Articole
09-02-2014

Vanzarea prin corespondenta, prin catalog, prin telefon, teleshopping-ul, online sunt tehnici ale marketing-ului direct. Desi la prima vedere ineficient, acest tip de marketing are avantajul de a fi orientat pe segmente foarte concrete, pe un profil de audienta bine definit.

In cazul vanzarii prin email, raspunsul la mesajele trimise se obtine foarte repede (in aproximativ 3 zile), iar rata de raspuns este mai mare decat in cazul campaniilor de marketing direct prin posta. In plus, costul unei astfel de campanii este mic.

Mesajul marketing-ului direct ajunge la potentialul client, comunicarea si difuzarea de oferte comerciale sau promotionale fiind imediata.

Conform studentabil.ro, la o rata medie de raspuns de 3%, costurile fiind foarte scazute in comparatie cu cele ale unei campanii de afisaj stradal sau spot tv, o campanie de marketing direct este mult mai eficienta. Conteaza calitatea mesajului, conteaza numarul de oameni contactati.

Printr-o campanie de marketing direct sunt avantajate situatii ca: lansarea unui produs sau serviciu, aflarea de informatii suplimentare despre clienti, generarea de lead-uri de vanzari, castigarea de noi clienti, loializarea acestora, cresterea sau motivarea distributiei.

Daca vrei sa inveti mai mult despre marketingul direct, citeste cartea Marketing direct pe intelesul tuturor, scrisa de Drayton Bird. Un curs explicit pe 480 de pagini, pe care il poti cumpara cu 36 lei. Publicata pentru prima oara in anul 1982, Marketing direct pe intelesul tuturor este revizuita cu detalii despre utilizarea internetului ca instrument al marketingului direct.

Foto: info.communispond.com

Autoare: Alina Burlacu
Redactor-sef Femei in Afaceri

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24