Articole
13-01-2014

Din ce in ce mai multe companii sunt prezente in social media, in incercarea de a se face mai cunoscute si, pana la urma, de a castiga cat mai multi clienti noi. Si totusi, prezenta lor in aceste medii de comunicare interpersonala aduce firmelor implicate si o serie de dezavantaje. Despre acestea, vorbeste Galvea Kelly, membra fondatoare si CEO al Brand Nua, o agentie de social media si digital video din Irlanda.
Ce aspecte trebuie sa le urmaresti, pentru a nu diminua valoarea businessului, prin prezenta lui in social media:

Frecventa comunicarii
Daca nu este intretinuta la un nivel ridicat, prezenta in social media nu are aproape niciun efect. De aceea, multe firme mici nu folosesc aceste medii tocmai pentru ca este nevoie de timp, minim 6-8 ore saptamanal, si de resurse, oameni care sa faca doar acest lucru, zi de zi. Un blog, o adresa de Facebook sau de Twitter pe care nu sunt postari frecvente este usor uitat, in plus creeaza senimentul de nesiguranta pentru consumatorul final.

Gestionarea informatiei
In online, toata lumea poate gasi pe toata lumea. Despre lipsa intimitatii in online, fostul CEO Google, Eric Schmidt afirma “daca ai facut ceva si n-ai vrea sa stie nimeni asta, poate n-ar fi trebuit sa faci acel lucru”. Angajati fara experienta in comunicarea pentru brand pot sa schimbe, deformeze informatia, astfel incat brandul sa fie dezavantajat.

Raspunsurile automate
Desi se bazeaza pe relatiile dintre oameni, social media nu substituie relatiile personale. Adesea, raspunsurile automate generate pe Twitter priveaza relatia tocmai de dimensiunea personala. Sfatul lui Galvea Kelly este: mai bine sa nu spui nimic, decat sa trimiti un mesaj sec, automat unui potential consumator.

Feed-back-ul negativ
Directionarea mesajelor in grupuri de prieteni poate atrage, la un moment dat, fara exceptie, si feed-back-uri negative. Importanta este reactia la ele si timpul in care o faci. Lipsa completa a reactiei poate fi interpretata ca lipsa de interes si abilitati de client service.

Rezultatele in vanzari
Implicarea in social media nu aduce rezultate imediate, asa ca trebuie planificata pe termen mediu si lung. Folosirea retelelor de social media in scopul cresterii vanzarilor, fara a interactiona cu consumatorii, poate afecta negativ un brand.

Citeste si despre avantajele social media pe site-ul DailyBusiness.ro.

Foto: dragota.com

Autoare: Alina Burlacu
Editor Femei in Afaceri

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24