Articole
04-03-2014

Care e cea mai importanta lectie de antreprenoriat din perspectiva unui designer vestimentar? “Daca tu nu o sa crezi in tine, atunci cine ar putea sa creada?”, spune creatoarea de moda Agatha Ruiz de la Prada.

Desi numele ar putea lega acest brand de renumita casa de moda italiana, cele doua nu au nimic in comun.

La varsta de 21 de ani, tanara de vita nobila din Spania si-a pus bazele propriei case de moda, organizand si o prima defilare de moda la Madrid. Agatha a fost unul dintre promotorii miscarii culturale “La Movida”, aparuta in urma decesului Generalului Franco, in 1975. Design-ul, in special culorile, au atras-o dintotdeauna,  acesta fiind unul dintre motivele pentru care antreprenoarea spaniola a ales o cariera in domeniul dinamic al industriei fashion, un domeniu ce ofera "satisfactie imediata", dupa cum a afirmat Agatha Ruiz de la Prada pentru BBC. Roz, verde, albastru sau galben, astea sunt culorile ce ar putea descrie universul Agathei Ruiz de la Prada, creatoare de moda spaniola, cunoscuta pentru designul vestimentar, dar si al unor obiecte de papetarie, masini si ceasuri, toate pline de culoare.

Inceputurile au fost dificile pentru tanara care a fost motivata de pasiunea ei pentru arta, tatal Agathei detinand o colectie impresionanta de obiecte de arta. Dupa succesul obtinut in urma primei sale prezentari de moda, la Madrid, in 1981, tanara creatoare de moda a vandut cateva din piesele sale in buticurile din oras, insa profitul financiar intarzia sa apara, in parte din cauza faptului ca magazinele micute in care isi expunea creatiile refuzau sa o plateasca.

Aceasta experienta a invatat-o o lectie valoroasa pentru viitor: "A fost cea mai buna lectie din viata mea, pentru ca m-a invatat sa nu comit fapte stupide, pentru tot restul vietii", afirma creatoarea.

Agatha Ruiz de la Prada a cunoscut succesul dupa ce a semnat un contract de colaborare cu Il Corte Ingles, un lant de magazine din Spania, la 11 ani dupa prima sa prezentare de moda. Aceasta decizie i-a adus in sfarsit confortul financiar, dar si motivatia pentru a se concentra mai mult pe partea creativa a afacerii.

De atunci, Agatha Ruiz de la Prada si-a extins afacerea de la haine pentru femei, pana la obiecte de papetarie, jucarii, obiecte de ceramica, ceasuri, prosoape sau cearsafuri, reusind sa isi deschida cateva magazine proprii.

Foto: wikimedia.org

Autoare: Natalia Muntean
Redactor Femei in Afaceri

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24