Articole
15-04-2014

In momentul in care te hotarasti sa iti deschizi o afacere sau esti pentru prima data in „transeele” antreprenoriatului, orice sfat de la persoanele care au trecut deja prin asta este binevenit. Dar, pe masura ce timpul trece, iti dai seama ca unele sfaturi sunt mai potrivite si se aplica mai bine afacerii tale decat altele. Asa ca, pentru ca ne dorim sa incepi cu dreptul startup-ul tau, am adunat cele mai bune sfaturi pe care 10 fondatori de startup-uri spun ca le-au primit atunci cand ei erau la inceput de drum.
 

1. Simte-te confortabil pe un teritoriu necunoscut
„Nu vei sti niciodata suficient. Vei fi intotdeauna obligat sa iei o decizie fara sa intelegi perfect ce va urma. Ca fondator, trebuie sa te simti confortabil in aceasta pozitie.” – Aaron O’Hearn, Cofondator si CEO al Startup Institute
 

2. Nu este vorba doar despre tine
„Cel mai bun sfat este sa nu fi prea plin de tine atunci cand lucrurile merg bine si nici sa te acuzi prea mult atunci cand lucrurile merg prost. Atunci cand vei intelege ca si norocul joaca un rol important in atingerea succesului, vei deveni mai modest, dar si mai sigur pe tine.” – Ethan Austin, Cofondator si Presedinte al Give Forward
 

3. Arata, nu spune
„Pentru un start-up, este extrem de important sa arate foarte clar care sunt valorile-cheie pe care le aduce pe piata. Foarte multe companii la inceput de drum vorbesc despre succesul enorm pe care il au pe Facebook si se pozitioneaza in randul companiilor cu succes urias. Pentru a fi perceputa ca o companie autentica, credibila si fara pretentii pompoase fara motiv, este mai bine sa vorbesti despre ce face compania si ce rezultate deosebite a avut. Trebuie sa produci valoare permanent ca sa poti sa evidentiezi concret ceea ce realizezi si nu ceea ce ti-ai dori sa fii.” – Shaun Johnson, Cofondator si COO al Startup Institute
 

4. Invata cand e bine sa mergi mai departe
„Ca fondator – sau ca orice persoana care se simte mandra de produsul pe care il creeaza – te straduiesti sa ai o perspectiva corecta asupra afacerii tale. Este foarte usor sa te apropii prea mult, ceea ce iti poate distrage atentia de la alte lucruri importante. Vestea buna si vestea proasta este ca nimeni nu se uita la fel de atent ca tine la afacerea ta. Aminteste-ti asta atunci cand iti dai seama ca ai petrecut 4 ore incercand sa alegi nuanta perfecta de albastru pentru logo-ul tau. Da, si detaliile conteaza, insa de la un anumit punct trebuie sa lasi lucrurile asa cum sunt si sa te ocupi si de alte sarcini.” – Pavia Rosati, Fondatoarea Fathom
 

5. Cunoaste ierarhia startup-urilor
„Gandeste-te la comunitatea startup-urilor ca la un liceu: ai bobocii, cei din anul doi, trei si patru, apoi ai profesorii si alti angajati. Cand intri in aceasta comunitate, fie ca fondator, fie ca angajat, esti boboc. Este foarte important sa creezi relatii cu mentori si oameni mai in varsta, ce au mai multa experienta, insa este important sa faci asta si cu cei care sunt cu un pas sau doi in fata ta. Pune intrebari „prostesti” despre orice lucru, oricat de mic sau neimportant ar parea. Foarte curand vei fi tu in anul 2 sau 3 si ii vei ajuta pe bobocii ce vor veni din urma.” – Christina Wallace, Director al Startup Institute NY si fosta cofondatoare Quincy
 

6. Gaseste echilibrul
„In comunitate trebuie sa dai inainte sa primesti ceva. E important sa cercetezi foarte bine ideile pe care le ai, dar in cele din urma trebuie sa iti urmezi instinctul. Poti sa cauti indrumare, dar trebuie sa intelegi ca sfaturile se vor contrazice de mult ori, asa ca trebuie sa ai propriile tale convingeri. Cand vine vorba de produse, gandeste-te la toate posibilitatile, insa revino mereu la elementele de baza. Fii mandru de ceea ce construiesti, chiar daca e imposibil sa faci ceva perfect. Gandeste-te si la competitie, insa nu iti face griji in privinta asta. Fii direct cu echipa ta, insa fii intotdeauna si bland, empatic si constient de sine. Trebuie sa intelegi ca lumea poate nu are nevoie de ideea ta si ca trebuie sa mergi mai departe. Norocul si perseverenta sunt la fel de importante ca si ideile bune si talentul. Nu trebuie sa crezi ce scrie presa despre tine, indiferent daca e de bine sau de rau. Nu te lua prea in serios, chiar daca incerci sa schimbi lumea. Nu pierde niciodata din vedere lucrurile cu adevarat importante: dragostea, prietenii si familia.” – Jamyn Edis, Fondator si CEO al Dash Lab
 

7. Trebuie sa faci orice poti si tot ce poti
„Cel mai bun sfat pe care l-am primit a venit de la Stacy Blackman, care conduce cu succes o companie de consultanta pentru admiterea la MBA: «Trebuie sa faci orice poti si tot ce poti. Cand am inceput eu, nicio intalnire la o cafea si nicio conversatie nu era neimportanta. Multi oameni m-au intrebat ce mi-a adus cele mai multe vanzari. Am avut sute de parteneriate si intiative de marketing, dar succesul nostru se datoreaza tuturor acestor lucruri combinate. Am avut parteneriate despre care am crezut ca vor fi cele mai importante, o aruncare la cos de trei puncte, insa nu stiu daca exista asa ceva.»” – Jenn Yee, Director al Startup Institute Chicago si Fondatoarea MBASocial
 

8. Nu lua in seama zgomotul
„Ignora agitatia pe care o vezi in presa in jurul altor startup-uri. De cele mai multe ori sunt numai minciuni, iar multe dintre ele vor disparea intr-un an. Concentreaza-te pe afacerea ta si construieste-o astfel incat sa poti ramane singurul in picioare la final.” – Jules Pieri, Cofondator ai CEO al The Grommet
 

9. E compania ta – tu decizi
„Am fost norocosi sa avem multi mentori incredibili de-a lungul drumului nostru de cand am construit EverTrue. Dar acesti mentori, de multe ori, dau sfaturi care se contrazic: «Urmareste clienti mari!», «Urmareste clienti mici!», «Incearca B2C!», «Incearca B2B!». Mentorii ofera sfaturi in functie de experienta lor profesionala si in functie de perspectiva lor limitata asupra pietei si clientilor nostri. Katie Rae m-a ajutat pe mine si pe ceilalti fondatori ai TechStars sa intelegem ca, desi feedback-ul mentorilor este extrem de important, in cele din urma noi trebuie sa luam deciziile-cheie. – Brent Grinna, Fondator al EverTrue
 

10. Nu-ti asuma riscuri
„Cei mai buni antreprenori nu-si asuma riscuri, ci cauta sa le evite pe cat posibil.” – Rick Desai, Cofondator al Dashfire
 

Sursa articol: www.themuse.com/advice/10-startup-founders-tell-us-the-best-advice-ive-ever-received

Sursa imagine: blog.thecompanywarehouse.co.uk
 

Articol tradus si interpretat de Adina David

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24