Articole
28-05-2013

Cinci pasi care sa te ajute sa faci din afacerea ta una de succes atunci cand experienta nu este de partea ta

 

Sa pornesti o afacere este destul de dificil, iar atunci cand esti tanar si fara experienta provocarea de a avea credibilitate in ceea ce faci este o presiune in plus. Dar tu nu ar trebui sa lasi varsta sa iti stea in cale!
 

“Fiind tanar si neavand experienta poate fi un avantaj” spune tanara in varsta de 26 de ani, Susan Gregg Koger, care a fondat, la 17 ani, ModCloth – o companie care se ocupa cu vanzarea de haine in mediul online. Compania are in prezent 240 de angajati si birouri in San Francisco, Los Angeles si Pittsburgh. “Invatand repede si intelegand ce isi doreste un utilizator de Facebook sau de Twitter – este ceva foarte valoros in a fi parte a unei baze de utilizatori”, spune ea.
 

In orice caz, este foarte important sa ai o abordare strategica pentru a-ti creste afacerea atunci cand nu ai puterea experientei de partea ta. In acest articol vei gasi cinci sfaturi cu ajutorul carora tinerii antreprenori pot sa isi construiasca credibilitatea, care este atat de necesara pentru a avea o afacere de succes.
 

1. Concentreaza-te. Concentreaza-te. Concentreaza-te.
 

Ai o multime de idei pe care vrei sa le incerci. Acest lucru este foarte natural pentru multi antreprenori in primele etape ale afacerii, dar ca sa dobandesti credibilitate ai nevoie sa te concentrezi pe ceva mai specific. “Tu nu vrei niciodata sa fii bun in 20 de lucruri”, spune Jared O’Toole, de 25 ani, fondator al Under30CEO, o organizatie a tinerilor antreprenori din New York. “Va fi mereu cineva care sa fie mai bun decat tine la fiecare dintre acele lucruri”. Mai bine decat sa te concentrezi pe cum sa creezi urmatoarea companie multi-milioanara, mai bine te concentrezi sa-ti alegi un domeniu in care sa avansezi. “Aceasta concentrare iti va aduce credibilitate”, spune O’Toole.
 

2. Creste-ti afacerea in mediul online
 

Lumea online este un loc unde poti incepe sa-ti construiesti propriul palmares ca detinator al unei afaceri, spune Neil Patel, in varsta de 26 de ani, co-fondator al KISSmetrics – o companie de analiza web din San Francisco. “Prezenta in mediul online nu prezinta costuri ridicate si constituie o modalitate foarte buna de a permite oamenilor sa te cunoasca”, spune el. “Ca tanar antreprenor acest lucru este foarte important avand in vedere ca varsta nu este de partea ta”.
 

Nu este important numai sa scrii pe un blog sau sa te folosesti de retele sociale pentru a te expune in fata oamenilor; la fel de important este sa ajungi sa cunosti si sa te adresezi si altor companii din mediul online, adauga Koger. “La inceput m-am mobilizat foarte bine”, spune ea, subliniind ca ea a schimbat linkuri cu alte magazine vintage ale altor antreprenori in primii ani ai companiei. “Niciodata nu stii cand te poate ajuta”.
 

3. Fa-ti timp pentru intalniri fata in fata
 

Facebook, Twitter si emailurile pot ajuta destul de mult. Fiind parte a unei generatii pasionate de tehnologie, tinerii antreprenori n-ar trebui sa uite totusi de importanta comunicarii reale si a discutiilor fata in fata, spune O’Toole. “S-ar putea sa ai o relatie buna cu cineva prin intermediul emailului dar acest lucru nu iti va oferi acea strangere de mana care te va duce la urmatorul nivel cu unul dintre parteneri”, spune el. “Chiar este necesar sa faci un efort pentru a stabili astfel de intalniri, du-te la evenimente si strange maini”.
 

O’Toole sugereaza sa contactezi acele persoane pe care le admiri din industria in care operezi si sa ii rogi sa se intalneasca cu tine. Cand cineva care este foarte cunoscut si respectat te prezinta in cadrul unui eveniment, foarte multi oameni se vor gandi ca esti o persoana de incredere, spune O’Toole.”Nu ai nevoie de 100 de persoane in jurul tau, ai nevoie doar sa-ti asociezi numele cu cativa oameni, din domeniul tau, pe care toti ii cunosc”, spune el. “Aceasta este cea mai rapida modalitate pentru a ajunge la nivelul urmator”.
 

4. Tine-te de promisiuni
 

Crearea unor relatii puternice cu clientii inca din primele etape ale afacerii tale este, de asemenea, foarte importanta pentru dobandirea credibilitatii.  Acestia sunt oamenii care iti vor sustine afacerea asa ca lupta sa le castigi increderea. Pentru Aaron Batalion, chief technology officer si co-fondator LivingSocial, o companie cu sediul in Washinton D.C si care se ocupa cu oferte zilnice, acele prime contacte cu comercianti si clienti au fost foarte importante in crearea numelui companiei. Batalion avea 27 de ani atunci cand el si cei 3 co-fondatori au lansat LivingSocial, in 2007. Astazi, ei au 2.500 de angajati si 40 de milioane de membri in toata lumea. “Din momentul in care oamenii vad ca tu faci exact ceea ce ai spus ca vei face, ei dau vestea mai departe”, spune el.
 

In timp ce este foarte important sa-ti faci clientii fericiti, nu incerca sa-i atragi cu promisiuni marete. “Daca nu poti oferi ceva, nu promite”, spune Patel. “De fiecare data promite mai putin si ofera mai mult”.
 

5. Fii tu
 

E posibil ca tu sa fii tentat sa vrei sa pari mai batran sau sa iti ascunzi varsta, dar este o precautie deloc necesara si poate fi chiar in detrimentul tau, spune Patel. Fii increzator si transparent. “Daca poti sa arati ca esti matur si inteligent pentru varsta ta, de ce sa nu o arati?” spune el.
 

Sa iti ceri scuze pentru lipsa de experienta si pentru tineretea ta nu este deloc o miscare inteligenta, spune Koger. “Daca esti nevoit sa lucrezi cu cineva fata de care trebuie sa iti ceri scuze pentru varsta pe care o ai, atunci probabil relatia aceasta de colaborare nu ar trebui sa continue”, spune ea.
 

Pe scurt? Concentreaza-te pe domeniul in care esti bun si varsta nu va mai conta. “Iti construiesti credibilitatea daca esti expert in domeniul tau”, spune Batalion. “Este important sa faci in asa fel incat domeniul in care excelezi este exact domeniul de care esti cel mai pasionat”.
 

 

Sursa: http://www.entrepreneur.com/article/220119#

Articol tradus de: Raluca Boboc  
 

Raluca s-a alaturat echipei Femei in Afaceri in calitate de voluntara pentru zona editoriala. Este o tanara de 23 de ani, absolventa a Facultatii de Stiinte Politice, in cadrul Universitatii din Bucuresti. In timpul cat si dupa incheierea studiilor, prin intermediul proiectelor la care a participat, a dobandit cunostinte interdisciplinare in domenii precum egalitate de gen, sanatate sexual reproductiva, violenta in baza de gen, educatie si dezvoltare sustenabila.
 

http://ralucaboboc.wordpress.com/

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24