
Roxana Magopet este Marketing & PR Manager la FAN Courier si speaker la Conferinta Internationala Femei in Afaceri!
Roxana conduce departamentul de marketing incepand cu anul 2009, coordoneaza managementul de brand si comunicare, PR, strategia de marketing si campaniile desfasurate, precum si organizarea evenimentelor companiei.
Pe Roxana o puteti intalni pe 20 octombrie 2016, la Conferinta Internationala Femei in Afaceri. Asteptam inscrierile voastre: http://conferinte.femei-in-afaceri.ro/inscriere
Femei in Afaceri: Ce este prioritar in business: leadership sau strategie?
Roxana Magopet: Ambele sunt la fel de importante dar cred că leadership-ul este primul atribut pe care trebuie sa-l dețină cel sau cei care au construit orice fel de strategie. În linii mari, leadershipul este o sumă de abilități care, împreună, pot determina mișcarea, acțiunea, progresul. Poți construi o strategie care pe hârtie arată impecabil dar dacă nu ai capacitatea de a construi o echipa care să pună în aplicare strategia, aceasta riscă să rămână aruncată într-un sertar de birou. Leadership-ul este despre oameni în esență, strategia este o abilitate care poate fi comparată, basic, cu matematică pură.
Femei in Afaceri: Leadership la nivel microeconomic sau la toate nivelurile?
Roxana Magopet: La toate nivelurile. Nu este suficient să ai viziune, să ai resurse financiare, să ai libertatea de a modela construcția legislativă și fiscală, este important să găsești followers, oameni care să fie convinși că soluția potrivită pentru ei, pentru binele lor, este cea pe care o oferi tu, să participe la schimbarea pe care o propui prin acest drum și, la final, să se simtă parte din creație. Fără a intra în discuții despre politică, să ne gândim un pic ce au avut in comun națiunile care și-au revenit spectaculos după momente dificile. Toate s-au bazat pe leadership.
Femei in Afaceri: FAN Courier este o afacere antreprenorială. Leadership-ul a stat la baza ei sau prietenia celor trei fondatori?
Roxana Magopet: Cele două nu se exclud chiar dacă în cazul nostru vorbim de trei acționari. Cred că putem vorbi de leadership colectiv iar prietenia si valorile comune au fost liantul care a mixat foarte bine capabilitățile și competențele fiecăruia. Leadership in cazul FAN Courier înseamnă că trei prieteni s-au așezat la o masă, și-au făcut un plan, și-au pus la comun toate resursele și apoi s-au pus pe treabă. Mai întâi și-au convins rude și prieteni să intre în proiectul lor, apoi au construit o echipă și au dezvoltat noi lideri în interiorul ei. Lideri, angajați care i-au urmat pe cei trei fondatori pentru că au crezut în visul lor și pentru că au fost convinși că alături de ei vor progresa profesional, material. Eu sunt un exemplu care confirmă ceea ce spun: am venit în companie în urmă cu 11 ani, ca dispecer și am crescut pas cu pas. Iar dacă o să mă întrebi cum s-a întâmplat, răspunsul este foarte simplu: prin muncă, determinare, loialitate.
Femei in Afaceri: Nu este periculos, din perspectiva business-ului și a competiției, ca un lider să crească alt/alți lideri ?
Roxana Magopet: Unde ar fi pericolul? Să plece cu ideea și să o implementeze singur? Nu cred în principiul ”drobului de sare”, cred în puterea exemplului și cred că un lider adevărat trebuie să-și pregătească alți lideri. Pentru că, la un moment dat, are nevoie să delege din responsabilități. Iar dacă nu are oameni pregătiți care să preia aceste responsabilități și să ducă lucrurile mai departe la fel, există riscul să se creeze breșe în proces, cu efecte negative și pe termen lung.
Femei in Afaceri: În ultimii doi ani, fondatorii FAN Courier s-au implicat în proiectul de readucere a antreprenorilor români în țară. Proiectul crește frumos, din ce am observat. Leadership înseamnă și susținerea antreprenorilor români?
Roxana Magopet: Da. Dl. Felix Pătrășcanu, unul dintre cei trei acționari fondatori ai companiei s-a implicat de la început în programul Repatriot, intrucat convingerea lui este aceea că România zilelor noastre este terenul propice pentru dezvoltarea economiei libere și că românii care au reușit să construiască afaceri durabile în străinătate pot face același lucru cu la fel de mult succes și în România. În esență, lucrurile sunt logice: românii de succes din străinătate pot ajuta la dezvoltarea economiei românești iar în economia românească este loc pentru capital privat atât adus de românii din străinătate cât și de românii de aici. Este un model economic, am putea spune. Există un citat interesant care poate explica foarte bine spiritul Repatriot: dacă faci lucrurile la fel, nu te aștepta la rezultate diferite. Prin Repatriot, dl Felix și ceilalți lideri pun în mișcare un proiect diferit prin care încurajează spiritul antreprenorial și o fac de la nivelul cel mai înalt.
Femei in Afaceri: Deci practic, leadership înseamnă și mentorat.
Roxana Magopet: Mentorat la nivelul afacerilor. Da, își dedică o parte din timp susținerii și educării tinerilor sau viitorilor antreprenori. Economia este un organism viu, care trebuie hrănit permanent. Mentoratul pentru viitorii antreprenori este un ”curs” în care cei dornici învață nu numai că se poate ci și cum să facă. În lumea de astăzi, în care lucrurile se schimbă cu o viteză amețitoare, este important să fii la zi cu toate. Dacă alegi să înveți din propriile greșeli, risti sa pierzi timpi importanți. Riști să pierzi trenul. Mentoratul pe care îl face dl Felix și alți antreprenori, îi ajută pe alți antreprenori, actuali sau viitori să depășească cu succes etape și să se instaleze în cadrul actual. Este o soluție pentru a ajuta economia să progreseze, în esență.
www.fancourier.ro
Interviu realizat de Femei in Afaceri
Articole din aceasi categorie
- Mars lansează campania #HereToBeHeard pentru promovarea egalității de gen
- 60% dintre angajatori considera ca afacerea lor se afla intr-o „mare dificultate” din cauza Covid-19
- Top 700 companii locale au generat 45% din cifra de afaceri a tuturor companiilor nefinanciare din Romania
- Trei noi parteneri asociati consolideaza expertiza departamentelor de Audit și Taxe ale EY Romania
- EY Romania a finalizat documentul programatic pentru digitalizarea serviciilor publice
- Sustenabilitatea va juca un rol important in redresarea companiilor
- Munca de la birou devine munca de oriunde în lume, o tendinta cu consecinte fiscale
- Raportarea rezultatelor de mediu, social si guvernanta (ESG) de catre companii devine foarte importanta in evaluarea investitorilor
- Fiscul si-a intarit randurile – toate persoanele fizice sa se astepte la verificari ale situatiei fiscale personale
- Claudia Sofianu este noul lider EY Europa Centrala si de Sud-Est si Asia Centrala pe zona de consultanta pentru dezvoltarea capitalului uman
- 10 informatii pe care trebuie sa le stii despre Kurzarbeit
- Georgiana Iancu se alatura ca Partener in departamentul de taxe indirecte al EY Romania
- Un salariu minim decent – o noua politica a Uniunii Europene
- Top 5 greseli comune facute inainte sau in timpul unui incident informatic
- Companiile raman optimiste in privinta planurilor de investitii straine directe, in pofida ingrijorarilor legate de COVID-19
- EY se aliaza cu SAP si Qualtrics in lupta impotriva COVID-19
- Firmele de posta si curierat ar putea ajunge la afaceri aproape de sase milarde de lei in acest an
- Noi reglementari juridice in domeniul insolventei. Ce modificari sunt propuse si care sunt beneficiile pentru companii
- Patru tendinte in comportamentul consumatorilor determinate de pandemia COVID-19
- Piata locala de servicii de resurse umane va scadea cu aproximativ 15% in 2020
- ROCA Investments se pregateste sa contribuie la reconstruirea economiei romanesti
- Interpretarile agentiilor judetene pentru ocuparea fortei de munca privind acordarea indemnizatiei de somaj tehnic
- Liderii de business privesc dincolo de criza si configureaza noi planuri de fuziuni si achizitii
- Cum ar putea automatizarea sa sustina sanatatea organizatiilor in criza pandemica?
- Importul, productia si distributia de alcool sanitar – ce implica din perspectiva accizelor?
- Ashoka si EIT Climate-KIC identifica 189 de inovatori in domeniul climei in Romania
- Anuntul facut de agentia internationala de rating Moody’s privind asigurarile de credit comercial, in contextul pandemiei de coronavirus
- Ce masuri au inceput sa ia tarile pe perioada crizei Covid-19
- Cum putem limita expunerea personalului implicat in operatiuni vamale an contextul crizei COVID-19?
- Criza Covid-19 in Europa va pune in pericol 13.000 de corporatii
- EY Romania - Sprijin pentru medici, pentru spitale si pentru cei afectati
- Economia colaborativa – evolutie si tendinte
- Ajutoare de stat pentru sprijinirea economiei Statelor Membre in contextul focarului de infectie cu COVID-19
- Comisia Europeana demareaza procesul de revizuire a Directivei privind raportarea nefinanciara
- Munca la distanta in contextul epidemiei Covid-19. Ce masuri pot lua angajatorii in aceasta perioada?
- Pactul ecologic european – Cum ar putea Romania sa transforme provocarile in oportunitati?
- Fetele nevazute ale Declaratiei Unice
- Inteligenta artificiala va redefini sectorul serviciilor financiare in urmatorii doi ani
- Un salariu minim european – realitate sau fantezie?
- Andrei Eftimie este noul Partener Asociat al EY Romania in departamentul de Asistenta in Tranzactii
- Ne asteptam ca 2020 sa fie anul simbiozei “transparenta fiscala – automatizare fiscala”
- 2019 - un an lipsit de stralucire in activitatea globala IPO
- Studiu EY: Asiguratorii au nevoie de o transformare profunda si de forta de munca specializata
- Microintreprinderile inregistreaza cele mai multe restante la plata
- Taxele de mediu pot fi un stimulent pentru reducerea poluarii
- Noi obligatii pentru producatorii de echipamente electrice si electronice
- Invitatie la conformare voluntara sau ultima sansa de evitare a impozitarii cu 16%
- Sectorul retail navigheaza intre perturbarile digitale si volatilitatea consumatorilor
- Yves Maitre, noul CEO HTC, sustine tehnologiile 5G, AI si XR
- Alice Ivanovici devine Partener in cadrul Departamentului de Audit al EY Romania
- Sunt angajat temporar. Am drepturi egale cu salariatii permanenti?
- Companiile orientate catre consumatori risca sa-si piarda relevanta in lipsa unor planuri indraznete de transformare
- Cine beneficiaza de 5% TVA destinata serviciilor de restaurant si catering?
- În 2018, 69% dintre companii detin echipe de HR pregatite de noi provocari
- Extinderea internațională accelerează creșterea companiilor mijlocii europene
- Comerțul electronic este principalul motor al creșterii și schimbării pentru piața depozitelor
- Doar 48% dintre companiile din România au o agendă de schimbare disruptivă a organizației
- EY și Tech Hub lansează seria de întâlniri StartUp Advantage
- 90% dintre companii întâmpină dificultăți în calculul contribuțiilor către Fondul de Mediu
- Aurelia Costache este noul lider al departamentului de Asistență în afaceri al EY România
- GDPR poate genera un nou val de procese colective împotriva companiilor care au portofolii mari de clienți persoane fizice
- EY România deschide un nou program de recrutare bazat pe învățare și dezvoltarea candidaților
- Noile priorități ale băncilor sunt creșterea, digitalizarea și inovația
- Liderii organizației – părinții erei digitale
- EY raportează o creștere puternică a veniturilor globale în anul fiscal 2017
- Valoarea globală a tranzacţiilor din energie şi utilităţi a scăzut
- Reprezentanții mediului de afaceri din România concurează la turneul Corporate Tennis Open
- EY Express - acceleratorul de carieră pentru piața de muncă a viitorului
- Adriana Tabac - director de brand, marketing și comunicare al EY România
- Despre leadership si antreprenoriat cu Roxana Magopet
- Andreea Pirvu: „In vanzari ai nevoie de naturalete”
- Violeta Mihai-Staicu: „Orice schimbare in viata inseamna intotdeauna un progres”
- Si-a transformat pasiunea pentru psihologie intr-o cariera de peste 10 ani in HR
- Despre fiscalitate si antreprenoriat in Romania, cu Miruna Enache
- Madalina Cazacu, noul Director Customer Experience in cadrul Grupului BCR
- Peste 9 ani de experienta in marketing si comunicare alaturi de GETT'S Salons
- Cu 10 ani de experienta in domeniu, Catrinel Burghelea devine noul partener al IMAGE PR
- Si-a indeplinit un vis din copilarie si l-a transformat intr-o cariera de succes
- Madalina Rachieru este noul Partener global Clifford Chance
- Raluca Teodorescu este noul Managing Director Oxygen PR
- Daniela Dumitrascu este noul Director de Marketing al Heidi Chocolat
- Sonia Nastase: Viata incepe acolo unde se termina zona ta de confort.
- Egalitatea de gen genereaza performante mai bune in companii
- Cu o experienta de peste 18 ani in industria bancara, Ioana Mihai se alatura EY Romania
- O pozitie nou creata pentru Andreia Cucu la GSK Romania
- Sorana Georgia, CEO BILLA Romania: O experienta de peste 17 de ani in retail si leadership
- Luana Crivat, noul Director de HR al GSK Romania
- Ioana Moga este noul Sales and Marketing Director in cadrul ROVESE ROMANIA
- Cu 9 ani de experienta in consultanta, Olivia Franculescu se alatura echipei Qualia
- Natalia Stroe, noul manager de Marketing si Business Development al Coca-Cola Romania
- Florentina Totth, prima femeie la conducerea subsidiarei Schneider Electric Romania
- Violeta Luca, noul vicepresedinte si director executiv al eMAG