Articole
29-02-2016

O sa incep prin a va spune direct ca eu am pariat pe ultimii. Mi-am infiintat firma de branding personal si management de reputatie Innerout cu gandul la miile de antreprenori romani care au nevoie sa porneasca la drum in business-ul propriu cu o imagine clara a valorii pe care o pot aduce in lume. Sau, daca au pornit mai demult, iar acum se gasesc la o rascruce, sa le fie clar incotro s-o ia. Pentru ca – surpriza! -  branding-ul este un instrument de management strategic al afacerii, nu este doar despre cum comunici in afara. Strategia de brand ajuta business-ul sa-si gaseasca si sa-si defineasca identitatea, iar imaginea publica este doar consecinta esentei brandului, adanc inradacinata in adevarul afacerii respective.

 

De foarte multe ori aceasta valoare adaugata, despre care se tot vorbeste, desi exista in fiecare, ea ramane neexprimata. Sau exprimata modest, partial, trunchiat, cu voce slaba. Pentru ca primul pas in exprimarea ei este de obicei constientizarea. Am intalnit foarte multi antreprenori care nu doar ca nu erau constienti de valoarea lor, dar traiau cu teama ca intrucat nu aduc nimic revolutionar, e posibil sa nu aiba ce sa spuna. Cu totii au cautat diferentierea mult dorita, unicitatea, despre care atat de mult a batut moneda marketing-ul ultimilor 30 de ani. Si pentru ca n-o gaseau - fiindca, intr-adevar, nu se nasc inovatii si nu se creeaza disruptii zilnic – vocea lor publica era slaba, abia soptita. Am credinta ca i-am ajutat si ii ajut in continuare sa-si contureze propriul profil autentic, sustenabil - nu neaparat unic - si sa il promoveze acolo unde conteaza cu adevarat.

 

Clientii mei sunt antreprenori “established” sau la inceput de drum care vor sa-si defineasca mai bine ceea ce pot sa faca, sa-si constientizeze punctele forte si sa se prezinte mai bine. Evit termenul “sa se vanda” mai bine pentru ca nu e despre asta: branding-ul personal te ajuta sa exprimi cel mai bine miezul tau de autenticitate si sa formulezi mai fericit valoarea pe care o poti aduce in lume, prin afacerea ta. Branding-ul – nu voi obosi niciodata sa o spun - nu este despre a construi o poleiala superficiala, despre “a da bine”, despre a cosmetiza pe ici pe colo o realitate nu tocmai atragatoare. Branding-ul este incompatibil cu impostura; este despre a-ti exprima cat mai eficient si mai relevant specificul afacerii. In antreprenoriat, brandul personal al antreprenorului este strans legat de afacerea lui, iar ceea ce eu il ajut sa construiasca este un capital de reputatie din care sa se hraneasca atat el cat si afacerea lui.

 

Cred ca antreprenorii au cea mai mare nevoie de branding personal pentru ca ei sunt cei care au puterea si chemarea, interioara si sociala deopotriva, de a face lumea mai frumoasa si mai buna prin ceea ce fac. Au nevoie doar de ajutorul unei priviri obiective care sa-i reaseze in fata lor insile si putin coaching, adica instrumentar de autocunoastere si exprimare de sine. Branding-ul personal ii ajuta pe antreprenori sa se articuleze intr-o paleta larga de ocazii, de la a deveni capabili sa-si defineasca esenta personala in doua cuvinte (da, se poate!) pana la a se exprima public in interviuri sau in conferinte.

 

 

De ce nu am ales vedetele? Mi-ar fi fost mai usor, pentru ca termenul de branding personal pare sa sune cel mai atragator in urechile lor. Nu am ales vedetele, intelegand prin asta show biz-ul autohton, pentru ca singurul lucru de care vedetele au nevoie il reprezinta aparitiile publice, adica oportunitatile de PR, nicidecum nevoia de introspectie. Vedetele au stricta nevoie de expunere si isi gasesc singure combustibilul intern pentru aceasta.

 

De ce nu lucrez pentru politicieni? Pentru ca, desi aparent acolo este cea mai mare nevoie, recunosc ca nu ma motiveaza “sezonalitatea” nevoii, superficialitatea cererii si, poate mai mult decat orice, ideea de “cosmetizare” cu care e echivalat serviciul de branding in reprezentarea politicienilor: cum sa aratam in poza si ce slogan sa ne punem pe afise. Si pentru ca, e adevarat, de mai bine de douazeci de ani, clasa politica, cu branding personal sau fara, continua sa ma dezamageasca.

 

Invit cititoarele acestei platforme sa-si spuna aici propria parere: vedetele, politicienii sau antreprenorii?

 

Autor: Mihaela Radulescu

Brand consultant

www.innerout.ro

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24