Articole
20-02-2014

Pentru a structura un plan de marketing, trebuie sa incepeti cu aflarea unor raspunsuri la intrebari de genul: de ce ar cumpara un client produsele sau serviciile mele, am cel mai tentant sau corect pret, care e plafonul de vanzari pentru urmatoarele 12 luni? Raspunsurile va ajuta practic sa faceti un plan de marketing astfel incat sa functioneze ca un ghid ce va poate conduce actiunile, scrie microsoft.com/romania/business. Un plan de marketing va poate ajuta sa: identificati cei mai buni si fideli clienti, sa evaluati datele despre companie in functie de industria si piata dumneavoastra, sa invatati ce functioneaza si ce nu, in urma analizei rezultatelor obtinute.
Sfaturi pentru alcatuirea unui plan de marketing:

1. Pozitionati-va corect produsul
Trebuie facuta o buna diferentiere intre promovare, publicitate si relatii publice. Acestea sunt caile mesajului sau campaniei, nu marketingul ca atare. Cele patru caracteristici ale marketingului sunt: produsul, care trebuie sa fie potrivit cu piata, pretul (o suma care sa convina clientilor), promovarea (prin multiple canale de comunicare, incluzand afise, e-mailuri, pliante, brosuri si carti postale, spoturi TV si radio, anunturi), locul (o distributie accesibila, vizibila).
Daca puteti pune produsul sau serviciul potrivit la pretul potrivit in fata clientului potrivit, ati reusit. Scopul marketingului este sa genereze interes si recunoastere, care vor duce catre vanzarile ce pot propulsa profitul. Acesta este motivul pentru crearea unei strategii. Scopul e sa modelati mesaje convingatoare pentru clientii vizati.

2. Formule creative
Un plan de marketing potrivit pentru compania dumneavoastra se bazeaza nu doar pe formule tip, ci si pe creativitate. Stabiliti sedinte de brainstorming cu oamenii dumneavoastra de incredere: familia, prietenii, personalul sau alti profesionisti. Intalnirile pot fi mese neformale sau intalniri oficiale in afara firmei. Nu va asteptati sa terminati totul intr-o singura intalnire. Descrieti starea si marimea locului dumneavoastra pe piata, cum vor functiona vanzarile si distributia, clientii vizati si cum se plaseaza produsele dumneavoastra, in comparatie cu cele ale competitorilor.

3. Decizii de cumparare
Pana la urma, decizia de cumparare a unui serviciu este a clientilor, de aceea trebuie sa le ascultati parerile. Trebuie sa stiti cum reactioneaza clientii la calitatea si pretul produselor dumneavoastra, la servicii si livrare, imagine si marca. Faceti un sondaj printre clientii existenti, precum si printre cei pe care i-ati dori drept clienti. Adaugati bonusuri pentru a stimula participarea, de exemplu reduceri.
Daca vreti sa completati un plan de marketing tip, alegeti Publisher 2003: va ajuta sa faceti un marketing consistent folosind unul din cele 45 de seturi Master Design, care pastreaza acelasi aspect consistent in diverse formate. Sau puteti descarca template-uri din colectia Office Online Template. Un model de Wizard flexibil va faciliteaza modificari rapide in drumul catre construirea identitatii marcii afacerii dumneavoastra.

Foto: branchmarketingresources.com

Autoare: Alina Burlacu
Redactor-sef Femei in Afaceri

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24