Proiectul are o valoare de 45.000 de euro și este singurul din România care folosește tehnologia de tip VR în terapia copiilor cu tulburări de spectru autist
Proiectul Digital Therapy for Autism a fost lansat în luna iunie a acestui an și este dezvoltat de către agenția Ideologiq România, în parteneriat cu Asociația Autism Voice și OMV Petrom, care a finanțat proiectul prin programul „RO SMART în Țara lui Andrei‟. Valoarea totală a proiectului este de 45.000 de euro, iar scopul acestuia este de a îmbunătăți recuperarea și integrarea copiilor cu autism și alte tulburări de dezvoltare prin digitalizarea și transpunerea în realitate virtuală (VR) a terapiei ABA (Applied Behavior Analisys), desensibilizând copiii la situații cotidiene cum ar fi mersul cumpărături sau o simplă călătorie cu metroul.
Asociația Autism Voice activează de 12 ani în domeniul recuperării copiilor cu vârsta de până la 18 ani care suferă de aceste afecțiuni. De acest proiect se vor bucura peste 200 de copii aflați în terapie la cele două centre ale asociației, dintre care 170 având vârsta de peste patru ani. Expunerea copiilor la mediile de realitate virtuală se va face doar sub stricta supraveghere a terapeuților celor două centre.
“Suntem încântați de faptul că am reușit să dezvoltăm proiectul precum a fost gândit de la început. În ciuda contextului social în care ne aflăm, demarăm acum faza de implementare în beneficiul copiilor noștri din centre și, sperăm, a tuturor celor din țară. Ceea ce am reușit să gândim și să realizăm în parteneriat cu Agenția Ideologiq reprezintă o premieră. Integrarea copiilor cu tulburări este, în fapt, cea mai dificilă parte din parcursul recuperării acestora. Acum avem posibilitatea de a-i expune la acțiuni și activități de zi cu zi, fără să mai existe riscuri. Copiii se pot obișnui prin VR cu contexte sociale cotidiene, cum ar fi mersul cu metroul, mersul la cumpărături, fără să le mai creeze frustrări, urmând ca apoi să ieșim și în mediile naturale să urmărim integrarea. Suntem ferm convinși că până la finalul anului, când vom avea primele rezultate în urma implementării proiectului, acestea vor vorbi de la sine, iar studiul pe care îl vom realiza va fi edificator în acest sens”, spune Anca Dumitrescu, Președinte Autism Voice.
Sistemul a ajuns deja în centrele Asociației Autism Voice, iar reprezentanții Ideologiq au susținut trainingul echipei de terapeuți pentru folosirea kiturilor, iar din 29 Iunie a fost introdus în terapia copiilor.
Pentru acest proiect, Ideologiq România a dezvoltat și produs cinci experiențe interactive de realitate virtuală și șase kit-uri de realitate virtuală. Din cele cinci experiențe create, două au componente de interactivitate și trei sunt pe model recompensă. Concret, copiii trebuie să parcurgă cu succes primele două experiențe de interactivitate, pentru ca ulterior să aibă acces și la experiențele care îi recompensează.
„Au fost opt luni pline în care am lucrat cu drag la acest proiect și ne bucurăm că am reușit să dezvoltăm un sistem atât de util copiilor care suferă de aceste afecțiuni. Am ales ca experiențele să aibă componente modelate 3D, cu ajutorul cărora terapeuții asociației să îi ghideze pe copii, dar și o componentă reală, adusă în mediile VR cu ajutorul filmărilor 360. Astfel, se poate spori intenția de desensibilizare, prin includerea unor situații cu care copiii se pot întâlni în orice moment al zilei. Domeniul digital vine la pachet cu o multitudine de beneficii, inclusiv în zona medicală. Iar confirmarea acestui fapt, a venit odată cu primele imagini cu cei mici folosind sistemul Digital Therapy for Autism”, spun Adrian Ichim și Adrian Apostol, Fondatori Ideologiq.
Prima experiență de realitate virtuală interactivă de care vor avea parte copiii este creată în cadrul unui hypermarket (Cora Sun Plaza). Copiii vor avea de parcus interiorul magazinului, care este modelat și programat în totalitate de către echipa Ideologiq. În cadrul experienței, copilul vizualizează un film 360 realizat în interiorul magazinului, iar apoi interacționează cu mediul de realitate virtuală. Copilul va fi îndrumat să aleagă un produs de pe raft, să îl pună în coșul de cumpărături, apoi pe banda casei de marcat, pentru a-l scana, oferind astfel posibilitatea terapeutului de a crea diferite jocuri, diferențiate în funcție de vârstă (se poate juca pe culorile produselor sau pe împărțirea lor pe diferite categorii, sau pot efectua calcule matematice de adunare, scădere etc.).
„Digital Therapy for Autism este un proiect la care am lucrat cu inima. M-am implicat total la fiecare pas deoarece știam că rezultatul final o sa aducă zâmbete pe fețele copiilor aflați în terapie în centrele asociației Autism Voice. Iată că sistemul a ajuns la ei, iar faptul că o astfel de inițiativă poate schimba vieți, reprezintă o bucurie ce nu poate fi exprimată prin cuvinte”, spune Andra Cenușă, Account Director Ideologiq.
Cea de-a doua experiență interactivă de realitate virtuală este creată la stația de metrou și începe cu interacțiunea copilului cu metroul și cartela de metrou (acesta trebuie să își achiziționeze o cartelă și să o introducă în aparatul de taxat). Pasul următor este coborârea în subteran și călătoria propriu zisă cu metroul, iar din acel moment copilul va putea vedea un film 360 - o adevărată plimbare cu metroul.
Experiența de tip recompensă este destinată premierii copiilor care au trecut cu succes de primele două experiențe și cuprinde o activitate într-o rachetă modelată de către echipa Ideologiq. Cu ajutorul acesteia se pot accesa diferite filme 360 cu situații mai rar întâlnite în viața de zi cu zi, cum ar fi zborul cu parapanta, zborul la bordul unui avion, sau plimbarea cu un roller-coaster.
„Proiectul Digital Therapy for Autism este singurul din România care folosește tehnologia de tip VR în terapia copiilor cu tulburări de spectru autist și suntem mândri că am putut susține o astfel de inițiativă. OMV Petrom este o companie care crede în România, iar încrederea vine din oamenii şi proiectele pe care le-am susținut în ultimii ani. Sunt inițiative care au transformat vieţi şi comunităţi, dorința noastră fiind aceea de a crea un model de urmat, fapt care să reprezinte o confirmare că, prin muncă și dedicare, orice este posibil”, a adăugat responsabilul de proiect de la OMV Petrom.
Pentru a putea realiza acest proiect, folosind detalii cât mai apropiate de o experiență uzuală, Cora România și Metrorex România s-au alăturat proiectului. Astfel, echipa Ideologiq a realizat filmări direct în trenurile de pe Magistrala 1 și respectiv, în complexul Cora Sun Plaza.
Kiturile de Virtual Reality (VR) sunt un produs al echipei Ideologiq, create special pentru acest proiect. Cele șase kituri construite, oferă terapeuților posibilitatea de a observa în timp real exact ceea ce văd copiii în căștile de VR (Oculus Rift S), ghidându-i și oferindu-le susținere în parcurgerea cu succes a experiențelor. Modul de folosire a dispozitivelor este unul cât se poate de simplu, având un sistem plug&play, cu o mobilitate sporită. Un kit cântărește aproximativ 10 kg și poate fi mutat dintr-o încăpere, în alta, în doar câteva secunde.
***
Despre Ideologiq
Ideologiq este o agenție digitală cu experiență de peste 15 ani pe piața din România, care a pornit ca studio de dezvoltare software și a evoluat într-un hub de servicii cu misiunea de a integra digitalul în orice mix de marketing. Începând cu anul 2017, Ideologiq face parte din grupul Ascendis.
Agenția oferă astfel soluții digitale pentru cele mai diverse nevoi de comunicare: de la campanii online la offline, de la activările BTL la comunicarea ATL, de la generarea identității până la producția media AV, de la designul UI / UX până la dezvoltarea unui software complet, de la cursuri online până la proiecte majore de digitalizare corporativă.
Ideologiq este, în acest moment, una dintre cele mai recunoscute agenții de digital din România, formată dintr-o echipă de 20 de persoane în Bucureşti, la care se adaugă angajaţi din birourile regionale ale companiei din Bulgaria, Ungaria, Grecia, Serbia, Croația și Slovenia. Mai mult de jumătate dintre aceștia sunt seniori cu peste zece ani de experiență în comunicare digitală. Zonele de expertiză ale agenției se axează pe domenii precum, FMCG, pharma & medical, automotive, retail, construcții, finance și industria „verde/reciclare”.
Printre clientii agenției se numără: Pfizer, GSK, Novartis, Kingfisher/Bricodepot, Holcim, Smithfiled, , Green Group, Michelin, Porsche Inter Auto, Max Bet, Raiffeisen, Castrol sau Medsana.
Despre Ascendis
Grupul Ascendis este liderul pieţei de training şi consultanţă în domeniul dezvoltării organizaţionale fondat în urmă cu 25 de ani. Grupul are în prezent linii de business în arii precum training, coaching, consultanţă, team building, digital learning, certificări HR şi LSS, limbi străine şi well-being. Grupul este deţinut de patru parteneri români - Florin Rădulescu, Marius Opriş, Sorin Păun şi Andrei Goşu – care deţin, fiecare, câte 25% din acţiuni.
Pentru mai multe informații, vă rugăm să vizitați:
Articole din aceasi categorie
- 59% dintre români au consumat suplimente alimentare în primele 6 luni ale pandemiei
- Secom doneaza o casa pentru a sarbatori mutarea intr-un sediu nou
- Ziua Mondiala a Creierului 2020
- Agenția Ideologiq, in parteneriat cu Asociatia Autism Voice, dezvolta proiectul Digital Therapy for Autism finantat de OMV Petrom
- Solidaritate, creativitate si conectare in vreme de Covid-19
- Celebrarea conectarii interumane este mai importanta ca niciodata
- Fundatia pentru SMURD, cu sprijinul LIDL Romania, da in folosinta 2 motociclete de interventie urbana in judetul Brasov
- XVision scaneaza pacientii suspecti de a fi infectati cu COVID-19 in doua laboratoare mobile din Bucuresti si Timisoara
- Rompetrol continua sa sprijine lupta impotriva pandemiei, prin Crucea Rosie Romana
- Criza provocata de coronavirus va duce industria locala de pharma la un maxim istoric in 2020
- Suport online gratuit pentru pacientii cu boli cronice. Medici pentru Romania lansează campania „Nu uitam de ceilalti”
- Asociatia Zi de bine continua campania #scutpentruspitale
- Rompetrol sprijina lupta impotriva COVID-19 in Romania
- Top Line a donat produse de 30.000 de euro campaniei de sprijinire a autoritatilor in lupta contra COVID-19
- Confindustria Romania raspunde in timp record la urgenta coronavirus
- Fundatia Estuar lanseaza o linie telefonica de suport psihologic pentru personalul medical, paramedical si sanitar
- MEDIjobs vine in sprijinul autoritatilor in contextul epidemiei de Coronavirus si a nevoii de specialisti medicali in spitalele din Romania
- Da aniversarii tale un [Alt] SENS!
- Prima aplicatie pentru radiografii pulmonare din Romania bazata pe inteligenta artificiala, introdusa intr-un spital din Romania
- Copiii, din ce in ce mai predispusi la alergiile alimentare
- Prezenta la medicul stomatolog pediatru in decurs de o ora de la traumatism creste sansa de reusita a tratamentului cu 50%
- 4,2 tone de plastic ajung zilnic din Dunare in Marea Neagra
- Sfaturi pentru masa de Paste: cum ar trebui sa serveasca romanii preparatele
- Semintele de chia, elixirul tineretii
- Experimente științifice distractive dedicate persoanelor cu deficiențe de auz și de vedere
- Bodyology: Femeia, eveniment de sănătate & wellbeing
- Productivitatea și sănătatea oamenilor sunt îmbunătățite prin intermediul design-ului biophilic al spațiilor
- BARZA lansează plasturii împotriva durerilor menstruale
- Primul showroom romanesc deschis pentru industria spa – Life Relax Wellness Concept
- Asigurarea de sanatate, starea de bine și femeile active
- Doneaza acum 2 euro pentru copiii cu autism! Trimite textul “Help” la 8846!
- Ziua Internationala a Familiei 2016 – Vieti sanatoase si viitor durabil
- A 6-a editie a Marsului si Crosului Casiopeea va avea loc pe 26 septembrie, in Parcul Izvor
- Marsul si Crosul Casiopeea, pentru a patra oara la Brasov
- Lucruri mici cu impact major asupra nivelului stresului
- Atuurile unei femei de succes: inteligenta, tenacitatea, charisma si...asigurarea de sanatate
- Programul de detoxifiere Iconic Detox – restart pentru o viata noua, la inceput de an
- Iconic Health by Camelia Sucu - un concept de nutritie sanatoasa pentru o viata frumoasa
- Combinatia eficienta pentru hidratarea pielii uscate
- Corporate health – de la “trend” la “must do”
- Speakeri renumiti te invata cum sa traiesti sanatos, la AtelierEle
- De ce dermato-cosmetice?
- Despre exfoliere
- Mai mult decat un zambet, promisiunea succesului
- Conferinta Nationala de Prevenire a Cancerului de Col Uterin ALEGE VIATA!
- Copiii au nevoie de expunere la soare
- Marsul si crosul impotriva cancerului la san, pe 31 mai, in Brasov. Invingatorii poarta roz!
- 5 retete de detoxifiere
- Noi descoperiri in medicina genetica: gena grasimii
- Afectiunile de care trebuie sa ne protejam primavara
- “Ce vor romanii in 2014?” ̶ o campanie despre sanatate si educatie sociala
- Infectii cauzate de antibiotice
- Importanta vitaminelor si mineralelor pentru organism
- Stresul poate declansa boli cardiace si diabet
- Clinici private de dermatologie, din Bucuresti
- Oferte de asigurari de sanatate pentru calatorii
- Testare gratuita a auzului pentru nou-nascuti si copii, la Marie Curie
- Sanador a deschis o noua sectie de chirurgie cardiaca. Investitia: 1 milion de euro
- Aplicatii pentru smartphone care te ajuta sa slabesti
- Solutii pentru eliminarea stresului
- GlykoLift – Sterge efectul timpului
- Tu te simti tanara. Pielea ta se simte la fel?
- Hidratarea pielii uscate, sensibile sau deshidratate a mainilor
- Celulele stem vegetale
- „SPF”, factor de sanatate si frumusete a pielii
- Vindecarea corpului si a mintii in timpul somnului
- Ce trebuie sa stii despre cancerul mamar si prevenirea acestuia
- Cum putem gestiona mai bine stresul (1)
- Cum putem gestiona mai bine stresul (2)
- Tot ce trebuie sa stii despre durerile la san
- Rasfat si Wellness la tine acasa: masaj cu pietre de jad incalzite de la CASA JAD
- Infertilitatea in Romania – intre aspect medical si social
- Sindromul ovarelor polichistice la femei - Simptome, efecte si tratamente
- Cel mai important test pentru femei - Testul Babes Papanicolau
- Cel mai important test pentru femei - Testul Papanicolau
- Ce stim despre planificare familiala in Romania?
- Eisberg – din punga direct in farfurie