Articole
30-05-2016

Cosmina Soare este absolventa Academiei de Studii Economice, iar dupa o variata gama de job-uri si experiente in advertising, dupa trecerea de la comunicarea interna in cadrul judecatoriei la comunicarea corporate in cadrul multinationalei, a pus bazele agentiei We Are Prestige, care aduce un nou suflu in marea industrie.

 

Adina David, Femei in Afaceri: Buna, Cosmina, ai pus bazele agentiei We Are Prestige anul trecut, in 2015 – spune-ne cum te-ai hotarat sa pornesti pe drumul antreprenoriatului si care au fost principalele obiective pe care ti le-ai setat?

 

Cosmina Soare: Buna, Adina! In primul rand, expertiza in domeniul in care vrei sa lansezi business-ul este vitala. Dupa ce am testat advertising-ul romanesc si mai multe zone de comunicare interna, de la cea juridica pana la cea corporate, m-am dezvoltat profesional foarte mult si aveam aspiratii mult mai mari.

Aveam un vis si eram hotarata sa lupt pentru a deveni realitate, iar in 2015 am lansat agentia de publicitate WA Prestige. Inca de la inceput mi-am fixat obiective pe termen lung, iar, in primul an, principalul obiectiv a fost crearea unor produse noi pe piata din Romania, cat si din industria advertising-ului, dupa care focusul a fost pe crearea unui portofoliu de clienti.

 

A.D.: Ce ne poti spune dupa primul an de antreprenoriat? Care au fost cele mai valoroase lectii pe care aceasta experienta te-a invatat?

 

Cosmina Soare: Primul an de antreprenoriat a fost „cocktail-ul provocarilor”, anul cu cele mai grele incercari, dar si cu reusite. Cheia in antreprenoriat este sa nu renunti niciodata la ceea ce vrei sa realizezi, sa ai rabdare ca nimic nu se intampla peste noapte, iar toate acestea se concretizeaza in mixul dintre munca si perseverenta.

Cand esti antreprenor iti asumi cea mai mare responsabilitate, de la motivarea echipei cu care lucrezi, pana la construirea relatiei agentie – client.

 

A.D.: Cu siguranta ai multe planuri pentru viitor, iar domeniul in care activezi este unul deosebit de dinamic. Care este strategia ta pentru dezvoltarea companiei si pentru diferentierea pe piata?

 

Cosmina Soare: Intr-adevar este un domeniu in plina miscare, atat ca relatie agentie – client, cat si ca industrie. Lucrezi pentru diferite business-uri, fiecare cu modelul lor, ceea ce determina o cunoastere aprofundata a pietei in care activeaza clientul respectiv. Foarte dinamica este si industria advertising-ului, dar ce ramane constant este increderea si relevanta mesajelor transmise catre public.

Ca principal element diferentiator al agentiei noastre este transparenta si increderea in construirea relatiei agentie – client. Urmatoarea etapa a fost sa cream produse inovatoare, primul dintre acestea a fost Health Affairs, axat pe comunicarea externa din sfera medicala.

 

A.D.: Cum crezi ca va evolua domeniul in care activezi si ce le recomanzi profesionistilor din advertising pentru a tine pasul?

 

Cosmina Soare: Principiile raman aceleasi, insa se vor schimba canalele de comunicare, modul in care mesajul va ajunge la destinatie, vom avea o segmentare pana la sange a publicului.

Pentru a tine pasul in aceasta industrie trebuie sa te adaptezi din mers, sa valorifici oportunitatile brand-ului cu accent pe „real time marketing”.

 

A.D.: Recomanzi accesarea fondurilor nerambursabile pentru lansarea unei afaceri? Care ar fi cele mai importante aspecte de care trebuie sa tina cont un antreprenor care planuieste sa acceseze fonduri pentru afacerea sa?

 

Cosmina Soare: Fondurile europene reprezinta un start financiar foarte bun, numai daca stii sa gestionezi situatia de ansamblu, daca nu te defocusezi pe ceea ce ai de realizat: fundatia business-ului, dupa care sustenabilitatea reala a acestuia. Cei interesati de fonduri europene au nevoie de un research complet si de un proiect bine redactat. In plus, au nevoie de o viziune de ansamblu si de capacitatea de a intelege unde se afla businessul lor pentru a putea maximiza aceste resurse financiare. Trebuie sa vada care sunt punctele forte ale conceptului pe care vor sa il implementeze, dar si punctele slabe pentru a putea evita o eventuala criza.

 

A.D.: Spune-ne cateva dintre lucrurile pe care le faci in fiecare zi si care crezi ca te-au ajutat sa ai succes in activitatea ta profesionala de pana acum.

 

Cosmina Soare: Un lucru in care investesc timp este networking-ul organizat si de calitate. In primul an de antreprenoriat am invatat foarte mult de la oamenii pe care i-am intalnit, am crescut impreuna, generand parteneriate de business win – win.

 

A.D.: Ce faci pentru dezvoltarea ta profesionala? Ce carti citesti, ce cursuri frecventezi?

 

Cosmina Soare: Pentru a livra servicii la standarde inalte, un element esential este pregatirea continua si specializarea in domeniu. Acord o mare importanta pregatirii, cercetarii in domeniul advertising-ului, citesc carti atat din domeniul comunicarii, cat si din antreprenoriat. Ultima carte pe care am citit-o a fost „Sounds like branding”, avand in vedere ca dezvoltarea unui brand a depasit barierele conservatoare.

 

A.D.: De curand ai devenit membra a comunitatii Femei in Afaceri – de ce crezi ca este important sa faci parte dintr-o comunitate de business si care sunt asteptarile tale in acest sens?

 

Cosmina Soare: Am participat inainte de a deveni membra la unul dintre evenimentele create de comunitatea Femei in Afaceri, unde am intalnit oameni cu aspiratii indraznete. Facand parte din comunitati de business, fiind un mediu organizat si calitativ, poti crea un sistem de business bazat pe incredere.

 

http://www.waprestige.ro/

 

Interviu realizat de Adina David

PR Manager Femei in Afaceri

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24