Articole
18-03-2015

Va prezentam o noua serie de interviuri cu membre ale comunitatii Femei in Afaceri, ce si-au inceput traseul antreprenorial in luna martie, luna femeii.

 

Georgiana Schmutzer detine o agentie de turism croita pe succes si este pasionata de gastronomie. Fire activa si intreprinzatoare, a reusit sa identifice o nisa putin explorata in tara noastra – turismul de lux.

 

Ioana Raiciu, Femei in Afaceri: Ati absolvit o facultate de prestigiu in domeniu, International School of Hotel Management, Les Roches Marbella. Cat de mult v-au ajutat studiile in a dezvolta afacerea?

 

Schmutzer Georgiana: In primul rand vreau sa recunosc faptul ca a fost o experienta deosebita, de pe urma careia am invatat foarte multe. Este un alt sistem, care se bazeaza mai mult pe practica decat pe invatarea unor termeni si a unor definitii din carti. Si la urma urmei asta conteaza cel mai mult, experienta practica. In al doilea rand, faptul ca am experimentat un model extern de servicii si de customer service m-a ajutat enorm la identificarea hibelor existente in Romania si astfel, prin intermediul Triptailor, pot sa ofer ceva ce numai in afara poti gasi, imbunatatit cu propria mea viziune asupra a ceea ce trebuie sa reprezinte serviciile de calitate.

In concluzie, recomand cu caldura celor care doresc sa deschida o afacere sa experimenteze putin si din sistemul extern. Viziunea lor va fi schimbata – in bine evident.

 

I.R.: Ati lucrat cu Mirabela Dauer, care a avut doar cuvinte de lauda la adresa echipei Triptailor. Cum se lucreaza cu un artist de anvergura ei?

 

Schmutzer Georgiana: Este o experienta de pe urma careia am invatat tare multe. Mirabela este un artist international, cu o impresionanta cariera, care a avut numeroase lansari si evenimente si stie foarte bine ce vrea. In numai cateva cuvinte am aflat nevoile ei: exigente-maxime, asteptari-mari, greseli-zero si totul sa se desfasoare intr-o atmosfera plina de prietenie si veselie. Credeti-ma ca nu a fost usor sa organizezi un asemenea eveniment, mai ales ca era vorba despre Mirabela si peste 250 de invitati – toti personalitati marcante, din toate domeniile posibile (fashion, muzica, politica, media, TV). A fost cea mai frumoasa incercare prin care am trecut – iar rezultatul il stiti deja. Este un eveniment cu care ne putem mandri.

 

I.R.: Povestiti-ne pe scurt, o zi din viata unei femei de afaceri.

 

Schmutzer Georgiana: Pe scurt? 24 de ore uneori nu sunt suficiente. Telefonul incepe sa sune de la 8 dimineata si pana pe la 10 noaptea. Mailurile curg, mesajele la fel, intalniri numeroase, discutii despre proiecte, bugete, promovare. Si ca sa mai condimentam putin, mai sunt si ocazionalele probleme: companiile aeriene schimba orarele sau anuleaza curse sau vremea proasta inchide aeroportul si trebuie sa decalezi vacanta turistilor cu o zi. Si toata ziua trebuie sa fii prezentabila, zambitoare si draguta, iar seara cand ajungi acasa te intrebi uneori de unde mai ai energie sa faci orice. Mi se pare greu acum ca ma pui sa ma gandesc...dar nu as modifica nimic.

 

I.R.: Care sunt pasii pentru o oferta personalizata de vacanta?

 

Schmutzer Georgiana: De fapt este ceva chiar foarte usor daca esti atent la detalii, esti minutios si dedicat gasirii celor mai bune variante. Pentru orice vacanta exista zeci si chiar sute de variante de hoteluri, dar tu trebuie sa le filtrezi in functie de asteptarile fiecarui om in parte. Pentru unii poate fi importanta locatia sau facilitatile, pentru altii linistea. Toate lucrurile acestea si multe altele le poti afla doar punand intrebari – inclusiv despre experienta de calatorie a clientului. Trebuie doar sa stii sa asculti si vei sti ce sa oferi astfel incat sa nu dai gres.

 

I.R.: Care este procentul pe piata romaneasca a turismului de lux?

 

Schmutzer Georgiana: In momentul in care m-am decis sa deschid agentia Triptailor am fost constienta de faptul ca turismul de lux este o nisa cu un potential imens. In cei 4 ani de functionare au mai aparut furnizori de servicii de lux, competitori mai mult sau mai putin directi. Unii au suprevietuit, altii au disparut la fel de repede cum au aparut. Sa te pozitionezi ca o agentie ce ofera turism de lux nu inseamna sa ai in portofoliu exclusiv hoteluri de 5* ci inseamna sa oferi servicii de lux. Inseamna sa-ti rasfeti clientii cu consiliere, cu informatii si cu o vacanta in care nu trebuie sa se gandeasca la absolut nimic. Ca sa-ti raspund la intrebare – procentul este mic, chiar foarte mic. Exista mult prea putine agentii care sa ofere o experienta de lux.

 

I.R.: Ce destinatie din Romania recomandati oamenilor de afaceri pentru un sejur relaxant?

 

Schmutzer Georgiana: Intrebarea aceasta nu are decat un singur raspuns: contactati agentia de turism Triptailor pentru o oferta personalizata. Si acum sa argumentez: sejurul relaxant difera de la om la om si de la sezon la sezon. Avem nevoi diferite, asteptari diferite, formule familiale diferite, asa ca viziunea mea asupra unui sejur relaxant va fi diferita de a ta. Sunt tare multe locuri superbe in Romania si la munte si la mare. Locuri cu infrastructura si locuri mai salbatice. Pensiuni rustice si hoteluri moderne. Este greu sa faci o recomandare fara sa ai informatii – recomandarea poate fi neadecvata.

 

I.R.: Detineti un atestat profesional de gastronomie "GASTRONOMIA ANDALUZA". Este important ca intr-o oferta personalizata sa fie inclusa si componenta gastronomica?

 

Schmutzer Georgiana: Este important daca mananci – si cum toti mancam de cel putin 2 ori pe zi – este foarte important. Spre exemplu – eu cand plec intr-o vacanta, printre primele lucruri pe care le verific sunt mancarurile specifice si restaurantele unde le pot descoperi. Gastronomia este o componenta importanta in viata noastra si ne poate oferi niste experiente deosebite. Acesta este motivul pentru care toti turistii mei primesc un Concierge pdf care cuprinde si o lista cu restaurantele care trebuie sa le viziteze – ar fi pacat sa isi refuze delicii gastronomice.

 

www.triptailor.ro

 

Interviu realizat de Ioana Raiciu

Editor Femei in Afaceri  

 

Va invitam sa cititi si urmatorul interviu:
http://www.femei-in-afaceri.ro/ro/articol/afaceri_incepute_de_femei_in_luna_martie_din_corporatie_in_propria_companie_de_servicii_software

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24