

Lansand un apel la adresa organizatiilor de a face mai mult pentru a accelera progresul, EY a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care si-a propus sa afle raspunsul la doua intrebari: care sunt cele mai importante bariere in dezvoltarea profesionala a femeilor si care sunt elementele care le pot propulsa in cariera.
Studiul care are la baza un sondaj derulat in randurile a 400 de lideri din companii din intreaga lume, a fost derulat de Longitude Research la solicitarea EY si este un raspuns la raportul din octombrie 2014 al World Economic Forum, care estima ca egalitatea de gen la locul de munca, la nivel mondial, va fi atinsa in 2095.
A fost interesant de descoperit faptul ca atat barbatii, cat si femeile cred ca reducerea decalajului de gen ar putea sa depinda, in acest moment, mai putin de educatie si mai mult modul in care barbatii si femeile reusesc sa conlucreze si sa creeze o atmosfera de lucru care sa permita dezvoltarea tuturor talentelor personale.
Desi 33% din femei si 30% din barbati sustin ca femeile trebuie sa adopte o atitudine pro-activa fata de propriile cariere, acest lucru nu este suficient pentru accelerarea schimbarii. Este necesara, in acelasi timp, o actiune comuna prin care sa demonstreze cum pot femeile sa inregistreze progrese in cariera, eliminand prejudecatile si stabilind politici pentru o evolutie progresiva.
Andreea Mihnea, HR Director, EY Romania, spune: "Femeile au un potential enorm in afaceri. Totusi, acesta a fost doar minimal explorat pana relativ recent, cand patrunderea femeilor in mediul de business a fost favorizata prin eliberarea de sub dominanta anumitor factori biologici si sociali. Descoperirea propriei voci este un demers in plina desfasurare, o etapa fireasca pentru un nou-venit care intra intr-un univers cu reguli deja fixate, asteptari stabilite si dominat de figuri masculine legendare care si-au pus influenta in lumea afacerilor. Este nevoie de timp pentru construirea unei amprente personale de leadership autentice, care, tocmai prin faptul ca este diferita, sparge tiparele cu care s-au obisnuit oamenii de afaceri. De asemenea, este nevoie de curaj ca sa conduci oamenii altfel, holistic si empatic.
“Totodata, echipele de resurse umane au nevoie de curajul de a accelera acest proces si de a sprijini femeile, in special in directia depasirii convingerilor auto-limitative ale acestora, factor care, in opinia mea, reprezinta cea mai mare bariera in calea dobandirii egalitatii de gen, mult mai importanta decat celelalte doua zone externe de influenta. Femeile trebuie sa construiasca din interior”, adauga Andreea Mihnea.
Inspirat de un numar in crestere de cercetari care demonstreaza beneficiile economice ale egalitatii de gen si al progresului femeilor la locul de munca, studiul de fata a intervievat barbati si femei care ocupa pozitii executive si de management in legatura cu experientele lor personale legate de factorii care blocheaza sau sprijina progresul femeilor, cu scopul de a identifica actiunile pe care organizatiile le pot dezvolta ca sa accelereze progresul.
Nu este deloc surprinzator ca firmele pe care EY le-a identificat ca "high performers" in cadrul studiului – acele companii care au inregistrat cresteri anuale mai mari de 20% in ultimii trei ani – par sa depuna mai multe eforturi decat celelalte in directia incurajarii progresului femeilor.
Studiul a identificat trei pasi clari pe care organizatiilor ii pot parcurge ca sa accelereze egalitatea de gen:
1. Imbunatatirea accesului femeilor la pozitii de conducere
Oportunitatile de promovare sunt considerate un factor motivant esential atat de catre barbati (26%) si de catre femei (35%), rezultatul indicand faptul ca organizatiile trebuie sa depuna eforturi mai mari pentru a oferi o imagine mai clara asupra traseului profesional pe care il pot parcurge femeile in cadrul companiilor, asupra a ceea ce poate fi posibil si a oportunitatilor de cariera in linie cu aptitudinile si ambitiile acestora.
2. Accelerarea schimbarii culturale prin schimbarea politicilor organizationale
Cei doi factori motivatori reprezentati de echilibrul munca/viata si flexibilitatea se regasesc pe primele locuri in topul factorilor de accelerare enumerati de femei. Avand in vedere experienta companiei in gestionarea resurselor umane cat si raspunsurile marilor performeri, rezultatele studiului indica faptul ca un nivel ridicat de flexibilitate informala este extrem de eficient in sustinerea tuturor angajatilor companiei de a-si atinge echilibrul intre viata profesionala si cea personala.
3. Eliminarea prejudecatilor constientizate si neconstientizate
Barbatii intervievati au declarat ca prejudecatile neconstientizate reprezinta principala bariera in promovarea femeilor la locul de munca. 27% din barbati afirma, din proprie experienta, ca o cultura organizationala favorabila egalitatii de gen reprezinta cea mai buna cale de sustinere a progresului femeilor in cariera. Mai mult este bine ca liderii sa comunice la nivelul intregii organizatii mesajul ca orice fel de discriminare este inacceptabila.
Companiile din esalonul de „high performers” care au participat la sondaj se afla deja inaintea restului plutonului, oferind adesea programe flexibile de lucru atat pentru barbati cat si pentru femei, fixand obiective de crestere a numarului de femei in pozitii de conducere si dezvoltand programe prin care femeile sunt expuse la toate operatiunile si functiile companiei. Plecand de la acesti indicatori, dezvoltarea unor mecanisme interne care sa incurajeze femeile sa acceada in pozitii de conducere va ajuta la construirea unei culturi organizationale mai sanatoase si mai performante.
Articole din aceasi categorie
- Companiile orientate catre consumatori risca sa-si piarda relevanta in lipsa unor planuri indraznete de transformare
- Cine beneficiaza de 5% TVA destinata serviciilor de restaurant si catering?
- În 2018, 69% dintre companii detin echipe de HR pregatite de noi provocari
- Extinderea internațională accelerează creșterea companiilor mijlocii europene
- Comerțul electronic este principalul motor al creșterii și schimbării pentru piața depozitelor
- Doar 48% dintre companiile din România au o agendă de schimbare disruptivă a organizației
- EY și Tech Hub lansează seria de întâlniri StartUp Advantage
- 90% dintre companii întâmpină dificultăți în calculul contribuțiilor către Fondul de Mediu
- Aurelia Costache este noul lider al departamentului de Asistență în afaceri al EY România
- GDPR poate genera un nou val de procese colective împotriva companiilor care au portofolii mari de clienți persoane fizice
- EY România deschide un nou program de recrutare bazat pe învățare și dezvoltarea candidaților
- Noile priorități ale băncilor sunt creșterea, digitalizarea și inovația
- Liderii organizației – părinții erei digitale
- EY raportează o creștere puternică a veniturilor globale în anul fiscal 2017
- Valoarea globală a tranzacţiilor din energie şi utilităţi a scăzut
- Reprezentanții mediului de afaceri din România concurează la turneul Corporate Tennis Open
- EY Express - acceleratorul de carieră pentru piața de muncă a viitorului
- Adriana Tabac - director de brand, marketing și comunicare al EY România
- Despre leadership si antreprenoriat cu Roxana Magopet
- Andreea Pirvu: „In vanzari ai nevoie de naturalete”
- Violeta Mihai-Staicu: „Orice schimbare in viata inseamna intotdeauna un progres”
- Si-a transformat pasiunea pentru psihologie intr-o cariera de peste 10 ani in HR
- Despre fiscalitate si antreprenoriat in Romania, cu Miruna Enache
- Madalina Cazacu, noul Director Customer Experience in cadrul Grupului BCR
- Peste 9 ani de experienta in marketing si comunicare alaturi de GETT'S Salons
- Cu 10 ani de experienta in domeniu, Catrinel Burghelea devine noul partener al IMAGE PR
- Si-a indeplinit un vis din copilarie si l-a transformat intr-o cariera de succes
- Madalina Rachieru este noul Partener global Clifford Chance
- Raluca Teodorescu este noul Managing Director Oxygen PR
- Daniela Dumitrascu este noul Director de Marketing al Heidi Chocolat
- Sonia Nastase: Viata incepe acolo unde se termina zona ta de confort.
- Egalitatea de gen genereaza performante mai bune in companii
- Cu o experienta de peste 18 ani in industria bancara, Ioana Mihai se alatura EY Romania
- O pozitie nou creata pentru Andreia Cucu la GSK Romania
- Sorana Georgia, CEO BILLA Romania: O experienta de peste 17 de ani in retail si leadership
- Luana Crivat, noul Director de HR al GSK Romania
- Ioana Moga este noul Sales and Marketing Director in cadrul ROVESE ROMANIA
- Cu 9 ani de experienta in consultanta, Olivia Franculescu se alatura echipei Qualia
- Natalia Stroe, noul manager de Marketing si Business Development al Coca-Cola Romania
- Florentina Totth, prima femeie la conducerea subsidiarei Schneider Electric Romania
- Violeta Luca, noul vicepresedinte si director executiv al eMAG