Articole
14-04-2014

Monitorizarea este indispensabila pentru un brand sau o companie care comunica in mediul online, oferind insight-uri in timp util despre cei care interactioneaza cu brandul si permite, totodata, o evaluare eficienta a rezultatelor unei campanii in functie de obiectivele prestabilite. De cele mai multe ori, feedback-ul venit din mediul online influenteaza mult mai puternic decat cele din media traditionala.

 

Monitorizarea online aduce cu sine o serie de beneficii importante: reflecta starea actuala a reputatiei companiei, dar si a perceptiei consumatorilor si potentialilor consumatori, despre servicii si produse, avand posibilitatea de acces la mesaje si discutii direct de la sursa, ceea ce face analiza mult mai precisa; se pot descoperi probleme cu care se confrunta consumatorii si chiar anumite obiceiuri de consum sau nise necunoscute pana acum; tot cu ajutorul unei monitorizari online se poate observa care dintre canale sunt mai eficiente si care nu, unde este necesar un cont oficial si care anume dintre acestea ofera mai mare vizibilitate, potrivit ctr-d.ro.

 

Monitorizarea trebuie sa acopere trei mari aspecte: ce se vorbeste despre companie, implicit angajatii si produsele ei; ce se vorbeste despre concurenta si ce ce se vorbeste despre industria respectiva in general.

 

Monitorizarea online se poate clasifica in doua categorii: monitorizare cantitativa, care urmareste numarul de persoane expuse la un anumit mesaj, numarul de cautari ale unui cuvant-cheie, numarul de comentarii, share-uri sau retweet-uri si monitorizarea calitativa, care urmareste gradul de influenta al unui mesaj sau al unui lider de opinie, reputatia, calitatea interactiunilor sau gradul de participare la discutii, conform prbeta.ro.

 

Pentru a realiza o monitorizare online exista numeroase instrumente dedicate mediului digital, gratuite sau contra-cost, iar printre acestea se numara:

 

Google Alerts (gratuit) – functioneaza pe principiul activarii unei alerte prin care se trimit notificari pe e-mail cu toate indexarile recente care contin un anumit termen.

 

Google Blog Search (gratuit) – instrument digital de depistare a blogurilor.

 

Twitter Search (gratuit) – ofera rezultate in timp real despre aparitia cuvantului cautat in tweet-urile publicate de utilizatori.

 

Social Mention (gratuit) – este o modalitate de cautare pe bloguri, comentarii, retele de socializare, site-uri Q&A, iar rezultatele pot fi descarcate in fisiere Excel.

 

Zelist Monitor (contra-cost) – urmareste bloguri, comentarii, conturi de Twitter si pagini publice de Facebook.

 

Facebrands Pro (contra-cost) – analizeaza performanta fan page-ului, calitatea continutului, dar si discutiile in afara paginii.

 

Social Bakers (contra-cost) – ofera solutii de monitorizare in social media marketing, cu ajutorul a trei instrumente: Analytics Pro, Builder. Pro, Market Insights.

 

Media IQ (contra-cost) – monitorizeaza site-uri, bloguri, agentii de presa, varianta online a publictiilor tiparite si adresele online ale televiziunilor si radiourilor.

 

Foto: dubzz.co.nz

 

Autoare: Denisa Cristache

Redactor Femei in Afaceri 

 

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24