Articole
18-08-2013

Chiar esti diferit de competitie sau doar crezi ca esti? Chiar esti diferit de competitie sau doar le spui clientilor tai actuali sau potentiali ca esti?
 

Sau chiar esti diferit de competitie, si ceilalti te percep, cu siguranta, ca fiind atat diferit cat si foarte bun?
 

Realitate: Nu este vorba de ceea ce tu crezi sau gandesti, este vorba despre ceea ce clientii tai spun sau fac.
 

Realitate: Daca te intreb care este diferenta dintre tine si principalul tau competitor, si raspunsul tau este “oamenii nostri” sau “eu”, atunci chiar ai o problema serioasa.
 

Realitate: Daca iti intrebi clientii ce te face diferit, care ar fi raspunsul lor?
 

“Ieftin?”
 

“Te gasesc in apropierea locuintei mele?”
 

“Nu am idee, folosesc produsul de ani de zile.”
 

Chiar ai probleme!
 

Reputatia ta reprezinta adevarata verificare intre unde te afli efectiv si unde crezi tu ca te afli:

  • Care este reputatia clientilor tai? Nu un studiu satisfacator. O discutie fata in fata. Nu un interviu telefonic. O discutie fata in fata unde intrebi 100 dintre clientii tai ce cred ei intr-adevar despre tine si de ce cumpara.
  • Care este reputatia ta sociala? Prin postarile clientilor tai pe pagina de facebook a companiei tale, sau recomandarile clientilor tai de pe conturile lor de socializare?
  • Care este reputatia industriei tale? Cum te percep atat liderii cat si furnizorii din industria ta?
  • Care este reputatia ta in comunitate? Daca ai avea o intalnire cu primarul comunitatii tale, ce ar spune despre tine?

 

Iata alte intrebari dure despre “reputatia” ta si a produselor tale:

  • Ce faci pentru a-ti construi reputatia?
  • Ce faci pentru a inova d.p.d.v. al reputatiei?
  • Ce faci pentru a schimba sau imbunatati experienta cu clientii tai?



       Apple este exemplul clasic de brand unde produsele au rezerva. Competitia lor este “si eu la fel”, si adesea mentioneaza Apple in aplicatiile lor. Daca te lauzi ca produsele tale sunt “ la fel ca cele Apple”, personal prefer Apple. Experienta pe care o am in magazinele Apple este in perfecta armonie cu brandul pe care ei il promoveaza.
In industria calculatoarelor, a smartphone-urilor, a tabletelor, si in cea muzicala, toata lumea trebuie sa inceapa cu o scurta comparatie cu Apple – la fel, mai bun decat, mai ieftin ca – orice ar spune, ei mentioneaza Apple. Doar Apple nu se compara cu nimeni, doar daca este vorba despre vreo gluma. Ei nu au nevoie sa vorbeasca despre competitie, ei reprezinta inovatia. Si o fac dupa pretul lor.
 

Ce se intampla pe piata ta? Esti tu brandul dominant? Esti Amazon? eBay? Jello? Kleenex? Kellogg`s Corn Flakes? Jacuzzi?
 

Intrebare dificila: Iti compari produsele tale cu cele ale competitiei, sau te diferentiezi fata de competitie?
 

Intrebare dificila: Incerci sa justifici pretul, sau te reprezinta calitatea reputatiei tale?
 

Intrebare cheie: Este brandul tau un produs, sau serviciu superior pietei, si tu nu te-ai ridica la aceasta pozitie?
 

Retine: Exista branduri care obisnuiau sa fie numarul 1 si au cazut pe 2 sau mai jos. De asemenea, prin produse si servicii inferioare sau reputatii compromise. Blackberry, American Airlines, Barnes & Noble, Microsoft, si Tiger Woods ca sa numesc cateva.
 

Ai mai jos 5.5 interviuri pe care sa le iei si sa afli adevarul de la oamenii care doresc sa ti-l dea. Pentru a fi mai bun maine, trebuie sa stii cine esti azi.

   1.Intervieveaza clientii care te plac. Acestia iti vor spune lucruri bune.
   2.Intervieveaza clientii care te-au parasit. Acestia iti vor spune de ce, si cum sa imbunatatesti.
   3.Intervieveaza clientii care te-au refuzat. Acestia iti vor spune de ce au ales pe altcineva.
   4.Intervieveaza angajatii fideli. Acestia iti vor spune de ce te iubesc.
   5.Intervieveaza angajatii care au plecat. Acestia iti vor spune de ce te-au lasat.
   5.5Intervieveaza liderii industriei in care activezi. Acestia iti vor oferi imaginea de ansamblu pe care tu probabil nu reusesti sa o vezi.


Atentie: Lasa PR-ul, marketingul si publicitatea in afara ecuatiei, sau nu vei afla niciodata adevarul. Recomandarea mea este sa angajezi o companie specializata in branding, si cel putin vei obtine o noua perspectiva a lumii exterioare (clientii tai si piata ta) si a lumii tale interioare (angajatii tai).

Iata ce trebuie sa faci dupa interviuri:

  • Fii realist in legatura cu opiniile din exterior si cu modalitatea de creare a imbunatatirilor.
  • Creeaza un entuziasm intern despre inovatie.
  • Antreneaza si invata despre atitudine, incredere in fortele proprii si creativitate.
  • Ofera angajatilor zile libere platite doar pentru a gandi si crea.
  • Creeaza simtul mandriei de sine in randul oamenilor tai ascultandu-le gandurile si ideile.
  • Pretuieste si implementeaza idei noi.

 

 Rezultat: O noua piata dominanta mult mai pofitabila pentru tine.

 

Sursa articol: http://topsalesworld.com

 

Articol tradus si interpretat de Alina Sluser

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24