Articole
30-04-2016

Am lansat recent pe Udemy.com, cea mai mare platforma de cursuri online, un curs numit “Personal Branding for Introverts and Camera Shy”.

 

Aparent, un curs despre o nisa a niselor. Branding-ul personal este un domeniu de nisa, iar introvertitii ar ingusta si mai mult potentialul bazin de cumparatori. Orice specialist in marketing ar valida, cred, aceasta judecata. Corect?

 

Corect, cu o singura exceptie: introvertitii nu sunt o nisa, ci jumatate din oamenii de pe aceasta planeta. Admit insa ca e posibil ca nu toti sa fie constienti de asta.

 

Ce-si propune cursul sa demonstreze este ca introvertitii reprezinta un potential mai bun pentru branding personal decat extrovertitii. Si mai ales sa-i indrume concret in a-si construi un brand personal coerent care sa produca valoare pentru ei. De ce?

 

Pentru ca pe introvertiti ii leaga cateva trasaturi esentiale pentru a contura un brand personal puternic, si anume:

 

1. Introvertitii sunt oameni profunzi si buni observatori – pot detecta sensuri ascunse, realitati dincolo de cuvinte. Empatia si intelegerea mai profunda a realitatilor umane scurteaza caile de comunicare cu ceilalti si-i face sa aiba mai usor acces la mintea si sufletul oamenilor.

 

2. Statistic vorbind introvertitii tind sa devina mai repede specialisti in domeniul lor de expertiza, pentru ca au obiceiul sa studieze mai profund. Evita superficialul si au nevoia sa mearga direct la esenta.

 

3. Introvertitii sunt autosuficienti, nu prea le place sa depinda de altii. Au credinta ca lucrurile sunt in controlul lor. Au un simt innascut al echilibrului si nu sunt predispusi la excese. Asta face ca tinuta lor sa fie una decenta, fara extreme in exprimare sau comportament, ceea ce ii face o companie placuta, dorita.

 

4. Introvertitii sunt concentrati pe obiectivele pe care si le-au propus. Sunt motivati intrinsec de natura job-ului pe care-l fac si reusesc sa-si alimenteze energiile din calatoria in sine si nu neaparat din ajungerea la destinatie. Sunt ambitiosi si n-au nevoie de aprobare din surse externe. Validarile de obicei vin din interior, de la propriile standarde.

 

5. Introvertitii sunt in contact intim cu gandurile si emotiile lor. Sunt maestri in a-si contempla, intelege si folosi propriul univers afectiv. Sunt empatici si inteleg foarte direct contextele emotionale in care ceilalti se exprima: deci au tendinta sa fie mai intelepti si mai toleranti.

 

6. Introvertitii sunt oameni care inteleg valoarea reputatiei proprii si a unui lucru bine facut pe care il lasa in urma. Sunt atasati de semnificatiile mai profunde din spatele faptelor si stiu cat conteaza sa construiesti relatii in timp. Introvertitii nu au tendinta sa arda etape, iar asta ii face oameni de incredere, pe care ceilalti se pot baza.

 

Suna rezonabil aceste cateva argumente in favoarea leadership-ului introvertitilor?

 

Gasiti cursul aici: https://www.udemy.com/personal-branding-for-introverts-shy-and-camera-shy/learn/v4/overview

 

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24