

Adina David, Femei in Afaceri: Bun gasit, George! De cand ati inceput French Revolution, care a fost cel mai mare obstacol de care v-ati lovit? Si care au fost solutiile pe care le-ati gasit pentru a trece peste el?
George Panaitescu: Banii necesari deschiderii magazinului French Revolution. Imprumuturile de la prieteni ne-au ajutat foarte mult, dar si amanarea altor cheltuieli si concentrarea tuturor eforturilor financiare doar pe amenajarea magazinului.
A.D.: Care au fost cele mai importante avantaje de care te bucuri de cand ti-ai inceput propria afacere?
George Panaitescu: Posibilitatea de a vinde un produs de calitate care are o cerere din ce in ce mai mare si mai important faptul ca avem clienti care apreciaza calitatea produselor French Revolution.
A.D.: Cati bani ati investit in aceasta afacere? Ati avut nevoie de finantare sau v-ati descurcat cu fonduri proprii?
George Panaitescu: Aproximativ 80.000 euro din fonduri proprii si imprumuturi de la prieteni.
A.D.: Ce faceti ca sa ajungeti la publicul vostru? Care sunt metodele de promovare pe care le preferati?
George Panaitescu: Facem cel mai bun ecler de pe piata din Romania. Produsul este cel care promoveaza imaginea French Revolution. Aici ma refer la doua lucruri foarte importante de care tinem cont: calitatea ingredientelor folosite. O parte din ele sunt aduse din Franta, cum ar laptele, untul, frisca. Al doilea mare avantaj este asigurarea prospetimii produselor noastre. Eclerurile sunt facute in fiecare zi si sunt vandute si consumate in ziua respectiva.
Folosim evident si metode “traditionale” de promovare cum ar fi fluxurile social media: facebook, instagram. De asemenea participarea la mici evenimente ne-a ajutat in cresterea notorietatii French Revolution.
A.D.: Care este specializarea ta profesionala? Ai avut mentori de-a lungul carierei care sa te fi ajutat si inspirat cu experienta lor?
George Panaitescu: Probabil educatia in Cibernetica Economica sau in Management nu a contat atat de mult precum experienta pe care o am in vanzari directe sau in retail. De departe cel mai mare ajutor l-am primit de la asociatii mei care m-au inspirat si care m-au ajutat sa am o perspectiva foarte clara asupra a ceea ce vreau sa fac si sa-mi canalizez toate resursele si eforturile in aceasta directie.
A.D.: Din punctul de vedere al educatiei, crezi ca este necesar sa ai o pregatire prealabila in business management sau preferi metoda autodidacta?
George Panaitescu: Categoric o educatie de specialitate reprezinta intotdeauna un avantaj. Ai nevoie sa faci o cercetare de piata, sa vezi daca produsul tau are o cerere suficient de mare pentru a-ti asigura reusita, ai nevoie sa intelegi consumatorul, in cazul nostru sa intelegem ca din ce in ce mai multi clienti pun accent pe calitatea produselor. Metoda autodidacta se poate rezuma la intelegerea produsului pe care il vinzi, de la procesul de productie, promovare, livrare si pana la feedback-ul primit de la clienti.
A.D.: Ce este cel mai important: o idee foarte buna de business sau un spirit antreprenorial dezvoltat?
George Panaitescu: Ideea conteaza foarte mult, dar nu este totul. Cel mai important lucru este echipa din jurul tau si cu ajutorul careia iti duci ideile la indeplinire. Increderea in ceea ce faci este de asemenea foarte importanta. Satisfactia pe care o ai facand un business este foarte importanta. Nu in ultimul rand finantarea unei idei si a unui business in care crezi este un aspect definitoriu.
A.D.: Daca banii nu ar fi o problema, care sunt lucrurile pe care le-ai face chiar acum pentru business-ul tau?
George Panaitescu: Probabil as face un laborator mult mai mare decat cel pe care il avem acum si as investi mai mult in dezvoltarea unor produse noi. Nu as neglija nici prezenta altor cateva magazine French Revolution in cele importante zone ale Bucurestiului, dar si in alte orase cu potential foarte mare: Cluj de exemplu.
A.D.: Ce „revolutie” mai planuiti in viitor?
George Panaitescu: Deocamdata ne concentram pe ceea ce facem deja, ne gandim la retete noi pentru eclerurile noastre, dar si la alte produse inspirate din retete frantuzesti. Nu in ultimul rand ne gandim la o dezvoltare a capacitatii de productie si implicit a personalului pentru a putea face fata cererii in crestere.
Articole din aceasi categorie
- Taste de Drama, un startup condus de trei femei
- Un studiu EIT InnoEnergy dezvaluie competentele cheie pe care le au în comun antreprenorii de succes din domeniul energiei
- Numai o treime dintre micro-intreprinderile romanesti intervievate au crescut in ultimul an
- Incep inscrierile la a patra runda a programului, cu finantari de pana la 100.000 de euro/startup
- Start-upul romanesc MEDIjobs a atras investitii de aproape 1 milion de dolari
- FUTURE – Construieste cu pasiune, programul de educatie altfel ce pregateste tinerii pentru primul loc de munca
- Omul de afaceri Brad Keywell este EY World Entrepreneur Of The YearTM 2019
- Antreprenorul Ovidiu Sandor reprezinta Romania in finala EY World Entrepreneur Of The Year 2019TM
- Platforma Confidas ofera date actualizate pentru peste 600.000 de firme active si trimite automat alerte privind restantele de plata ale firmelor
- Tinerele romance care pot transforma o simpla idee intr-un adevarat business
- Technovation Challenge 2019: de la eleve, la lideri IT
- GapMinder, fond de investitii de 36 de milioane de euro, se afla în plin proces de selectie a startup-urilor din cohorta trei a programului Techcelerator
- Techcelerator face echipa cu Google Developers Launchpad
- Ovidiu Sandor, CEO Mulberry Development, este Antreprenorul anului 2018 in Romania
- Pana la 1 milion de euro investiti in start-up-urile din a treia runda de accelerare a Techcelerator, prin partenerul strategic GapMinder.VC
- Peste 300 de antreprenori au absolvit cursurile Academiei Mintilor Creative in ultimii doi ani
- EY wavespaceTM Bucuresti, un incubator de idei pentru noi modele de business
- Tinerii antreprenori au nevoie de asistenta dedicata privind planificarea fiscala și de simplificare administrativa
- Afacerea de familie - continuitatea activității sau a spiritului antreprenorial?
- MENTORNET- Femei competitive, factor cheie in dezvoltarea economica
- Noul EY World Entrepreneur Of The Year™ este Rubens Menin
- Troop Travel, platforma de soluții pentru evenimente corporate, a câștigat biletul spre Silicon Valley în competiția din cadrul Techsylvania
- Două start-up-uri românești AppSeed și Creative-Tim își unesc forțele
- Peste 40 de antreprenori timișoreni au absolvit Academia Minților Creative
- NESsT și UniCredit acordă granturi de 50.000 euro pentru dezvoltarea afacerilor sociale
- 60 de noi absolvenți ai Academiei Minților Creative
- Atuuri de antreprenor: brandul personal, storytelling și etichetă business
- Biz lansează ghidul antreprenoriatului românesc în 2018
- 55% dintre antreprenorii sociali din România sunt limitați de lipsa oportunităților de finanțare
- 85% dintre companiile românești își văd puse sub semnul întrebării planurile de investiții, din cauza incertitudinii fiscale
- Cine sunt cei mai puternici antreprenori din România
- BusinessMark aniversează 5 ani de la organizarea primului eveniment B2B
- Educația precară, obstacol pentru întemeierea unei afaceri în România
- Lensa.ro a ajuns la afaceri de peste un milion de euro in 2017
- Miercurea Minților Creative
- Antreprenorii vin la Zilele Biz
- 45% dintre antreprenorii creativi plănuiesc să își extindă afacerile în următorul an
- Smartastic lab, locul de joaca preferat al copiilor
- Omul de afaceri Murad Al-Katib este EY World Entrepreneur Of The Year 2017
- Date a Startup organizează primul bootcamp menit să revoluționeze mediul de lucru în companiile românești
- 50 de antreprenori concurează pentru titlul EY Entrepreneur Of The Year – România 2016
- Au început înscrierile pentru Accelerating Entrepreneurs 2017
- Mihaela Furtuna: „Afacerea proprie imi ofera posibilitatea de a intra in contact cu clientii mei”
- Cosmina Soare: „Pentru a tine pasul in advertising trebuie sa te adaptezi din mers”
- Brandurile Alina Cernatescu si Artbroidery, afaceri de familie, din familie si cu familia
- Un nou model de business in logistica si e-commerce-ul romanesc
- Cand arhitectura si antreprenoriatul se intalnesc cu succes
- Dupa 15 ani de activitate in corporatie, a ales independenta antreprenoriatului
- Un business creat din pasiune pentru flori
- A creat o scoala bazata pe educatie alternativa si metode aplicate de invatare
- Creativitate si pasiune, ingredientele pentru un business dulce
- A pus bazele unei scoli cu programe personalizate fiecarui cursant
- Cand afacerile intalnesc omul potrivit!
- A dezvoltat un business care vizeaza cresterea cifrei de afaceri a clientilor sai
- Inscrie-te si castiga la Bursa de Idei Creative
- Programul de Training si Mentorat JCI Tineri Antreprenori si-a desemnat castigatorii
- Investitii de 500.000 de euro in start-up-urile romanesti
- George Panaitescu, creatorul unui business dulce
- 150 milioane de euro pentru finantarea tinerilor
- 4 beneficii importante ale incubatoarelor de afaceri
- Liliana Stoica, Deco-Box: saltul din corporatie intr-un domeniu 100% creativ
- Ai nevoie de un mentor? Descopera MENTORNET!
- Tu stii cum iti infiintezi o afacere?
- 14 000 Euro pentru tinerii antreprenori prin programul “Engagement with perspective”
- 6 secrete pentru un start-up de succes
- Start & Grow 2014
- Castiga un logo prin programul Design Driven
- Cele mai bune 10 sfaturi de la fondatori de startup-uri de succes