Articole
22-04-2013

Am vazut numeroase campanii concentrandu-si atentia exclusiv asupra vanzarii prin intermediul retelelor de socializare, incercand sa transforme like-urile, comentariile, tweet-urile in clienti. Adevarul este ca pana in punctul in care vanzarea are loc, mai exista cativa pasi pe care un potential client ii parcurge si din care deriva beneficii importante pentru afacerea ta, dar care sunt mai greu de cuantificat si observat.

 

Este firesc sa te gandesti la rezultate si obiective inainte de a incepe promovarea prin Social Media. Pe langa rezultatele directe, pe care le poti cuantifica prin indicatori si statistici (numarul de fani/ followers, traficul catre site, vanzari, numarul de abonati la newsletter), exista si beneficii indirecte, mai greu de observat, dar cel putin la fel de importante si valoroase.

 

1. Expunere repetata

Daca iti doresti ca o persoana sa isi aminteasca de serviciile tale atunci cand are nevoie de ele, ofera-i oportunitatea sa te tina minte. Studiile au aratat ca un potential client are nevoie de 7 expuneri repetate la o reclama, un mesaj, o idee, inainte de a lua decizia de cumparare.

Nu considera numarul 7 ca o valoare absoluta. Important este sa ai in vedere principiul expunerii repetate si sa desfasori promovarea in Social Media in mod constant si sustinut.

Social Media iti ofera aceasta oportunitate, de a interactiona in mod repetat cu potentialii clienti, astfel incat ei sa te retina, sa isi aminteasca de tine atunci cand au nevoie de serviciile pe care le oferi, sa inteleaga avanatajele si beneficiile serviciilor tale, sa aiba incredere in tine.

Promoveaza-te in Social Media in mod constant si pe termen lung!

 

2. Iti construiesti brandul

Social Media iti ofera posibilitatea ca printr-o comunicare constanta si continut valoros, sa le transmiti clientilor care sunt valorile brandului tau, care sunt avantajele pe care le oferi, cum ii ajuta produsele sau serviciile tale sa rezolve o problema sau sa gaseasca o solutie.

Foloseste Social Media pentru a iti face cunoscuta pozitionarea si ceea ce vrei sa le transmiti clientilor despre activitatea ta!

 

3. Autoritate in domeniu

Daca esti consultant, coach, avocat, medic sau ai o afacere ce ofera servicii, Social Media te poate ajuta sa te pozitionezi ca un expert in domeniul tau de activitate. In acest fel poti deveni principala sursa de informatii pentru clientii tai, atunci cand au nevoie de ajutor. 

Raspunde la intrebari, ofera informatii valoroase, impartaseste cunostintele pe care le-ai dobandit si fara indoiala ca iti vei loializa clientii, ii vei determina sa repete cumpararea de la tine si chiar sa recomande serviciile tale.

 

4. Recomandari sociale

Publicul de pe internet considera ca numarul mare de recomandari sociale (like-uri, share-uri, numarul de abonati, numarul  de vizitatori) reconfirma ca ceea ce oferi este valoros. Aceste recomandari sociale te pot ajuta sa iti construiesti si sa iti consolidezi reputatia in online; iti dau valoare. Atunci cand exista recomandari sociale, un client este mai tentat sa faca o cumparare, sa se inscrie la newsletter, sa scrie un comentariu etc.

Integreaza butoanele de Social Media pe toate paginile site-ului si ale blogului tau, pentru ca oamenii sa isi poate exprima aprecierea fata de ceea ce tu le oferi!

 

5. Mari oportunitati

Social Media  deschide usa oportunitatilor pentru afacerea ta, iar aceste oportunitati pot imbraca mai multe forme. Trebuie doar sa le observi. Poate fi vorba despre propunerea unei publicatii de a face un interviu cu tine, dupa ce a observat activitatea de pe blog; sau un client mai vechi care te regaseste pe Facebook si iti propune un contract important; sau poate una dintre conexiunile tale de pe Linkedin te pune in legatura cu un client cu care iti doreai de mult sa colaborezi.

Astfel de oportunitati se ivesc rar, dar in momentul in care se concretizeaza, fac sa merite tot efortul de timp si bani investit.

 

Autoare: Anamaria Damian

Partner la Social Lions

Agentia Social Lions ajuta antreprenorii sa isi promoveze afacerile cu succes in mediul online.

www.social-lions.ro

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24