Articole
13-03-2014

Literatura de specialitate, mai ales intr-un domeniu aflat intr-o continua expansiune, precum HR, reprezinta o resursa extrem de utila prin forta exemplului, ce poate indeparta piedicile in comunicarea dintre managerii de HR si cei aflati fie in cautarea unui loc de munca, fie cei care vor sa isi schimbe cariera, ajutandu-i la o cunoastere personala mai buna.

Leadership adaptiv: de la solutii tehnice la schimbari adaptive, scrisa de Ronald Heifetz, Alexander Grashow si Marty Linsky si publicata de Editura BMI este un manual de practica foarte util liderilor de business care au nevoie sa invete sa faca fata provocarilor si sa conduca prin flexibilitate. Cartea este structurata in 23 de capitole, impartite in 5 parti si ofera o abordare pragmatica, din care se evidentiaza idei concrete care pot fi puse in practica de catre lideri.

Modelul Racheta: Sfaturi practice pentru construirea unei echipe performante (The Rocket Model: Practical Advice for Building High Performing Teams) ofera un model practic pentru construirea unei echipe eficiente. Plecand de la o experienta bogata cu numeroase echipe din Europa si Statele Unite, autorii Robert Hogan si Gordon Curphy intentioneaza sa puna la dispozitia celor aflati in postura de lideri strategii si instrumente pentru formarea unei noi echipe, dar si pentru imbunatatirea echipelor care nu functioneaza eficient, conform site-ului portalhr.

How Understanding the Ways Organizations Actually Work Can Be Used To Manage Them Better, scrisa de Charles Handy vorbeste despre rolurile si interactiunile in organizatie, despre leadership, putere, influenta, dinamica grupurilor si cultura organizatiilor, dar si despre dezvoltarea oamenilor din organizatie sau statutul de manager. Cartea este o sursa foarte buna de idei, dar si de notiuni. care pot oferi o noua perspectiva asupra dificultatilor actuale ale proceselor de management organizational.

Ce culoare are parasuta ta? scrisa de Richard N. Bolles si aparuta la editura Publica este un ghid extrem de serios, pe cat de inedit este titlul sau, cu informatii utile si inspirationale, atat pentru cei care isi cauta un loc de munca, dar si pentru cei care vor sa isi schimbe cariera. Pe langa informatiile teoretice, cartea ofera teste, diagrame, exercitii practice pentru o cunoastere intrinseca mai buna. Secretele pietei de munca actuale, metodele eficiente de cautare a unui job, o mai buna intelegere a propriei persoane, tipurile de interviuri, dar si mijlocele de socializare, toate acestea sunt incluse in acest ghid practic.

Great People Decisions: Why They Matter So Much, Why They Are So Hard and How You can Master Them este cartea a carei idee de baza se poate rezuma la faptul ca recrutarea oamenilor buni nu este o arta, ci un mestesug care se poate invata. Great People Decisions este o carte foarte utila pentru manageri si nu numai, dar si pentru cei pasionati de relatiile interumane, de diversitate si mai ales pentru cei care cred ca deciziile mai bune legate de oameni in orice domeniu si la orice nivel pot spori considerabil cantitatea de bine din lume.

Career Renegade: How To Make a Great Living Doing What You Love semnata de Jonathan Fields este o resursa importanta pentru toti aceia care vor sa afle cum iti poti transforma o pasiune intr-o cariera, la ce responsabilitati trebuie sa se astepte si mai ales cum isi pot materializa dorinta. Pornind de la propria experienta; Jonathan a renuntat la o cariera stralucita in domeniul avocaturii dupa 14 ani de munca, pentru a-si realiza propriul vis: un centru de yoga; acesta alcatuieste o serie de principii, strategii si instrumente utile pentru toti cei care aleg sa isi urmeze visul.

Foto: venturegalleries.com

Autoare: Denisa Cristache
Redactor Femei in Afaceri

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24