Articole
17-03-2015

Va prezentam o noua serie de interviuri cu membre ale comunitatii Femei in Afaceri, ce si-au inceput traseul antreprenorial in luna martie, luna femeii.

 

Absolventa de MBA, curajoasa si intreprinzatoare, Silvia Antonescu a renuntat la locul de munca sigur dintr-o companie multinationala si a reusit pe cont propriu fara probleme, intr-un domeniu in care barbatii sunt majoritari – serviciile software.

 

Ioana Raiciu, Femei in Afaceri: Lucrati intr-un domeniu preponderent ocupat de barbati. Cat de greu a fost sa ajungeti la performanta?

 

Silvia Antonescu: In acest domeniu faci performanta atunci cand produsele si serviciile oferite se ridica la standardele dorite de piata, iar noi am reusit sa facem acest lucru, aducand in echipa SyncWise profesionisti pasionati de dezvoltarea software si de calitatea rezultatelor. Ma bucur sa recunosc ca oriunde m-am dus nu a contat faptul ca sunt femeie, ci ceea ce compania noastra a avut de oferit, fiind primita peste tot cu deschidere si respect.

 

I.R: Ati avut clienti din foarte multe piete externe. Cum se dezvolta tehnologia de acest fel in Republica Moldova vis-a-vis de SUA?

 

Silvia Antonescu: Am avut proiecte in multe tari din lume, insa nu as putea sa spun ca exista diferente mari in ceea ce priveste asteptarile clientilor, toti dorindu-si in egala masura un produs software care sa le imbunatateasca activitatea si sa le reduca costurile. Deschiderea pietelor la nivel mondial inseamna o permanenta preocupare pentru cresterea competitivitatii, ce se poate obine prin noi implementari software ce eficientizeaza activitatile si ajuta managementul sa ia deciziile potrivite.

 

Daca vorbim de cele doua tari mentionate, clientii din Statele Unite sunt clar mai avansati in ceea ce priveste tehnologiile folosite si asteptarile de la un nou produs si noi a trebuit sa le raspundem pe masura, in timp ce in Republica Moldova, ca peste tot in Europa Centrala si de Est, anumite tehnologii abia se implementeaza, abia se definesc procese de lucru, si de obicei clientii din aceasta zona au nevoie si de consiliere cu privire la cele mai bune practici specifice industriei in care actioneaza.

 

I.R: Ati renuntat la siguranta pozitiei de senior business consultant in cadrul unei companii multinationale pentru a va infiinta o afacere proprie. Ce le recomandati celor care vor sa faca acest pas? De ce au nevoie?

 

Silvia Antonescu: Celor care vor sa isi deschida o afacere proprie le recomand sa se gandeasca in avans la cat mai multe aspecte ale viitorului business, de la necesarul de resurse materiale pana la oamenii pe care se vor baza pentru a construi noua afacere. Se spune ca pentru reusita ai nevoie de un business plan corect intocmit, eu as spune ca ai nevoie de mai mult decat atat, ai nevoie de o echipa de oameni, si aici nu ma refer la angajati, deoarece majoritatea afacerilor incep cu 1-2 angajati, ci la contabil, avocat, furnizori de diferite bunuri si, nu in ultimul rand, de familie si prieteni care te vor sustine atunci cand ai nevoie.

 

I.R: Sunteti absolventa de MBA. Cat de mult ajuta acest gen de studii pentru a creste afacerea?

 

Silvia Antonescu: MBA-ul a reprezentat o deschidere spre lumea antreprenoriala prin studiile de caz si dezbaterile la care am participat. Astfel de studii iti ofera noi perspective asupra unei afaceri si cu siguranta au influentat modul nostru de dezvoltare.

 

I.R: Care este cea mai buna metoda de a vinde un produs software?

 

Silvia Antonescu: Nu exista o singura metoda de a vinde un produs software, insa pentru noi a functionat vanzarea directa, in urma mai multor discutii cu clientul, in care am putut demonstra ca ii intelegem nevoile si ca il putem sprijini.

 

In curand vom lansa pe piata un produs ERP dedicat micilor afaceri, cum ar fi saloanele de infrumusetare sau atelierele de service auto. Aceste mici afaceri sufera inca in Romania de lipsa unui produs care sa le sustina intregul ciclu de oferire a serviciilor (achizitii, programari, vanzari) si care sa aiba si componentele adecvate de marketing, relatie cu clientii si analiza a rezultatelor. In lipsa unei astfel de solutii, antreprenorii sunt nevoiti sa rezolve aceste aspecte manual si sa consume timp important care altfel ar fi dedicat cresterii si imbunatatirii afacerii. Am mentionat acest nou produs, deoarece aici ne-am propus sa vindem in special online, dublat de workshopuri si prezentari catre antreprenori despre cum pot pune software-ul in serviciul lor.

 

I.R: Cum isi poate cel mai bine eficientiza activitatea o firma, prin intermediul serviciilor pe care le oferiti?

 

Silvia Antonescu: SyncWise ofera servicii de automatizare a productiei, prin integrarea tuturor dispozitivelor de pe flux, care astfel pot fi monitorizate si controlate dintr-un software centralizat. Totodata, ne sustinem clientii in definirea proceselor potrivite, oferindu-le consiliere pentru a identifica impreuna acele activitati cheie unde software-ul le poate aduce beneficii maxime si le poate genera un avantaj competitiv.

 

I.R: La final, povestiti-ne o zi din viata unei femei de afaceri.

 

Silvia Antonescu: In viata mea, nicio zi nu seamana cu alta, insa in principiu timpul este impartit intre planificarea businessului impreuna cu partenerul meu, intalniri de business si derularea activitatii curente a firmei. Si, ne-am facut timp si pentru deschiderea unei noi afaceri, de data aceasta intr-un domeniu preponderent feminin, iar in luna martie a acestui an am lansat Silvia Green, un concept pentru frumusetea sanatoasa dedicat atat doamnelor, cat si domnilor.

 

http://syncwise.ro/

 

Interviu realizat de Ioana Raiciu

Editor Femei in Afaceri

 

Va invitam sa cititi si urmatorul interviu: 
http://www.femei-in-afaceri.ro/ro/articol/afaceri_incepute_de_femei_in_luna_martie_a_investit_in_potentialul_turismului_de_lux_in_romania/  

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24