Articole
29-09-2015

La fiecare cativa ani, publicitatea se schimba si la fel se intampla si cu mediul unde este afisata. Cea mai mare schimbare din 2015 vine odata cu deschiderea anunturilor pe Instagram la nivel mondial. Sunt peste 300 de milioane de utilizatori ai acestei aplicatii si interactiunea este la unul dintre cele mai ridicate niveluri (in comparatie cu produse rivale). De asemenea, pana acum au fost incarcate pe Instagram peste 30 de miliarde de fotografii. Today’s, agentie de marketing online, a analizat cifrele de care ar trebui sa tina cont brandurile cand vor trece la publicitatea pe aceasta retea sociala.

 

Instagram a fost lansata in 2010, iar din luna septembrie a acestui an a permis accesul la platforma de anunturi pentru toata lumea. Initial, accesul era doar pentru Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Australia, Germania si Franta. La inceputul lui 2015, cand doar aceste tari aveau acces la platforma de advertising, o campanie putea incepe de la 50.000 de dolari, potrivit unor estimari ale analistilor din acest domeniu. Spre comparatie, in 2014, costul ajungea si la un milion de dolari intr-o vreme in care publicitatea pe Instagram era vazuta ca un serviciu premium. In prezent, ca platforma de advertising, Instagram functioneaza pe modelul CPM (cost per mia de afisari) si se foloseste, in principal, ca un instrument de branding cu creatii proprii: ale brandului, ale unor parteneri, etc.

 

La nivel mondial, marja de cost intre care se incadreaza CPM porneste de la patru dolari si ajunge la 13 dolari, in functie de segmentul de audienta cautat si de competitorii pe piata. Pentru reclamele video se calculeaza un CPV (cost per view), care este de aproximativ 0,02 dolari, aproape de costul din YouTube. In comparatie cu Facebook, platforma care detine Instagram, costul poate fi mai mare. La nivel local, Instagram are aproape 330.000 utilizatori, iar 206.000 dintre acestia au fost activi in august 2015. In aceeasi luna au fost publicate peste peste 1,7 milioane cu peste 80 de milioane de like-uri la poze. Cand vine vorba de videoclipuri, romanii au publicat putin peste 72.000 si acestea au primit peste 3,3 milioane de like-uri. Cele mai populare hashtag-uri in ultima luna de vara au fost “summer”, “love” si “instagood”. Folosirea hashtag-urilor face mai usoara popularizarea continutului, iar Instagram, ca Twitter, se bazeaza mult pe acest sistem si orice campanie trebuie gandita si in functie de acestea.

 

Anunturile pe Instagram se seteaza din platforma Power Editor, care dispune de aceleasi optiuni de targetare ca Facebook, fiind disponibile mai multe formate: imagine, video, multi-imagine sau pentru instalari de aplicatii mobile. Un detaliu suplimentar interesant este ca Facebook, care a cumparat Instagram cu un miliard de dolari in 2012, domina domeniul publicitatii pe mobil, 75% din veniturile sale de 3,8 miliarde de dolari venind de pe telefon.

 

“Publicitatea avea nevoie de Internet pentru a merge mai departe. Pe print, pe strada si pe TV erai limitat de mediu, dar ne uitam acum la ce pot crea unii oameni folosind Internetul si telefoanele mobile si este incredibil. Pe Instagram sunt multi tineri, cu varste intre 16 si 24 de ani, care comunica prin poze si video, nu neaparat prin cuvinte. Mediile pe care sa te exprimi se schimba constant, odata cu avansul tehnologic si asemenea se schimba si pentru publicitate. Ne-am bucura sa vedem o explozie a interesului pentru astfel de platforme si in Romania”, a declarat Marius Lazarescu, fondator si director Today’s.

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24