in primul rand, pe tine insuti!
Julia Hartz recunoaste ca, mai mult decat un teoretician, a fost un practician. Mergea la cursuri seara, iar zilele si le petrecea lucrand gratis, ca intern. Cand a hotarat sa fondeze Eventbrite, si-a dat seama ca trebuia sa invete totul de la 0 despre platformele de comert electronic, dar cea mai mare contributie a ei a fost un simt fin pentru construirea brandului, o atentie deosebita pentru a le face pe plac clientilor si abilitatea de a interactiona cu oamenii.

2: Adapteaza-te!
Odata cu parcurgerea nivelurilor, intervin schimbari majore si obstacole ce trebuie depasite. Un punct de cotitura pentru Eventbrite a fost anul 2009, cand echipa ajunsese la 30 de oameni, iar Hartz a decis ca vrea sa ajunga la 100 de angajati intr-un an. Era o decizie riscanta pentru ca, explica ea, si alte companii abordasera aceasta strategie si isi pierdusera identitatea. A fost un moment care a ajutat-o sa fie mai flexibila, sa priveasca afacerea prin angajatii ei si sa-si revizuiasca strategia, urmarind sa consolideze nu cea mai fericita companie, ci, mai degraba, cea mai stabila.

3: Concentreaza-te pe competitivitate!
Julia Hartz merge pe principiul ca fiecare intreprindere este diferita, pentru ca isi are AND-ul de la fondatorul ei, asadar alege sa fie foarte atenta la trendurile industriei si sa le lase sa ghideze Eventbrite pe calea potrivita. Un aport deosebit in asigurarea competitivitatii il au si angajatii, pentru care antrpnoarea are o atentie speciala. Astfel a reusit sa conduca o echipa de 323 de persoane, dintre care 45% sunt femei, situatie rar intalnita printre companiile din online. Eventbrite nu a trebuit sa faca niciodata compromisuri, sustine fondatoarea, si nu a intreprins nicio actiune pe care nu si-ar dori sa o vada publicata in presa.

4: Timp si rabdare!
De-a lungul timpului, Julia Hartz a invatat ca este dificil sa imbini cariera si viata de familie, dar nu imposibil, si ca e nevoie de timp pentru a construi o afacere de succes si pentru a deveni un adevarat manager. Simplul fapt ca esti fondator nu te transforma imediat intr-un lider. Este un statut pentru care trebuie sa lupti.

Foto: money.cnn.com

Autoare: Cristina Andrei
Redactor Femei in Afaceri

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24