Articole
02-03-2014

Pentru ca mesajul tau de marketing sa fie citit, prima conditie este ca acesta sa nu intre in Junk mail, fiind considerat automat spam. Respectarea standardelor si legislatiei nationale ( pe care le poti gasi pe site-ul www.legi-internet.ro) sau a celor internationale privind CAN-SPAM reduc sansele ca mesajul tau de marketing sa fie interpretat ca Spam. In primul rand, trebuie sa obtii de la inceput acceptul destinatarului pentru mesajul tau prin inscriere sau abonare, apoi mesajul sa fie oferit in mod continuu si constant relevant si personalizat. In caz contrar, destinatarul poate decide sa stearga emailul sau sa se dezaboneze de la newsletter, conform emailwing.ro.

Pentru a mari sansele ca mesajul de marketing sa fie acceptat si citit, ofera optiunea cititorului de a selecta frecventa cu care va primi mesajul (o data pe zi, pe saptamana, pe luna), dar si optiunea de a alege doar categoriile sau subiectul care il intereseaza.

Mesajele respinse, din cauze independente de expeditor, pot indica si o eroare in adresa de email. Din acest motiv, este bine sa verifici baza de date periodic, pentru o actualizare a informatiilor. De asemenea, lista trebuie corectata si in cazul in care ai trimis mesajul de marketing unui destinatar care nu a mai deschis de foarte mult timp mailurile tale. Acesta este un semnal ca destinatarul nu mai este interesat de mesajul tau de marketing, de aceea pentru a evita trecerea adresei in Spam, scoate-l din lista de destinatari pentru o perioada mai indelungata (cel putin cateva luni).

Ofera posibilitatea dezabonarii in orice moment, printr-un link cat mai vizibil. Astfel il vei determina pe cel care nu mai doreste emailuri de la tine sa se dezaboneze si nu sa te bifeze drept mesaj nesolicitat (adica Spam).

Este extrem de important ca mesajul din newsletter sa ajunga la cat mai multi destinatari, dar la fel de importanta este verificarea codului HTML. Adica, daca mailul a ajuns la destinatie iar utilizatorul il deschide, acesta trebuie sa beneficieze de toate detaliile grafice si de continut. Verifica si testeaza inainte de expediere cum este afisat mesajul tau in toate browser-ele (IE 7, IE 8, Chrome, Mozilla, Opera, Safari) deoarece exista diferente vizibile de redare a continutului si in diferiti clienti de email precum Outlook sau Thunderbird Mozilla, explica emailwing.ro.

Tine cont si de statisticele de email. Verifica daca ai un feed back la fel de bun la ultimul mesaj, ca la cele anterioare. Daca nu, verifica motivul pentru care ultimul mesaj este mai slab. Unul dintre motive poate fi un subiect mai slab. Un alt motiv poate fi layout-ul. Cititorii sunt interesati de un layout dinamic, care sa le atraga atentia, nu un sablon fix.

Periodic, poti sa introduci un scurt sondaj pentru imbunatatirea mesajului de marketing. Tine cont de faptul ca acesta trebuie sa dureze sub un minut si sa aiba o rubrica libera in care cititorul sa poata va orice varianta de raspuns, nu doar sa bifeze o optiune.

Foto: sheknows.com

Autoare: Alina Burlacu
Redactor-sef Femei in Afaceri

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24