Articole
25-10-2015

Ai ajuns la o decizie. Te-ai hotarat sa incepi o afacere proprie, sa iti castigi independenta, sa fii propriul tau sef, sa fii cel ce ia deciziile si cel ce raspunde pentru ele. Esti hotarat sa culegi rodul eforturilor tale si sa iti asumi toate riscurile pentru ca stii ca vor veni insotite si de noi oportunitati. Dar ce afacere? Si cum oare sa o alegi?

 

Sfatul meu ar fi sa iti alegi un domeniu pe care il cunosti foarte bine. Intotdeauna este mai bine sa stii cat mai multe despre domeniul in care te-ai hotarat sa iti incepi afacerea decat sa o iei de la zero. Pentru asta nu este nevoie decat sa iti evaluezi experienta pe care o detii in domeniul respectiv si sa gasesti o modalitate de a inova, de a imbunatati.

 

Daca totusi esti determinat sa iti incepi afacerea intr-un domeniu cu totul nou, inainte sa te apuci de treaba, ar fi indicat sa studiezi putin domeniul in care vrei sa activezi. Valoarea unei idei de afacere este discutabila atata timp cat nu este insotita si de alte elemente precum viziune, creativitate, cunoasterea domeniului de activitate, perseverenta si, nu in ultimul rand, responsabilitate.

 

In paralel cu studierea domeniului in care vrei sa activezi este necesar sa alegi niste criterii de identificare a nevoii din piata pentru ideea ta:

 

  • Tipul nevoii din piata: cum este aceasta nevoie? Este in crestere, in scadere, trecuta, viitoare, emergenta? In functie de raspuns, se poate afla daca ideea ta de business este actuala, vine prea tarziu sau chiar prea devreme.
  • Timing-ul nevoii din piata: care este frecventa acestei nevoi in piata? Unde se afla aceasta nevoie pe ciclul sau de viata?
  • Beneficiile oferite de idee/produs si ce riscuri sunt percepute de piata
  • Cum este nevoia satisfacuta in prezent? Cine este concurenta? Cum poti concura si depasi seviciile oferite de concurenta?
  • Fluxurile de cash si finantarea: care este necesarul de cash si de unde se asigura finantarea?
  • Comparatia cu alte investitii: uneori e mai simplu sa analizam piata daca facem comparatie cu alte investitii, dar trebuie sa cunoastem cat mai multe informatii despre acea afacere pentru a putea face o evaluare cat mai corecta.
  • Dimensiunea pietei si potentialul de crestere: care sunt posibilitatile de crestere si care sunt riscurile?
  • Care este disponibilitatea financiara a viitorilor tai clienti: o idee buna de business trebuie coroborata si cu posibilitatea financiara a posibililor clienti.

 

Stiu ca nu pare prea simplu, dar, din momentul in care te hotarasti sa incepi ceva pe cont propriu, nu prea mai este posibil sa lasi foarte mult loc de eroare. Stii de ce? Pentru ca te-ai decis sa incepi o afacere proprie, sa iti castigi independenta, sa fii propriul tau sef si sa fii cel care ia deciziile si cel care raspunde pentru ele. Succes!

 

Autor: Andrei-Marius Brinzea

brinzea.andrei@gmail.com

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24