Articole
22-08-2014

Zi de zi, fiecare dintre noi incercam sa ne crestem vanzarile, sa dezvoltam compania sau sa gasim noi parteneri mergand la intalniri de networking, stabilind intalniri, solicitand recomandari sau chiar sunand 100 de contacte reci. Exista insa uneori momente in care toate instrumentele de mai sus nu dau rezultate, pare ca nu reusim sa gasim acei oameni pe care ii cautam si de care avem nevoie. Exista o foarte mare sansa ca toti acei parteneri pe care ii cautati sa fie pe LinkedIn si poate chiar sa va caute si ei pe voi. Statisticile oficiale demonstreaza cat de importanta si utila a devenit utilizarea LinkedIn in business, cifrele spun povestea singure.

 

Pe 5 mai 2003, LinkedIn devenea realitate. Scopul sau principal la momentul respectiv era sa devina un suport pentru recrutori si persoane in cautare de job. Dupa un inceput cu 4.500 de membri in prima luna, site-ul a ajuns la 10 ani distanta, in mai 2014, la 300 milioane de utilizatori si peste 3 milioane de pagini de business. De asemenea, are una dintre cele mai mari cresteri din zona online - 2 noi membri inscrisi in fiecare secunda. Mai mult de 40% dintre membri intra pe site zilnic si cum LinkedIn nu ofera sansa sa joci Candy Crush sunt sigur ca intra in cautare de parteneri si business.

 

LinkedIn te poate ajuta sa iti dezvolti afacerea in Romania intrand in contact cu cei 1.250.000 de utilizatori locali sau sa incerci o internationalizare a afacerii tale prin diversitatea oferita de prezenta in 200 de tari de pe glob. Poti gasi o persoana anume pe care o cautai, poti cauta o companie si sa iti iei informatiile din pagina lor business sau, daca nu ai o tinta exacta, poti adera la unul din cele peste 2,2 milioane de grupuri. Avantajul grupurilor vine din faptul ca toti cei inscrisi au aceleasi nevoi si interese ca si tine. Probabilitatea de a gasi un pictor in grupurile de open stack sau inginerie este destul de mica. Si daca nu gasesti grupul care sa aiba la baza interesele tale poti oricand sa creezi propriul tau grup. Cu siguranta vor fi si altii care se vor alatura. Se intampla des ca oamenii sa isi doreasca sa isi creeze o mini-comunitate asa cum o vad ei. Astfel, apar in jur de 8.000 noi grupuri saptamanal.

 

Cum scopul initial nu se uita niciodata, LinkedIn ramane si in prezent una dintre metodele foarte bune de recrutare/angajare. Zilnic, 94% dintre recrutori verifica profilul de LinkedIn al persoanei pe care o analizeaza in vederea angajarii. Daca iti cauti un loc de munca, un profil de LinkedIn bine facut poate conta foarte mult in alegerea pe care o face angajatorul. Atentie insa la cuvintele-cheie folosite si la creativitatea utilizata in descriere! Nu multa lume cauta un Accounting Ninja, dar cativa sigur cauta un contabil responsabil. In perioada de criza, mai exact in 2011 si 2012, cuvantul cel mai des folosit in descriere era „Creativ”, pentru ca toata lumea cauta solutii out of the box. In 2013 insa, cuvantul cel mai des folosit a fost „Responsabil”, pentru ca eram pe final de criza si planurile de revenire la nivelul anterior crizei solicitau oameni care sa respecte regulile. LinkedIn este un organism viu, adaptabil, pentru ca se reinventeaza o data cu membrii sai si se adapteaza imediat la noile cerinte din piata reala.

 

Exista in lumea social media o lupta la fel de dura ca cea dintre Microsoft si Apple sau Coca Cola si Pepsi – vorbesc despre Facebook vs LinkedIn – o lupta care probabil nu va avea un invingator. Facebook a adaugat o componenta business ca pas natural in dezvoltarea conceptului, adaptandu-se la dezvoltarea comunitatii pe care a creat-o si la cerintele utilizatorilor. In acelasi timp LinkedIn a plecat, din start, cu o componenta business si a dezvoltat-o peste ani. Si aici cifrele sustin afirmatia: 64% din vizitele dinspre social media catre site-urile companiilor vin de la LinkedIn, rata de conversie vizitator-lead este de 3 ori mai mare decat pe Facebook si Twitter si nu in ultimul rand 50% dintre membrii vor deveni mai usor clientii unei companii dupa ce vor interactiona cu acea companie pe LinkedIn. Nu sustin ca unul din cele doua canale de social media este mai bun decat celalalt, spun doar ca fiecare are scopul sau. Poti face business si pe Facebook, dar cu cat afacerea ta este mai specifica, mai tehnica si mai B2B solutia va veni mai repede de la LinkedIn. In plus feedback-ul primit pe LinkedIn are o componenta subiectiva mult mai scazuta.

 

Recunosc ca background-ul meu de vanzari B2B ma face sa fiu mai prieten cu LinkedIn decat cu alte canale de social media si nu doar pentru ca am vazut cifrele, ci pentru ca am si folosit LinkedIn pentru a face business si am avut succes. Am reusit, in functie de domeniile in care am activat, sa gasesc usor contacte si sa aflu rapid informatii, fie ca vorbim despre marketing, productie publicitara sau CSR.

 

Relatia cu LinkedIn trebuie sa inceapa, ca orice alta relatie din business, cu un scop foarte clar in minte. Poti sa cauti o noua provocare in cariera, sa iti dezvolti un brand personal puternic si sa obtii feedback de la cei mai buni specialisti in domeniu. Ai posibilitatea de a gasi foarte usor cele mai noi informatii din domeniile care te intereseaza, zilnic experti din domeniile respective pun la dispozitia membrilor LinkedIn articole si analize care pot fi exact ce ai nevoie pentru a imbunatati afacerea ta.

 

Si nu in ultimul rand, LinkedIn este despre business networking si business development. Prin intermediul lui, devii vizibil intr-o retea in crestere si care priveste atent ce se intampla in interiorul ei. Este locul in care poti gasi acel director general al companiei pe care o doresti cel mai tare ca si client al tau, dar pe care, poate, nu ai avea sansa sa-l intalnesti in lumea non-virtuala. Si mai mult decat atat, sunt sanse mari sa si incepeti o colaborare.

 

Sursa foto: www.optimum7.com

 

Autor: Chiratcu Mihai

Business development manager

THE PEOPLE ENGAGEMENT COMPANY

Site: www.people-engagement.com.ro

Date contact: chiratcumihai@gmail.com

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24