Articole
31-10-2014

Adina David, Femei in Afaceri: Bun gasit, George! De cand ati inceput French Revolution, care a fost cel mai mare obstacol de care v-ati lovit? Si care au fost solutiile pe care le-ati gasit pentru a trece peste el?

 

George Panaitescu: Banii necesari deschiderii magazinului French Revolution. Imprumuturile de la prieteni ne-au ajutat foarte mult, dar si amanarea altor cheltuieli si concentrarea tuturor eforturilor financiare doar pe amenajarea magazinului.

 

A.D.: Care au fost cele mai importante avantaje de care te bucuri de cand ti-ai inceput propria afacere?

 

George Panaitescu: Posibilitatea de a vinde un produs de calitate care are o cerere din ce in ce mai mare si mai important faptul ca avem clienti care apreciaza calitatea produselor French Revolution.

 

A.D.: Cati bani ati investit in aceasta afacere? Ati avut nevoie de finantare sau v-ati descurcat cu fonduri proprii?

 

George Panaitescu: Aproximativ 80.000 euro din fonduri proprii si imprumuturi de la prieteni.

 

A.D.: Ce faceti ca sa ajungeti la publicul vostru? Care sunt metodele de promovare pe care le preferati?

 

George Panaitescu: Facem cel mai bun ecler de pe piata din Romania. Produsul este cel care promoveaza imaginea French Revolution. Aici ma refer la doua lucruri foarte importante de care tinem cont: calitatea ingredientelor folosite. O parte din ele sunt aduse din Franta, cum ar laptele, untul, frisca. Al doilea mare avantaj este asigurarea prospetimii produselor noastre. Eclerurile sunt facute in fiecare zi si sunt vandute si consumate in ziua respectiva.

Folosim evident si metode “traditionale” de promovare cum ar fi fluxurile social media: facebook, instagram. De asemenea participarea la mici evenimente ne-a ajutat in cresterea notorietatii French Revolution.

 

A.D.: Care este specializarea ta profesionala? Ai avut mentori de-a lungul carierei care sa te fi ajutat si inspirat cu experienta lor?

 

George Panaitescu: Probabil educatia in Cibernetica Economica sau in Management nu a contat atat de mult precum experienta pe care o am in vanzari directe sau in retail. De departe cel mai mare ajutor l-am primit de la asociatii mei care m-au inspirat si care m-au ajutat sa am o perspectiva foarte clara asupra a ceea ce vreau sa fac si sa-mi canalizez toate resursele si eforturile in aceasta directie.

 

A.D.: Din punctul de vedere al educatiei, crezi ca este necesar sa ai o pregatire prealabila in business management sau preferi metoda autodidacta?

 

George Panaitescu: Categoric o educatie de specialitate reprezinta intotdeauna un avantaj. Ai nevoie sa faci o cercetare de piata, sa vezi daca produsul tau are o cerere suficient de mare pentru a-ti asigura reusita, ai nevoie sa intelegi consumatorul, in cazul nostru sa intelegem ca din ce in ce mai multi clienti pun accent pe calitatea produselor. Metoda autodidacta se poate rezuma la intelegerea produsului pe care il vinzi, de la procesul de productie, promovare, livrare si pana la feedback-ul primit de la clienti.

 

A.D.: Ce este cel mai important: o idee foarte buna de business sau un spirit antreprenorial dezvoltat?

 

George Panaitescu: Ideea conteaza foarte mult, dar nu este totul. Cel mai important lucru este echipa din jurul tau si cu ajutorul careia iti duci ideile la indeplinire. Increderea in ceea ce faci este de asemenea foarte importanta. Satisfactia pe care o ai facand un business este foarte importanta. Nu in ultimul rand finantarea unei idei si a unui business in care crezi este un aspect definitoriu.

 

A.D.: Daca banii nu ar fi o problema, care sunt lucrurile pe care le-ai face chiar acum pentru business-ul tau?

 

George Panaitescu: Probabil as face un laborator mult mai mare decat cel pe care il avem acum si as investi mai mult in dezvoltarea unor produse noi. Nu as neglija nici prezenta altor cateva magazine French Revolution in cele importante zone ale Bucurestiului, dar si in alte orase cu potential foarte mare: Cluj de exemplu.

 

A.D.: Ce „revolutie” mai planuiti in viitor?

 

George Panaitescu: Deocamdata ne concentram pe ceea ce facem deja, ne gandim la retete noi pentru eclerurile noastre, dar si la alte produse inspirate din retete frantuzesti. Nu in ultimul rand ne gandim la o dezvoltare a capacitatii de productie si implicit a personalului pentru a putea face fata cererii in crestere.

 

http://frenchrevolution.ro/

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24