Articole
19-04-2015

“Antreprenoriatul nu este arta de a castiga noi clienti sau noi bani. Este arta de a-ti place ceva, de a face acel ceva, iar clientii si banii o să vina de la sine” – Richard Branson

 

Mirajul antreprenoriatului incepe sa atraga din ce in ce mai multi oameni, in special tineri, in ultima perioada. Toti doresc sa fie proprii sefi, sa isi faca singuri programul si sa faca primul million cat mai repede. Pe langa faptul ca toate astea sunt dorinte nu tocmai realiste, a deveni antreprenor nu este ceva ce se intampla peste noapte. Drumul de la idae la primul milion de euro se parcurge intr-o noapte intr-un caz dintr-un million probabil.

 

Esecul pandeste la fiecare colt, obstacole se pot ascunde in spatele fiecarei oportunitati si un plan de afaceri bun alaturi de o analiza SWOT si obiective SMART nu sunt garantia succesului.

 

Exista insa anumite puncte de verificare, puncte care atinse creeaza un traseu mai sigur. Nu mai este un pod de franghie peste prapastia cu crocodili, ci unul de lemn. Insa e nevoie in continuare de atentie, caderea va fi fatala indiferent cat de solid e podul.

 

Care ar fi acele elemente care o data verificate dau soliditate mai mare drumului spre antreprenoriat?

 

1. Ideea. In fiecare zi intalnim oportunitati de afaceri. Se spune ca oportunitatile nu dispar, doar le valorifica altcineva. Idei de afaceri apar din pasiunile noastre, din experiente personale, educatie sau situatii care apar la locul de munca. Nu confundati un vis sau o dorinta cu o idée de afaceri. Devine idée de afacere dupa ce o validati in piata sau cu un mentor.

 

2. Informatii. Ideea voastra trebuie transformata pentru a deveni o afacere. E nevoie de informatii corecte si solide pentru a implementa. Cunostinte despre domeniul in care veti incepe afacerea, cunostinte despre client, piata si concurenta. Daca nu aveti toate informatiile, vestea buna este ca puteti sa le obtineti. Faceti temele corespunzator si fiti pregatiti cand se va da startul.

 

3. Resursele. Lupta pentru resursa ce mai importanta se da intre financiare si umane. Resursa financiara va permite sa achizitionati resursele concrete pentru a incepe. Resursa umana va transforma idea in afacere impreuna cu voi. Gasiti echilibrul pentru a acoperi toate unghiurile.

 

4. Motivatia. Paradoxul este ca motivatia poate fi cel mai usor sau cel mai greu de gasit. Neincrederea, esecurile celor din jur, comoditatea si sentimentul de loc caldut in zona de comfort vor diminua motivatia pentru a incepe, insa cand motivatia este gasita tabloul devine complet.

 

5. Planul. Toate elementele de mai sus vor fi folosite pentru a construi planul care iti va face viata mai usoara pentru urmatorii ani. Descriere pe scurt a ideii, obiective SMART, analiza interna si externa. Si o analiza financiara cat mai corecta. Planul va mentine afacerea voastra pe drumul correct, nu il priviti doar ca ceva informative ci asumarea faptului ca veti si realize ce v-ati propus.

 

Schimbarile de mentalitate, oportunitati din ce in ce mai clare si investitori pregatiti sa ajute la construirea noii generatii de antreprenori, toate astea au dus la un numar din ce in ce mai mare de tineri care isi doresc sa fie cei care decid in legatura cu pasii de urmat. In acelasi timp, bariera de varsta este eliminata si persoane cu multi ani de cariera intr-o companie decid ca este momentul pentru ei sa faca o schimbare.

 

Capcana pentru multi dintre ei este ca din exterior totul suna bine si pare simplu. De cele mai multe ori entuziasmul de la inceput duce la omiterea unor pasi necesari. Vestea buna insa este ca antreprenoriatul nu este pentru toata lumea, unii dintre noi se simt si se vor simti mai comfortabil ca angajati.

 

Sursa foto: mompreneur360.com

 

Autor: Mihai Chiratcu

Editor colaborator Femei in Afaceri

chiratcumihai@gmail.com

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24