Articole
30-04-2015

Cu o experienta de peste opt ani in marketing, PR, advertising, consultanta si o pasiune de-o viata pentru tot ce inseamna business, Simona Straton este in prezent business counselor si ajuta la implinirea obiectivelor clientilor sai. Ce inseamna sa fii business counselor? Experienta i-a dovedit ca o viziune de ansamblu si o actiune care angreneaza toate mecanismele unei afaceri genereaza de fiecare data raspunsuri mult mai bune decat atunci cand te restrangi asupra unei singure arii.
 

A terminat facultatea la zi, Administrarea Afacerilor la Universitatea Bucuresti, in paralel cu job-ul, iar apoi si masterul Managementul Afacerilor, la ASE.
 

In anul 2014 a facut pasul cel mare si si-a transformat visul in realitate, prin infiintarea propriei firme, pentru a pune in aplicare cunostintele pe care le-a acumulat in domeniu in cei opt ani de experienta si pentru a-i sprijini si pe altii.

 

Adina David, Femei in Afaceri: Ce inseamna sa fii business counselor si ce deosebeste activitatea ta de consultanta clasica in afaceri?

 

Simona Straton: Am ales aceasta titulatura tocmai pentru ca ceea ce mi-am propus sa fac depaseste granitele consultantei clasice. Poate tine pur si simplu de firea mea, dar ideea este ca nu pot sa “consiliez” si apoi sa “evadez”. Implementez ceea ce spun – nu doar spun! – si imi doresc sa ma implic in tot ce pot imbunatati. Experienta de pana acum mi-a dovedit de nenumarate ori ca o viziune de ansamblu si o actiune care angreneaza toate mecanismele unei afaceri genereaza de fiecare data raspunsuri mult mai bune decat atunci cand te restrangi asupra unei singure arii. Imi place sa numesc ceea ce fac „management holistic”, in ideea ca o companie este asemenea unui organism: daca vrei sa alerge repede si sa ajunga departe in timp scurt, trebuie sa te ocupi de picioare, dar si de plamani, inima, creier s.a.m.d.!

 

In plus, consiliez deseori unii manageri care tind sa faca mult prea multe lucruri in acelasi timp, pierzand astfel din vedere esentialul. „Multitasking-ul” e minunat, dar poti sa cazi usor in extreme... Imi place sa spun ca “munca mea este sa va fac voua munca mai usoara”!

 

A.D.: Care a fost traseul tau profesional si cum ai decis sa continui pe cont propriu?

 

Simona Straton: Bomboanele! – De la bomboane a plecat totul! :)

 

…Traseul meu profesional a inceput de cand eram mica. Faceam „afaceri” fara sa stiu ce inseamna. De exemplu: imi amintesc cum tatal meu mi-a cumparat o bicicleta si, fiind prima de la blocul unde locuiam atunci, le spuneam copiilor ca, daca vor sa ii plimb pe portbagaj o tura, „trebuie sa imi dea bomboane”. Sau, tot asa, imi amintesc ca mi-am facut „scoala” intr-o magazie unde se tineau lemne de foc. Bineinteles, eu eram „directoarea” si copiii care voiau sa vina la „scoala” aveau sarcina sa imi dea o „taxa” – respectiv… bomboane!

 

Revenind, cu cat am crescut, cu atat eram mai receptiva cand auzem cuvantul „afaceri” sau cand vedeam oameni imbracati elegant, la costum si cu genti diplomat. Imi amintesc si acum – cand eram mica, primeam acasa Revista „Idei de Afaceri”, in 1993 (produsa de Rentrop&Straton), si rasfoiam cu mare interes fiecare numar, asta pentru ca ma atrageau imaginile si povestile care apareau acolo. Incercam sa inteleg ce inseamna un grafic, ce reprezinta acele imagini, la masa, cu oameni eleganti si sobri. Iar primul meu gand a fost sa ma angajez acolo, nu stiam exact la ce sau unde, ci pur si simplu acolo!

 

Anii au trecut, am terminat liceul si urma sa ma inscriu la facultate. In timpul liceului, am facut o excursie la TIB si m-am indragostit de Bucuresti. Ulterior, in timpul liceului, ma tot atrageau numerele masinilor sau imaginile de la TV care erau din Bucuresti. Imi spuneam ca neaparat vreau si eu acolo unde sunt multi oameni si aglomeratie! :)

 

Am venit la Bucuresti am dat la 3 facultati, 2 din domeniul mediu/geografie (asta pentru ca mama profesa in domeniu) si una din afaceri. Era nou infiintata „Administrarea Afacerilor” – Universitatea Bucuresti. Si… bineinteles, am ramas aici.

 

In anul I de facultate, semestrul al II-lea, m-am si angajat fix la cine mi-am dorit, adica la Rentrop&Straton, cei care tipareau Revista „Idei de afaceri” si care, pe langa acest lucru, faceau o groaza de alte lucruri. Prima oara am fost asistent manager la „Consilier Excel pentru Afaceri” si asistent manager pentru portalul Manager.ro (prin 2007), cand online-ul nu era asa dezvoltat. Tin minte si acum cum cautam informatii pe Internet despre online, cum sa aduni mai multi vizitatori, nu intelegeam ce-i acela „banner”, apoi ce-i acela „newsletter” sau cum se face un articol „optimizat”. Dar, treptat, le-am invatat…

 

Rentrop&Straton a reprezentat pentru mine mai mult decat o simpla companie, m-a ajutat sa cresc, am avut parte de un mediu favorabil in care sa ma dezvolt profesional. Fac aici o paranteza: numele meu – Simona Straton – este doar prin coincidenta acelasi cu „Straton” din Rentrop&Straton. Apoi, cu timpul, am avansat/schimbat diverse functii care m-au format/modelat ca viitor antreprenor:

• national: Manager Portal Manager.ro, apoi Online Project Manager pe mai multe site-uri din cadrul companiei, apoi PR Manager pe doua divizii separate, Head of PR Departament, Marketing Manager, Website Advertising Supervisor;

• international: E-mail Marketing Manager pentru Turcia; E-mail Marketing Manager pentru Bulgaria. Mai multe detalii gasiti pe profilul meu de LinkedIn (https://www.linkedin.com/in/stratonsimona).

 

Paralel cu job-ul, am terminat facultatea la zi, la „Administrarea Afacerilor” – Universitatea Bucuresti si, apoi, tot la zi, masterul „Managementul Afacerilor” – ASE.

 

Pe langa cursuri de studii si serviciu, m-am implicat in proiecte separate, tocmai pentru a invata tot ceea ce tine de „afaceri” si, cu timpul, am simtit ca pot sa fac mult mai mult decat atat.

 

Anul trecut am facut pasul cel mare si mi-am transformat visul in realitate, prin infiintarea propriei firme, pentru a-mi testa acumularile din domeniu, pentru a-i sprijini si pe altii sa treaca din etapa „offline” in cea „online”. Bucuria mea izvoraste din placerea, pasiunea cu care imi fac treaba, faptul ca vad oamenii zambind si multumindu-mi ca ii ajut. Foarte multi mi-au multumit mai ales ca, in era online, vorbesc cu ei romaneste („Nu vorbesti 3 termeni in engleza, unul in romana!”) si ca lucrez cot la cot cu ei pana cand ceea ce zic se transforma in rezultat („Nu dai doar sfaturi si pleci!”).

 

A.D.: Ca in orice activitate, lucrurile nu merg intotdeauna asa cum le planuim. Care a fost cel mai mare obstacol de care te-ai lovit si care au fost solutiile care te-au ajutat sa il depasesti?


Simona Straton: Succesul nu vine pur si simplu, ci depasind obstacolele care apar, asa cum soarele iese dintre nori si lumina inlatura intunericul! De multe ori, sa intampini un obstacol inseamna sa mai inveti o lectie si viata insasi e o mare si permanenta lectie…

Un mare semn de intrebare (pe care l-am simtit ca o piedica abia cand nu mai puteam) a fost atunci cand devenisem un robot care raspundea la toate comenzile, venite din toate partile. Lucram mereu, nu refuzam pe nimeni, din dorinta de a impartasi ceea ce stiam cu ceilalti, bineinteles gandindu-ma ca pot sa-i ajut pe toti. Faceam prea multe in paralel, uitand de mine, insa si din aceste situatii am invatat ca nu poti multumi pe toata lumea, ca trebuie sa ai prioritati, termene, planificare si o buna gestionare a timpului!

 

Ce am facut ca sa ies din constrangerea asta?

 

- am inceput sa analizez, sa selectez actiunile pe care le fac si sa le iau treptat (participam si ma implicam doar in proiecte cu adevarat importante pentru evolutia mea profesionala);

- am inceput sa acord atentie alimentatiei si sa fac miscare (avand grija de tot ce inseamna „Eu-l” meu: fizic, mintal, emotional);

- a urmat planificarea, agenda zilnica;

- ...apoi, intr-un final, a urmat intelegerea faptului ca nu toti cei care apeleaza la serviciile tale le si merita: unii vor sa obtina informatii pretioase, dar numai gratuit si, daca s-ar putea, permanent, fara sa tina seama ca au fost necesari ani de perfectionare. Altii te gasesc omul potrivit pentru a fi folosit si putem continua... Insa aspectele acestea le simt acum de la distanta si am invatat sa imi aleg oameni de caracter, profesionisti care stiu sa aprecieze si sa motiveze valoarea.

Concluzie: Survoleaza teritoriul, vezi unde iti este locul printre ceilalti (dar obiectiv si cu argumente pertinente) pentru a selecta apoi oamenii compatibili cu care poti construi frumos, profitabil si, ce-i mai important, impreuna!

 

A.D.: Ai mentori sau persoane care te inspira prin ceea ce fac?

 

Simona Straton: Consider ca de la fiecare om care a realizat ceva ai ce invata. Nimeni nu intra in viata ta intamplator, ci cu un motiv precis (alta atitudine, alt caracter, alta abordare, alt proiect, alta cifra de afaceri etc.). Fiecare ne poate inspira prin ceva, daca suntem dispusi sa privim doar pozitiv si sa cautam frumosul, beneficul chiar in lucrurile urate, demobilizatoare. Admir mereu pasiunea, daruirea, persuasiunea si forta pe care o au unii atunci cand trec prin momente grele. Apreciez enorm oamenii care renasc din propria cenusa precum pasarea Phoenix!

 

Am invatat multe si ii multumesc, pentru educatia data, mamei mele! Imi amintesc, cand eram la scoala, ea era profesoara mea de geografie si imi spunea: „Cand intri in scoala, eu nu mai sunt mama ta, ci profesoara ta!”. Recunosc ca pe atunci nu stiam ce inseamna, insa invatam la geografie mereu mai mult de frica faptului ca o sa ma asculte si ca o sa iau nota mica. :) De la ea am invatat ce inseamna sa nu incurci niciodata profesionalul cu personalul, sa nu te lasi batuta si sa lupti mereu pentru ceea ce iti doresti. Au fost momente extrem de grele in viata, insa a stiut sa ma incurajeze mereu.

 

A.D.: Care au fost cele mai importante avantaje de care te bucuri de cand ai inceput activitatea pe cont propriu?

 

Simona Straton: Cele mai importate avantaje ar fi:
• ca poti sa construiesti in jurul unei idei;

• ca ai sansa sa cunosti multe persoane si sa inveti sau sa afli mereu ceva nou;

• ca iti poti face propriul tau program fara sa depinzi in mod direct de cineva;

• ca atunci cand lucrezi pentru tine este altceva, chiar daca poate lucrezi de 10 ori mai mult, ai o satifactie mult mai mare;

• ca ai capacitatea si puterea sa selectezi exact tipul de persoane cu care vrei sa lucrezi si ca ai posibilitatea sa-ti faci propriul tau ambient.

 

A.D.: Cum ajungi la persoanele cu care lucrezi? Te-ai gandit si la anumite modalitati de promovare?

 

Simona Straton: Persoanele cu care lucrez sunt majoritatea venite prin recomandari sau ca urmare a participarii la evenimente ori tot felul de alte conjuncturi. Da, m-am tot gandit la promovare, mai ales in ultima perioada, insa am vrut sa o iau treptat. Sa fac cat mai multe, ca atunci cand voi dezvolta partea de promovare sa am ce sa le arat oamenilor. Cred ca este mai bine sa imbini promovarea cu actiuni concrete, sa le arati oamenilor mai intai ce ai facut si apoi sa le vorbesti.

 

A.D.: Care sunt planurile tale de viitor? Ti-ar placea sa pornesti si alte afaceri?

 

Simona Straton: Planul meu de viitor este sa sudez cat mai bine relatiile cu clientii pe care ii am, sa-mi mai maresc echipa, sa cunosc mai bine pietele internationale si sa ajung cat de des la satisfactia data de lucrul bine facut.

Ca afacere: M-ar tenta si atragerea de fonduri europene, pentru ca am observat ca sunt foarte putini oameni cu adevarat specializati in acesta arie si ca micii producatori trebuie sa plateasca sume uriase pentru un simplu proiect care, de cele mai multe ori, le este refuzat. Toate la timpul lor, cu dozajul, conjunctura sau oportunitatile oferite de piata…

 

A.D.: Cum te-a ajutat organizatia Femei in Afaceri in dezvoltarea ta profesionala?

 

Simona Straton: Recomand organizatia Femei in Afaceri, sunt si membra FIA de prin 2011. M-a ajutat sa-mi trasez si sa-mi conturez ideile, mi-a adus numai avantaje, atat profesionale, cat si personale. Datorita FIA, mi-am creat un cerc de femei de calitate, colaboratoare, cliente si prietene. Va invit sa va convingeti singure si sa veniti la evenimente!

 

A.D.: Ai un motto care te ghideaza?

 

Simona Straton: “Voi contribui constant la transformarea ideilor voastre intr-o realitate de succes!” 

Cred cu tarie ca “orice este posibil” atunci cand ai “omul potrivit la locul potrivit”. Eu sunt –omul tau!

 

http://www.simonastraton.ro/
E-mail: contact@simonastraton.ro

Tel: +40 755 660 395

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24