Articole
19-06-2014

Noua directiva a Uniunii Europene privind drepturile consumatorilor, ce a intrat in vigoare vineri, 13 iunie 2014, consolideaza drepturile consumatorilor in toate cele 28 de state membre, oferind si beneficii firmelor prin crearea unui mediu concurential echitabil.

 

“Europa pune astazi (vineri-n.r) capat inselatoriei la adresa consumatorilor pe internet. Incepand de astazi orice consumator de pe teritoriul Uniunii Europene isi poate cere drepturile conform Directivei privind Drepturile Consumatorilor astfel: fara optiuni predefinite atunci cand se cumpara un bilet de avion, fara taxe suplimentare la platile pe internet efectuate cu cardul de credit si fara comercianti care va spun ca nu puteti returna un produs cumparat de pe internet”, a declarat intr-un comunicat de presa comisarul pentru justitie, Viviane Reding.

 

Care sunt principalele avantaje aduse de noile norme?

 

In primul rand, nu vor mai exista costuri ascunse la serviciile de pe internet. Cumparatorii online trebuie sa confirme ca accepta plata pentru ceva inainte de a fi taxati, iar comerciantii trebuie sa indice in mod clar ceea ce este inclus in pretul final. Astfel, consumatorii vor fi protejati impotriva costurilor pentru servicii asa-zis gratuite.

Pentru a garanta o mai mare transparenta a preturilor, cei care efectueaza cumparaturi online nu vor mai trebui sa plateasca tarife suplimentare daca nu au fost informati de acest lucru inainte de a realiza comanda.

 

In plus, nu mai sunt permise optiunile predefinite. In prezent, consumatorii care fac cumparaturi online pot ajunge sa plateasca si pentru servicii pe care le nu doresc (cum ar fi accesul cu prioritate in avion), pentru ca au uitat sa deselecteze casutele cu optiuni predefinite aflate in site.

 

Perioada pe care cumparatorii o au la dispozitie pentru a renunta la un contract de vanzare-cumparare se prelungeste la 14 zile calendaristice, fata de 7 zile cum era pana in prezent, iar daca un comerciant nu a informat clientul cu privire la dreptul acestuia de a renunta la contract, perioada de returnare se prelungeste la un an. Consumatorii vor avea de acum la dispozitie un formular standard european care poate fi utilizat in cazul in care doresc sa anuleze achizitiile. Acest lucru va face sa fie mai usor sa iasa din contracte incheiate in afara tarii lor de origine.

 

Dreptul de a renunta la contractul de vanzare-cumparare se extinde si la licitatiile online, cum ar fi cele de pe eBay, iar perioada in care consumatorul poate renunta la contractul de vanzare-cumparare va incepe in momentul in care acesta primeste bunurile, iar nu in momentul incheierii contractului, asa cum e cazul in prezent.

 

Care sunt implicatiile pentru mediul de afaceri?

 

Normele comune pentru intreprinderi le vor facilita comercializarea produselor si serviciilor in toata Europa, iar companiile care realizeaza vanzari prin telefon, e-mail sau online, ori in afara spatiilor lor comerciale, vor avea acum un singur set de reguli de urmat. Acest lucru creeaza un mediu concurential echitabil si reduce costurile tranzactiilor transfrontaliere.

In ceea ce priveste intreprinderile mici si mestesugarii, consumatorii nu vor mai avea dreptul sa se retraga daca au incheiat un contract pentru reparatii de urgenta si lucrari de intretinere.

 

Foto: timesofmalta.com

 

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24