Articole
14-04-2014

Odata cu expansiunea organizatiilor din intreaga lume si mai ales a competitivitatii iminente care s-a dezvoltat intre ele, acestea au inceput sa fie din ce in ce mai preocupate de necesitatea, dar si de beneficiile unui nou concept, care vizeaza responsabilitatea sociala, numit Corporate Social Responsibility (CSR) sau Responsabilitatea Sociala a Companiilor, in limba romana.

 

Pe scurt, acest concept clarifica responsabilitatile sociale ale companiei si modul in care acestea pot fi indeplinite, potrivit efin.ro. Astfel, responsabilitatea fata de comunitate si societate poate constitui un element major de diferentiere, mai ales ca aceasta responsabilitate are si o componenta strategica foarte importanta. Activitatile de responsabilitate sociala pot fi considerate niste tactici care converg catre atingerea obiectivului propus de companie.

 

Un rol foarte important in orice campanie de responsabilitate sociala o are alegerea cauzei, pentru care organizatia va alcatui un set de actiuni concrete orientate catre o schimbare sociala pozitiva. Cauzele pot fi de doua feluri: cauze relevante pentru pentru organizatie si comunitate si cauze la moda, conform ctrl-d.ro. O reusita pentru orice companie ar fi ca scopul campaniei sa se pozitioneze la intersectia celor doua categorii. Mai mult decat atat, orice companie trebuie sa tina cont de faptul ca misiunea pe care o alege trebuie sa aiba legatura cu obiectivele de actiune ale companiei si sa raspunda unor nevoi reale ale comunitatii. De aceea este necesar ca inainte de elaborarea planului de campanie sa se faca o cercetare atat interna, cat si externa, in detaliu.

 

In ceea ce priveste obiectivul campaniei, acesta trebuie sa fie specific companiei, realizabil si masurabil, mai ales in cazul in care compania este mica sau la inceput de drum. Un mod eficient de a masura sau de a vedea posibilitatea de realizare a obiectivului este folosirea mediului digital si a retelelor de socializare. Mediul digital, si mai ales retelele de socializare pot face pe de-o parte cunoscuta misiunea companiei, iar pe de alta parte ii poate implica pe membrii comunitatii mult mai usor, intr-o astfel de actiune, decat media traditionala. In acest sens, comunitatea nu trebuie sa joace rolul unui simplu spectator, iar succesul unei astfel de campanii tine si de aceasta implicare.

 

Campaniile de responsabilizare reprezinta o strategie de succes atat pentru companie, cat si pentru comunitate. La nivel comunitatii sunt beneficiile care vizeaza binele si interesul public, precum campanii de ecologizare a unor zone, de ajutor pentru categoriile defavorizate etc. In ceea ce priveste compania, o campanie CSR ajuta atat la diferentierea fata de concurenta, dar si la cresterea loialitatii consumatorilor fata de brand, conform responsabilitatesociala.ro. Cu o piata care a devenit din ce in ce mai aglomerata, brandurile au fost nevoite sa gaseasca o metoda noua si cat mai relevanta pentru a construi legaturi emotionale cu publicul, prin care sa comunice valorile brandului intr-un mod unic si memorabil.

 

De asemenea, sustinerea unei cauze sociale este un bun prilej de a dezvolta parteneriate cu alte companii, cu autoritatile publice si cu institutiile media. Un alt beneficiu este evidentierea pozitionarii brandului, mai ales daca o campanie de CSR este prima care abordeaza o anumita tema. Acest lucru ofera un avantaj pe termen lung in fata concurentei. Si nu in ultimul rand, CSR-ul ofera mult mai multa vizibilitate. Fiind vorba despre o cauza sociala, jurnalistii, dar si liderii de opinie vor prelua mult mai usor subiectul, decat daca ar fi fost o simpla campanie de publicitate, pentru ca si acestia fac parte din comunitate si se pot implica la randul lor in atingerea obiectivelor propuse.

 

Foto: triplepundit.com

 

Autoare: Denisa Cristache

Redactor Femei in Afaceri

 

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24