

Extinderea accelerată a retailului a determinat o evoluție dramatică a pieței depozitelor din România, conform analizei făcute de Sînziana Pardhan, Managing Director al P3 în România. Prezentă la conferința AIRLOG de săptămâna trecută, Pardhan a descris factorii care au asigurat succesul sectorului de proprietăți logistice în ultimii 3 ani.
Comerțul electronic reprezintă un factor de creștere și de schimbare pentru piața depozitelor la nivel global
"Principalul motor al evoluției pieței în ultimii trei ani a fost extinderea retailerilor pe baza unei creșteri accelerate a consumului. Deși România se află în urma altor țări în ceea ce privește comerțul online, acest segment a crescut în ponderea vânzărilor totale de la 4% în 2016 la 5,6% anul trecut, potrivit GPEC. În plus, se estimează că va crește până la 10% până în 2022. Odată ce un procent crescut din consum este transferat de la offline la online, segmentul logistic este un beneficiar direct al acestei transformări globale", a declarat Sînziana Pardhan, Managing Director P3 în România.
Suprafața ocupată de comerțul electronic din spațiile de depozitare este dificil de măsurat cu precizie, deoarece cuprinde și o parte din cererea de depozitare a retailerilor tradiționali care alocă din ce în ce mai mult spațiu din depozitele lor pentru segmentul de online, spațiu care nu este reflectat în statistici. Pe măsură ce segmentul de online va atinge masa critică în afacerile retailerilor, aceștia se vor orienta din ce în ce mai mult către gestionarea în depozite separate a logisticii pentru online, lucru care le va asigura o eficiență operațională mai bună. Potrivit Colliers International, în 2017, 47% din spațiul de depozitare a fost preluat de logistică, 17% de comerț cu amănuntul, 6% de comerț electronic și 4% de FMCG.
Depozitarea pentru comerțul electronic vine cu specificațiile și cerințele proprii:
- generează mai multă cerere pentru spații de depozitare. Acest tip de afacere solicită spațiu de depozitare estimat la până de 3 ori mai mare decât retailul clasic.
- modifică tipul și specificațiile depozitelor. În vestul Europei putem observa o creștere a cererii pentru depozitele XXL, precum și facilități de cross dock mai mici, înălțimi libere ale plafonului de cel puțin 10 m, locuri de parcare mai multe pentru personal și clienți, automatizări.
- modifică cerințele locației. Locații apropiate de zonele urbane importante beneficiază cel mai mult, deoarece apropierea de centrele mari de forță de muncă este vitală.
Piața de depozitare din România va continua să crească
"Piața de spatii logistice și industriale din România se extinde în continuare și va avea de câștigat mai mult când va fi finalizată infrastructura către și dinspre principalele piețe vecine. România are un potențial puternic de dezvoltare pe acest segment; există încă mult spațiu de creștere până când vom ajunge la nivelul altor țări din Europa Centrală, cum ar fi Ungaria, Republica Cehă și Polonia", a adăugat Sînziana Pardhan.
Putem observa potențialul țării noastre prin analizarea stocului de depozitare din Europa Centrală și de Est, care, după Cushman și Wakefield, arată astfel: Polonia - 10 milioane de mp la o populație de 38 milioane de locuitori, Republica Cehă - 5,7 milioane mp la o populație de 10,5 mil. locuitori, Slovacia - 1,3 milioane mp la o populație de 5,4 mil. locuitori, Ungaria - 1,9 milioane mp la o populație de 9,8 mil. locuitori și România - 3 milioane mp la o populație de 19,6 mil. locuitori.
Analiza a fost prezentată de Sînziana Pardhan, Managing Director P3 în România la conferința "Din istoria României la 100 de ani de evoluție logistică", organizată de ARILOG (Asociația Română de Logistică).
Articole din aceasi categorie
- Mars lansează campania #HereToBeHeard pentru promovarea egalității de gen
- 60% dintre angajatori considera ca afacerea lor se afla intr-o „mare dificultate” din cauza Covid-19
- Top 700 companii locale au generat 45% din cifra de afaceri a tuturor companiilor nefinanciare din Romania
- Trei noi parteneri asociati consolideaza expertiza departamentelor de Audit și Taxe ale EY Romania
- EY Romania a finalizat documentul programatic pentru digitalizarea serviciilor publice
- Sustenabilitatea va juca un rol important in redresarea companiilor
- Munca de la birou devine munca de oriunde în lume, o tendinta cu consecinte fiscale
- Raportarea rezultatelor de mediu, social si guvernanta (ESG) de catre companii devine foarte importanta in evaluarea investitorilor
- Fiscul si-a intarit randurile – toate persoanele fizice sa se astepte la verificari ale situatiei fiscale personale
- Claudia Sofianu este noul lider EY Europa Centrala si de Sud-Est si Asia Centrala pe zona de consultanta pentru dezvoltarea capitalului uman
- 10 informatii pe care trebuie sa le stii despre Kurzarbeit
- Georgiana Iancu se alatura ca Partener in departamentul de taxe indirecte al EY Romania
- Un salariu minim decent – o noua politica a Uniunii Europene
- Top 5 greseli comune facute inainte sau in timpul unui incident informatic
- Companiile raman optimiste in privinta planurilor de investitii straine directe, in pofida ingrijorarilor legate de COVID-19
- EY se aliaza cu SAP si Qualtrics in lupta impotriva COVID-19
- Firmele de posta si curierat ar putea ajunge la afaceri aproape de sase milarde de lei in acest an
- Noi reglementari juridice in domeniul insolventei. Ce modificari sunt propuse si care sunt beneficiile pentru companii
- Patru tendinte in comportamentul consumatorilor determinate de pandemia COVID-19
- Piata locala de servicii de resurse umane va scadea cu aproximativ 15% in 2020
- ROCA Investments se pregateste sa contribuie la reconstruirea economiei romanesti
- Interpretarile agentiilor judetene pentru ocuparea fortei de munca privind acordarea indemnizatiei de somaj tehnic
- Liderii de business privesc dincolo de criza si configureaza noi planuri de fuziuni si achizitii
- Cum ar putea automatizarea sa sustina sanatatea organizatiilor in criza pandemica?
- Importul, productia si distributia de alcool sanitar – ce implica din perspectiva accizelor?
- Ashoka si EIT Climate-KIC identifica 189 de inovatori in domeniul climei in Romania
- Anuntul facut de agentia internationala de rating Moody’s privind asigurarile de credit comercial, in contextul pandemiei de coronavirus
- Ce masuri au inceput sa ia tarile pe perioada crizei Covid-19
- Cum putem limita expunerea personalului implicat in operatiuni vamale an contextul crizei COVID-19?
- Criza Covid-19 in Europa va pune in pericol 13.000 de corporatii
- EY Romania - Sprijin pentru medici, pentru spitale si pentru cei afectati
- Economia colaborativa – evolutie si tendinte
- Ajutoare de stat pentru sprijinirea economiei Statelor Membre in contextul focarului de infectie cu COVID-19
- Comisia Europeana demareaza procesul de revizuire a Directivei privind raportarea nefinanciara
- Munca la distanta in contextul epidemiei Covid-19. Ce masuri pot lua angajatorii in aceasta perioada?
- Pactul ecologic european – Cum ar putea Romania sa transforme provocarile in oportunitati?
- Fetele nevazute ale Declaratiei Unice
- Inteligenta artificiala va redefini sectorul serviciilor financiare in urmatorii doi ani
- Un salariu minim european – realitate sau fantezie?
- Andrei Eftimie este noul Partener Asociat al EY Romania in departamentul de Asistenta in Tranzactii
- Ne asteptam ca 2020 sa fie anul simbiozei “transparenta fiscala – automatizare fiscala”
- 2019 - un an lipsit de stralucire in activitatea globala IPO
- Studiu EY: Asiguratorii au nevoie de o transformare profunda si de forta de munca specializata
- Microintreprinderile inregistreaza cele mai multe restante la plata
- Taxele de mediu pot fi un stimulent pentru reducerea poluarii
- Noi obligatii pentru producatorii de echipamente electrice si electronice
- Invitatie la conformare voluntara sau ultima sansa de evitare a impozitarii cu 16%
- Sectorul retail navigheaza intre perturbarile digitale si volatilitatea consumatorilor
- Yves Maitre, noul CEO HTC, sustine tehnologiile 5G, AI si XR
- Alice Ivanovici devine Partener in cadrul Departamentului de Audit al EY Romania
- Sunt angajat temporar. Am drepturi egale cu salariatii permanenti?
- Companiile orientate catre consumatori risca sa-si piarda relevanta in lipsa unor planuri indraznete de transformare
- Cine beneficiaza de 5% TVA destinata serviciilor de restaurant si catering?
- În 2018, 69% dintre companii detin echipe de HR pregatite de noi provocari
- Extinderea internațională accelerează creșterea companiilor mijlocii europene
- Comerțul electronic este principalul motor al creșterii și schimbării pentru piața depozitelor
- Doar 48% dintre companiile din România au o agendă de schimbare disruptivă a organizației
- EY și Tech Hub lansează seria de întâlniri StartUp Advantage
- 90% dintre companii întâmpină dificultăți în calculul contribuțiilor către Fondul de Mediu
- Aurelia Costache este noul lider al departamentului de Asistență în afaceri al EY România
- GDPR poate genera un nou val de procese colective împotriva companiilor care au portofolii mari de clienți persoane fizice
- EY România deschide un nou program de recrutare bazat pe învățare și dezvoltarea candidaților
- Noile priorități ale băncilor sunt creșterea, digitalizarea și inovația
- Liderii organizației – părinții erei digitale
- EY raportează o creștere puternică a veniturilor globale în anul fiscal 2017
- Valoarea globală a tranzacţiilor din energie şi utilităţi a scăzut
- Reprezentanții mediului de afaceri din România concurează la turneul Corporate Tennis Open
- EY Express - acceleratorul de carieră pentru piața de muncă a viitorului
- Adriana Tabac - director de brand, marketing și comunicare al EY România
- Despre leadership si antreprenoriat cu Roxana Magopet
- Andreea Pirvu: „In vanzari ai nevoie de naturalete”
- Violeta Mihai-Staicu: „Orice schimbare in viata inseamna intotdeauna un progres”
- Si-a transformat pasiunea pentru psihologie intr-o cariera de peste 10 ani in HR
- Despre fiscalitate si antreprenoriat in Romania, cu Miruna Enache
- Madalina Cazacu, noul Director Customer Experience in cadrul Grupului BCR
- Peste 9 ani de experienta in marketing si comunicare alaturi de GETT'S Salons
- Cu 10 ani de experienta in domeniu, Catrinel Burghelea devine noul partener al IMAGE PR
- Si-a indeplinit un vis din copilarie si l-a transformat intr-o cariera de succes
- Madalina Rachieru este noul Partener global Clifford Chance
- Raluca Teodorescu este noul Managing Director Oxygen PR
- Daniela Dumitrascu este noul Director de Marketing al Heidi Chocolat
- Sonia Nastase: Viata incepe acolo unde se termina zona ta de confort.
- Egalitatea de gen genereaza performante mai bune in companii
- Cu o experienta de peste 18 ani in industria bancara, Ioana Mihai se alatura EY Romania
- O pozitie nou creata pentru Andreia Cucu la GSK Romania
- Sorana Georgia, CEO BILLA Romania: O experienta de peste 17 de ani in retail si leadership
- Luana Crivat, noul Director de HR al GSK Romania
- Ioana Moga este noul Sales and Marketing Director in cadrul ROVESE ROMANIA
- Cu 9 ani de experienta in consultanta, Olivia Franculescu se alatura echipei Qualia
- Natalia Stroe, noul manager de Marketing si Business Development al Coca-Cola Romania
- Florentina Totth, prima femeie la conducerea subsidiarei Schneider Electric Romania
- Violeta Luca, noul vicepresedinte si director executiv al eMAG