Articole
25-02-2013

Se spune ca poti recunoaste o femeie de afaceri inca de pe bancile scolii, atunci cand aceasta isi dovedeste si isi expune abilitatile intelectuale si sociale la maxim, dar cu maniere mai putin delicate.

 

Intr-o era in care viitorul in afaceri consta in exercitarea de cunostinte si de putere, abilitatile intelectuale ale unei femei sunt mult mai mari decat ale colegilor de sex masculin. Totusi, in faza de inceput, in care o studenta incepe sa-si castige independenta financiara si sa duca o viata sociala activa, intervine problema efemeritatii: nu mai este timp pentru a incepe intemeierea unei familii, desi momentul terminarii studiilor ar fi fost considerat ideal pentru a pune bazele unei familii acum cateva decenii.

 

O femeie de afaceri tipica, stiind exact ce vrea de la viata, si-as dori alaturi de ea un om puternic, de succes, dar care, pe de alta parte, isi doreste sa vada in sotia sa tandrete si sa-i cunoasca slabiciunile, gesturi pe care rolul ei de femeie puternica, influenta, de succes nu i le permite; asta nu inseamna, bineinteles, ca a fi o femeie de afaceri care sa aiba si o familie reusita este atat de dificil de atins sau are consecinte nefaste. Noi, ca barbati, trebuie sa ne adaptam putin stereotipurilor ei masculine, iar femeile trebuie sa invete sa-si combine cele doua roluri: cel de femeie de succes pe plan profesional, si cel de sotie si mama, pe plan personal.

 

Conceptia traditionala privind rolul femeii in mediul de afaceri este unul dintre cei mai puternici factori negativi in subiectul tratat de noi, dezvoltand in aceste femei o adevarata boala, numita „teama de esec”. Ca urmare, printre sacrificiile facute de femei pentru realizarile profesionale se poate numara pierderea feminitatii, acest efect avand o mare influenta asupra altor functii psihologice.  Suferind de vinovatie, considerand ca si-a ucis feminitatea si ca „nu traieste ca o femeie”, incepe sa se distraga de la succesul obtinut si sa depunde toate eforturile necesare pentru a aparea mai feminina, cazand astfel in extrema opusa.

 

 Femeile din societatea noastra isi datoreaza succesul, in mare parte, inteligentei sociale subtile de care dispun, simtind mult mai bine nuantele unei relatii, ajutandu-le sa-si creeze mult mai usor parteneri de afaceri, sau sa gaseasca investitori. Printre avantajele de necontestat ale acestei intuitii feminine este faptul ca, de obicei, aceasta rezulta in premonitii si perspective fara erori. Femeia este inzestrata cu harul unui actor, capabila de flexibilitate si transformare.

 

Aspectul, in lumea afacerilor, este foarte important, deoarece prima impresie se face, in general, in primele cinci secunde, iar femeia trebuie sa aiba o imagine perfecta, care va fi, mai apoi, asociata cu afacerea sa. Este important, dar nu suficient. Femeia trebuie sa emane un sentiment de satisfactie, de confort cu privire la propria-i imagine, trebuie sa radieze. De exemplu, in timpul unor negocieri, o astfel de femeie de afaceri domina, dar cu o voce linistita, melodica, cu o pronuntie clara. Mersul usor, postura increzatoare. Gesturi limitate, subtile, nicidecum exagerate. Manierele nu sunt agresive, nu rade zgomotos. In acest caz, eleganta nu se poate pretinde doar cu exercitiu, fara un sarm personal.

 

Si, daca te uiti la o femeie de afaceri, cu o fata perfecta, luminoasa, nu rigida si rece, poti sa fii sigur ca aceasta reuseste sa se adapteze usor starii de spirit generale; este o persoana care are incredere in sine si este gata sa isi asume riscuri si sa primeasca reactii critice la adresa sa. Si, cel mai important lucru este ca ea poate trece cu usurinta de la un rol social (de manager, femeie de afaceri) la altul (fiica, mama, sotie).

 

Pentru acest tip de femei, insa, familia nu este inlocuita de munca, ci ea este baza, calea si izvorul fortelor interne. Pentru ca, la urma urmei, nicio bogatie nu o poate inlocui pe sotia mea si pe mama copiilor mei. 

 

Vrei sa ai succes pe toate planurile?

 

Invata, incearca sa combini, nu sacrifica succesul pe un plan pentru celalalt. Este important, pentru a  ramane activa si pentru a avea succes, sa nu-ti pierzi feminitatea: fii fragila pentru sotul tau, fii blanda cu copiii, petrece timp in confortul propriului camin, gateste si ingrijeste gradina.

 

Natura a creat asa femeile, si fara sa tinem cont de progres si circumstantele schimbatoare, putem afirma ca o femeie se poate afla mereu in doua stari simultan: „Femeia-copila Universului” si „Femeia-Universul”.

 

Cu deosebit respect, parerea umila a unui psiholog si business trainer,

 

Petrenko LV

Sursa: http://upsihologa.com.ua/dlya_delovyh_zhenschin.html

 

Foto: http://womentips.wploe.com

 

Articol tradus si interpretat de: Marina Bizera

 

Marina s-a alaturat echipei Femei in Afaceri in calitate de voluntara pentru zona editoriala. Este studenta  a Facultatii de Administrare a Afacerilor cu predare in limbi straine, in cadrul ASE Bucuresti, are experienta in Resurse Umane; beneficiara a doua stagii de cercetare in Federatia Rusa, posesoare a unui certificat de training in Marketing 3.0 cu prof. Philip Kotler, pasionata de scris si de limbi straine (fluenta in 4 dintre acestea).

 

 

 

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24