Articole
23-05-2016

Perspectivele economice si financiare ale companiilor din Romania au fost analizate la Bucuresti, in data de 18 mai 2016, in cadrul evenimentului “BUSINESS to More BUSINESS”. Evaluarea a pornit de la riscurile asociate economiei nationale subsumate vulnerabilitatilor interne si externe si a identificat solutii prin care companiile autohtone, in contextul revolutiei digitale, pot gestiona slabiciunile mediului economic general care apar chiar daca economia Romaniei va inregistra in 2016 cea mai mare activitate economica de dupa 1989.

 

,,Noi vedem cresterea economica anul acesta la 4-4,2%, poate cea mai mare din Uniunea Europeana si o usoara incetinire anul viitor, la 3,7%, in scenariul de baza’’, a declarat in cadrul evenimentului “BUSINESS to More BUSINESS”, economistul sef pentru Romania al Bancii Mondiale - Catalin Pauna. ,,O buna parte din aceasta crestere vine  si din acest extraordinar stimul fiscal pe care l-am vazut prin reducerea taxelor si prin cresterea salariilor in sectorul public. Riscul pe care il vedem noi este legat de intrarea in procedura de deficit excesiv in 2017’’, a mai spus Pauna.

 

Economistii prezenti la eveniment au remarcat insa vulnerabilitatile pe care le percep oamenii de afaceri din Romania, in fapt riscuri la adresa economiei nationale:

 

,,Mesajul pe care l-am primit  din partea audientei este ca desi aceasta crestere economica este poate cea mai mare de anul acesta din Uniunea Europeana, foarte multi antreprenori sau angajati inca nu simt in buzunare aceasta crestere economica si asta ar trebui sa ne dea de gandit’’, a declarat Lucian Anghel, Presedinte al Bursei de Valori Bucuresti. ,,Va fi esential sa crestem nivelul de trai pe baze sustenabile. Principala mea frica pentru urmatorii 10 ani este sa nu repetam greselile Ungariei, tara care traverseaza un deceniu pierdut generat de masuri de natura populista, exact deceniul pierdut pe care l-a avut Romania in anii 1990-1999’’, a mai spus Anghel.

 

,,Lucrurile arata bine in momentul de  fata in Romania, dar stim cu totii ca vremea, ca pe munte, se schimba repede, de la soare vin norii’’, a afirmat Gabriel Sincu – Tax Executive Director, EY Romania, in cadrul sesiunii de strategie de afaceri a evenimentului. Sincu a punctat si asteptarile mediului de afaceri de la decidenti: ,,Guvernantii trebuie sa ofere stabilitate, sa incerece cat de mult sa tina de proiectul de Cod Fiscal pe care il avem acum, sa nu ne trezim cu  modificari bruste si in directii nepotrivite de legislatie fiscala’’. Gabriel Sincu mai vede un risc: ,,Aceasta relaxare fiscala incepem sa o exportam prin faptul ca nu suntem in stare sa venim cu bunuri si servicii din piata locala, care sa vina si sa acopere cererea crescuta generata de aceasta reducere, in special de TVA. Atunci, e foarte important ca oamenii care sunt in zona asta de business, antreprenorii sa incerce sa se bucure de aceasta oportunitate, sa nu ii lasam pe altii sa se bucure de TVA-ul nostru scazut’’, a mai spus Gabriel Sincu.

 

Declaratiile au fost facute in cadrul evenimentului “BUSINESS to More BUSINESS”organizat la Bucuresti de Doingbusiness.ro, parte a unui Proiect National care a mai inclus pana in prezentmediul de afaceri din Brasov, Iasi, Ploiesti si continua la Sibiu (26 mai 2016), Constanta (16 iunie 2016), Cluj-Napoca (13 octombrie 2016), Galati (10 noiembrie 2016), Oradea (24 noiembrie 2016) si Timisoara (decembrie 2016). Conferinta Nationala ofera participantilor sansa de a intelege mai bine perspectivele economice si financiare ale Romaniei, pornind de la viziunea, experienta si realizarile unor strategi si lideri recunoscuti din companii si institutii relevante pentru economia romaneasca, care raspund pe larg intrebarilor reprezentantilor companiilor participante.

 

Conferinta a inclus sesiuni de tactica si strategie de afaceri, executive coaching si dezvoltare persoanla, si a detaliat cele mai bune strategii si instrumente inovatoare pentru castigarea increderii clientilor folosind impactul tehnologiei asupra vanzarilor, digitalizarea si adaptarea la noul comportament al consumatorului, de tip ,,cameleon’’. Printre vorbitorii conferintei s-au aflat: Catalin Pauna – Senior Economist, Banca Mondiala, Violeta Luca – Marketing & Operations Director, Microsoft Romania; Lucian Anghel, Presedinte Bursa de valori Bucuresti; Razvan Ionescu – Director Marketing Segment Business, Telekom Romania; Gabriel Sincu- Tax Executive Director, EY Romania; Daniel Pana – Country Manager, SAS Romania; Valentin Bancu - National Trade Marketing Manager, Heineken Romania; Maria Tudor – CEO, Zenith Romania; Mihai Stanescu – Executive Coach, RoCoach; Cristina Barbu – Productivity Apps & Services Business Group Lead si Silviu Chiran – Managing Partner Koding Technology.

 

Mai multe detalii despre desfasurarea conferintei si reactiile participantilor sunt disponibile pe site-ul evenimentului si pe pagina de facebook Doingbusiness.ro.

 

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24