Articole
04-07-2014

Creativitatea si schimbarile benefice sunt baza cresterii unei afaceri. Auzim despre companii cu vechime de zeci, poate chiar sute de ani, pe piata. Citim povestile organizatiilor care ofera produse ce par la prima vedere simple si deloc greu de realizat. Ascultam cu interes povestea managerilor de succes din tara noastra si nu numai. Care este singurul lucru comun pe care le au toate povestile de mai sus? Inovatia, fara de care nicio afacere nu ar putea fi profitabila, ne asigura conducerea oricarei societati. In doze mai mari sau mai mici, ideile noi, utilizate cu grija si in conformitate cu strategia de dezvoltare a companiei, nu pot aduce decât beneficii.

 

Totul incepe la top management

Frica de esec sau de investitii ridicate care sa nu aduca rezultatele scontate sunt, de cele mai multe ori, problemele celor care refuza schimbarile inovative din companie. Rezultatul? Pe moment o stagnare, ca mai apoi profitul sa inceapa sa se diminueze din ce in ce mai mult, sub ochii conducerii care face totul ca la carte, mai putin ceea ce trebuie: sa inoveze. Traim intr-o perioada in care viteza de reactie este esentiala si in care schimbarile corecte si atent alese pot schimba viitorul unei companii pe termen scurt. Managerul unui departament sau al unei companii este cel mai bun exemplu pentru angajati. Daca el va fi destul de puternic si de increzator incât sa nu uite de nevoia de schimbare si de imbunatatire a actualelor activitati, atunci nimeni din subordinea lui nu va face niciun pas spre acest lucru. Salariatii au nevoie constant de un ajutor si de sustinere pentru a ramâne inovativi, deschisi la nou si mereu pregatiti sa gaseasca rezolvari la problemele care apar. Directorul sau managerul de departament este ca un model pentru angajati. Nenumarate studii au aratat acest lucru, iar asta se poate observa rapid in orice organizatie. Daca un manager va sta peste program si subordonatii lui vor simti nevoia sa faca la fel, iar in cazul in care acesta va fi mereu grabit pentru a finaliza totul cât mai repede in 99% dintre cazuri subordonatii vor avea acelasi comportament. Este corect faptul ca atunci când sarcinile se aduna este greu ca managerii sa gândeasca intr-un mod creativ, intrucât acestia sunt prea preocupati de rezultatele imediate pe care trebuie sa le masoare.

 

Implicarea echipei

Multi sunt managerii care considera ca deciziile importante se iau cu “usile inchise”, adica in urma unor sedinte in care participa doar cei din conducere. Pe de o parte, acestia sunt cei care cunosc compania cel mai bine si au o viziune completa asupra organizatiei. Cu toate acestea, angajatii sunt cei care se confrunta de multe ori cu probleme la care se pot gasi rapid rezolvari ce pot schimba, in timp, viziunea companiei. Mai mult decât atât, tot angajatii sunt cei care iau contact de multe ori cu partenerii si clientii, iar asta inseamna ca ei isi vor da seama mult mai rapid ce schimbari ar trebui sa aiba loc pentru o mai buna relationare a produselor ori serviciilor companiei si cerintele pietei.

 

Citeste continuarea articolului pe: www.jurnaluldeafaceri.ro

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24