Articole
15-03-2014

Orele petrecute in meetinguri cu echipele de vanzari inseamna, de fapt, ore in care oamenii de vanzari nu fac bani, de aceea sedintele trebuie sa fie extrem de eficiente, dar sa includa si o atitudine pozitiva, in care respectul sa fie reciproc. Pentru a folosi acest timp cat mai bine, sales.about.com ofera cateva dintre cele mai bune strategii ce pot fi folosite in meeting-uri.

Un motiv bun
Doar pentru ca e luni (sau oricare alta zi din saptamana) nu inseamna ca trebuie sa fie sedinta. Rutina, in acest caz, nu inseamna eficienta. Daca se apropia data in care a fost stabilita sedinta, da un mail in care oamenii de vanzari sa anunte daca exista chestiuni importante ce ar trebui discutate. Daca nu e cazul, amana sedinta din timp.

Prezentare in power-point
Pentru o buna organizare a sedintei, pregateste o prezentare in power-point, care sa contina toate aspectele pe care vrei sa le discuti (pozitive sau negative). In felul acesta vei fi mai organizata, oamenii vor fi mai atenti si se vor putea focusa mai mult. Aplica aceeasi regula pentru oricine vrea sa aduca in discutie o problema intampinata (fie ca este vorba de un client sau un contract cu care are dificultati) sau are o noua propunere in strategiile de vanzare.

Respect pentru timpul echipei
Daca ai anuntat o sedinta de o ora, nu depasi termenul anuntat, nici macar cu o jumatate de ora. Astfel, vei arata respect fata de timpul si programul deja stabilit al oamenilor din echipa de vanzare. Cel mai simplu mod sa faci asta este sa anunti, inainte de sedinta, o agenda cu programul desfasurat, astfel incat fiecare sa se poata incadra in timpul acordat. Daca raman aspecte nediscutate si timpul ramas nu iti permite sa ii acorzi suficienta atentie, atunci sugereaza un follow-up meeting, in care sa poti lamuri aspectele ramase nediscutate.

Focus Grup
Sensul unei sedinte cu oamenii de vanzari este sa discuti aspecte ce ii intereseaza pe toti participantii. Daca o persoana are o problema, ofera-i solutia sa o discutati intr-o sedinta separata. Desigur, intrebarile punctuale, individuale, legate de chestiunile discutate, ce pot trezi si interesul celorlalti sunt binevenite ( de exemplu o intrebare despre comisioanele acordate in cadrul unui proiect nou).

Discutii doar despre vanzari
Pare evident ca discutiile intr-o sedinta de vanzari sunt pe subiecte legate de vanzari, dar, aproape intotdeauna apar si discutii legate de problemele de parcare sau de partea administrativa ce nu isi au locul aici. Temele ce pot fi abordate intr-o agenda de vanzari trebuie sa includa: comunicarea pe noul produs/ serviciu, schimbari de tarife/ preturi, training pentru vanzari, planificare pentru precomenzi, discutii despre campaniile cu promotii si vanzari, analiza vanzarilor efectuate deja, schimbari in cotele de vanzare.

Fii pozitiva
Unele dintre subiectele abordate nu vor fi placute. Chiar daca trebuie sa le prezinti, nu lasa aceste aspecte sa iti demoralizeze echipa. Daca ai vesti proaste, da-le in prima parte a sedintei, astfel incat sa termini sedinta intr-o nota pozitiva. De exemplu, poti inchide o sedinta felicitand cel mai bun om din echipa de vanzari.

Foto: engagient.com

Autoare: Alina Burlacu
Redactor-sef Femei in Afaceri

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24