Articole
03-08-2012

Alocam peste 4 ore pe saptamana retelelor de socializare. Daca interactiunea online este principala activitate pe internet, atunci nici nu e de mirare ca "a comunica online" a devenit o prioritate pentru multe companii.  Totodata, se impune si nevoia unui set minim de cunostinte  privind comunicarea online in randul persoanelor aflate in pozitiile cheie ale companiei.

 

94% dintre companii* folosesc social media, fie pentru a face studii de piata, fie pentru a castiga expunere sau pentru a interactiona cu fanii. Retelele de socializare sunt un instrument de marketing folosit atat de companiile mari cat si de afacerile mici. In topul preferintelor, primul loc este ocupat de Facebook (92%), urmat de Twitter (82%), LinkedIn (73%) si blogul de companie sau Pinterest.  Desi blogul de companie a fost printre primele forme de interactiune si de dialog cu clientii, acesta a pierdut din popularitate, in fata dinamicii si a numarului mare de utilizatori,  astfel ca doar 61% dintre companii mai folosesc blogul ca mijloc de comunicare. Insa, pentru a obtine o comunicare online eficienta, la fel de importante raman site-ul de companie si e-newsletterul.

 

O strategie de comunicare online trebuie sa contina un mix intre toate instrumentele si canalele pe care ni le pune la dispozitie internetul si sa aiba un mesaj adaptat pentru fiecare dintre acestea. Site-ul companiei, e-newsletterul, blogul, retelele sociale (Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Google+), platformele de video-sharing (Youtube, Vimeo, Flick) - desi acestea intra tot in lista retelelor sociale, le-am mentionat separat pentru a le sublinia importanta. Interviurile si comunicatele de presa vor adaptate pentru retelele sociale.

 

Instrumentele de masurare online, existente atat in cazul retelelor sociale cat si in cazul motoarelor de cautare, ne ofera posibilitatea de a afla unde ne aflam in orice moment al campaniei noastre. Indicatorii Google Analitycs, Zelist Monitor, Google Alerts, Facebook Search si Insights, Linkedin Search, numarul de vizualizari video si poze, etc.,  ne pot indica nu doar evolutia campaniei pe fiecare canal folosit, dar si unde putem aduce imbunatatiri, pentru ca in final sa ne atingem obiectivele.   

 

Comunicarea online a devenit sinonim cu retelele sociale, prin amploarea si impactul pe care acestea le pot avea in cresterea vizibilitatii si a numarului de clienti. Cu toate acestea, sa gandesti o strategie de comunicare online fara a te folosi de toate instrumentele pe care internetul ti le pune acum la dispozitie, e ca si cum ai manca intr-un restaurant cu mana, fara furculita si cutit. La final, vei plecat satul si multumit, insa nu vei lasa o impresie prea buna celor din jur si nici nu vei avea experienta culinara deplina pe care ti-ar fi putut-oferi locul si pentru care, voluntar, ai platit.


Sursa: Nicoleta Talpes, Fondator CharityGift.ro

Nicoleta Talpes este fondatoarea CharityGift.ro, primului magazin online caritabil din Romania,  detine o agentie de comunicare specializata in proiecte sociale si culturale si are experienta in comunicare online, comunicare corporate si de brand, relatii publice, strategii de CSR si social-related marketing. 

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24