Articole
31-03-2016

Am tinut recent un speech cu privire la necesitatea ca branding-ul personal sa fie un demers etic. Am raspuns unei solicitari punctuale, insa tema mi-a provocat ceva reflectie asupra subiectului. Exista cateva axiome pe care as vrea sa le punctez aici:

 

Axioma 1. Branding-ul e despre ceea ce esti si ce poti cu adevarat

Brandul nu e un esafodaj care se cladeste pe impostura, ci pe autenticitate. Se construieste pe a fi, nu a parea. Mai devreme sau mai tarziu, daca faci promisiuni fara acoperire, lucrurile se intorc impotriva ta. Sau risti in cel mai fericit caz ignorarea.

 

Axioma 2.  Branding-ul e despre introspectie, autocunoastere si demers identitar

Asta pentru ca orice demers de branding incepe prin a-ti pune intrebari din acelea vitale, cum ar fi: care e rolul meu in viata mea si in viata celorlalti? Despre ce sunt eu? Ce ma “mana in lupta”? Si mai ales e despre a avea raspunsuri la aceste intrebari.

 

Axioma 3. Branding-ul e despre valoare adaugata pentru ca el reprezinta suma proiectelor, nu a proiectiilor, suma faptelor, nu doar a declaratiilor. Pe scurt, e despre grauntele de bine pe care il faci, concret si in felul tau propriu.

 

Iata si cateva intrebari care se nasc inevitabil in mintea oamenilor si pe care nu mereu le rostesc. Le rostesc eu pentru viitorii mei clienti:

 

FAQ 1. Daca brandul personal e personal, atunci e ca mine, nu? De ce mai trebuie sa fac orice altceva in plus? Brandul personal sunt eu!

 

Raspuns: Corect, dar care eu?

Daca brandul personal ar reflecta complexitatea noastra ca oameni, el n-ar mai fi brand, pentru ca nimeni nu l-ar putea repera mental, nimeni nu si l-ar aminti. Brandurile sunt conexiuni emotionale cu ceva ce ne rezolva punctual o problema. De aceea, trebuie facuta o alegere strategica, ce va fi urmata cu consecventa. Nu toate manifestarile noastre umane merita scoase in fata. Alegem ceea ce e mai reprezentativ despre noi insine, promovam si ne tinem cu disciplina de promisiune. De cele mai multe ori nu e atat greu sa-ti constientizezi valoarea proprie, cat sa alegi acel lucru pe care vrei sa-l spui despre tine si care sa devina de aici o semnatura.

 

FAQ 2. Brandul meu personal este despre persoana mea. Corect?

Raspuns: E despre persoana ta doar in masura in care “valorifici” aceasta persoana…in afara ei: pentru un business, pentru o cauza.

Branding-ul personal nu e un act de gratuitate, nu e despre a te face cunoscut “ca sa te stie lumea”, ci despre a te face cunoscut pentru solutia ta la ceea ce lumea are nevoie.

 

FAQ 3. Daca branding-ul personal este despre a fi tu insuti, la ce iti mai trebuie un consultant?


Raspuns: Iti trebuie pentru ca e greu in primul rand sa ai o perspectiva completa asupra ta insuti din interior si doar un ochi extern poate vedea esenta brandului tau si te poate rezuma in doua cuvinte. O privire din exterior te fereste de narcisism si se asigura ca ce spui e relevant, si nu doar pentru tine. Un consultant iti da o disciplina a ceea ce ai de facut concret, tactic, disciplina fara de care nu exista brand.

 

FAQ 4. Brandul personal este suma aparitiilor publice, nu?

 

Raspuns: Aparitiile publice sunt varful de iceberg, dupa ce baza de sub apa e consolidata. Varful de iceberg iese in afara pentru ca presiunea de interior e mare, pentru ca acolo s-a acumulat valoare, continut, esenta. Exprimarea publica e pasul ultim, numai dupa ce te-ai asigurat bine ca ai ce spune. Nu e primul, ci fix ultimul lucru de facut.

 

In lumea in care traim exista o mare foame de awareness in dauna lui perceived quality. Se cauta frecventa si se uita de afinitate. Dar cred ca suntem pe drumul cel bun, treptat, treptat.

 

Autor: Mihaela Radulescu

Brand consultant

www.innerout.ro

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24