Articole
24-04-2014

Atunci cand un brand, serviciu sau produs trebuie promovat in mediul online apare dilema: care mijloc de publicitate online este mai potrivit, Facebook Ads sau Google AdWords? Ambele sunt considerate in mediul digital sisteme potente de publicitate contra-cost, menite sa creasca notorietatea.

 

Google AdWords este un serviciu pe care Google il foloseste pentru a crea anunturi publicitare, care ulterior sunt postate pe diverse website-uri sau pe paginile de rezultate in urma cautarilor, cu link-uri sponsorizate. Publicitatea realizata de motoarele de cautare reprezinta un suport optim pentru orice strategie de marketing. Interactiunea cu potentialii clienti se poate face mult mai usor, pe masura ce acestia isi deruleaza cautarile de produse sau servicii, in baza unor cuvinte-cheie. Succesul acestui tip de strategie de promovare  este legat tocmai de cautarea exacta, in functie de keywords, intrucat Google AdWords reprezinta un suport eficace pentru reusita metodei de optimizare SEO si nu un inlocuitor. Astfel, aceste anunturi sponsorizate pot fi vizualitate de utilizatori, in momentul in care acestia navigheaza printre milioanele de pagini prezente pe Google. Principala caracteristica a anunturilor AdWords consta in posibilitatea de a raspunde unei cautari precise, concentrand intreaga atentie a publicului in cautarea unui produs sau serviciu anume, potrivit site-ului promovare-socialmedia.blogspot.ro.

 

Facebook Ads este un sistem folosit pentru a face cunoscute produse, servicii sau branduri potentialilor consumatori, pe aceasta retea de socializare. Principiul strategic dupa care publicitatea functioneaza pe aceasta platforma este usor diferit. Platforma Facebook a dovedit ca poate fi un mijloc optim de popularizare al unui brand, favorizand website-urile care au un Fan Page, dar si un anumit numar de like-uri. Metoda dupa care functioneaza acest sistem se bazeaza pe infinitul bagaj de informatii, dar si de interese depozitate printre nenumaratele conturi. Anuntul pe Facebook Ads poate fi vizualizat si de persoane care nu cauta in mod cert brandul sau serviciul respectiv. Sansele cresc in functie de punctele comune avute cu utilizatorii, de la gusturi la preferinte.

 

In ceea ce priveste avantajele pe care aceste sisteme le au, fiecare dintre ele detine propriul set de avantaje menite sa se plieze pe necesitatile pe care le au utilizatorii. Astfel, Google AdWords permite ca mesajul sa ajunga la potentialii consumatori in timp ce acestia cauta pe internet produse sau servicii similare celor din anunturi; cu ajutorul sau poate fi target-at publicul, dar si zona caruia ii este destinata respectivul plan de promovare; nu necesita bugete foarte mari inainte ca rezultatele sa fie vizibile, fiind un mijloc prin care se poate controla bugetul destinat mijloacelor de promovare online. Pe de alta parte Facebook Ads permite target-area personalizata in functie de varsta, interesele, gusturile unui public potential; faciliteaza vizualizarea constanta a anunturilor in profilurile utilizatorilor; contribuie major in cresterea notorietatii brandului respectiv, iar costul este unul accesibil.

 

Cu toate acestea, inainte de a incepe procesul de promovare in mediul digital trebuie sa se tina cont de toate aceste avantaje pentru a le identifica pe cele care se potrivesc si vin in intampinarea necesitatilor promovarii brandului respectiv.

 

Foto: plus.google.com

 

Autoare: Denisa Cristache

Redactor Femei in Afaceri

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24