Articole
28-01-2014

Market Research Online Community (MROC) este un concept revolutionar ce face furori printre companii si clientii lor si este, probabil, cea mai flexibila unealta de marketing din prezent pentru ca se pliaza perfect pe modul de viata pe care il avem, permanent conectat la retelele sociale. Cum functioneaza? MROC este, in fapt, o comunitate online privata, ce reuneste un esantion de persoane strict selectionat, care discuta saptamanal pe diverse teme, alese in scopul cercetarii calitative, explica blog.eresearch.ro.

O astfel de comunitate de analiza se constituie pe baza fanilor pe care un anumit brand ii are in retelele sociale sau comunitati virtuale si contureaza un cadru sigur in care cercetatorii se pot concentra strict pe conversatiile oamenilor referitoare la marca vizata.

In acest mod se obtin informatii despre conexiunile dintre stilul de viata al consumatorului si aspectele care il influenteaza in luarea unei decizii asupra unui produs sau serviciu.

Ceea ce face MROC sa fie mai eficient decat un focus grup sau decat publicul unui sondaj obisnuit este, in primul rand, costul. Unul mult mai scazut decat cel al unei cercetari de piata care, pentru a selecta un esantion relevant, are nevoie de un buget imens.

Astfel a aparut ideea de community research, foarte la indemana datorita aparitiei retelelor sociale si raspandirii masive a Internetului.

Pentru Marketing Research Online Community este nevoie de recrutarea a 300 pana la 1000 de persoane carora sa li se ofere un spatiu virtual de intalnire, loc in care se vor concentra doar pe discutii asupra brandului pentru care se realizeaza cercetarea. Iar aici intervine al doilea punct forte al MROC: feedback-ul mult mai consistent decat cel obtinut prin metodele clasice. O comunitate online va mentine o relatie continua cu evaluatorul, iar membrii ei ofera informatii suplimentare foarte utile si prin campul de observatii si comentarii pe care il formeaza. Cele mai eficiente comunitati MROC au aproximativ 200 de membri, iar chestionarea lor se face, in functie de centrul de interes, cu cel mult cate 70 de persoane, pentru a crea acel cadru intim care incurajeaza exprimarea sincera si directa a preferintelor.

Cinci principii pe care o companie trebuie sa le urmeze in cercetarea calitativa online:
1. Trebuie adresate cele mai relevante intrebari pentru client si pentru afacerea lui;
2. Chestionarele nu sunt furnizate in numar foarte mare, iar compania ofera si continut de divertisment;
3. Accentul se pune pe ansamblul discutiilor, nu doar pe raspunsurile concrete, pentru ca schimburile libere de impresii pot oferi detalii valoroase;
4. Compania trebuie sa se concentreze asupra implicatiilor care decurg din feedback-ul primit;
5. Rezultatele finale vor comprima informatiile obtinute, in asa fel incat acestea sa fie cat mai concise.
In ultimii ani, MROC a inceput sa fie un instrument de marketing din ce in ce mai atractiv pentru firme din domeniul financiar-bancar, media sau tehnologie. Companii celebre precum Cadbury, T-mobile, ABC News ori Moet-Hennessy au apela la acest tip ce cercetare online.

Foto: interactrdt.com

Autoare: Cristina Andrei
Redactor Femei in Afaceri

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24