Articole
28-01-2013

In momentul in care ati decis inceperea unei afaceri conform legislatiei Romane in vigoare sunteti obligat sa va constituiti o societate comerciala. In acest sens trebuie sa parcurgeti mai multe etape si sa intocmiti dosarul necesar inmatricularii societatii la Registrul Comertului.
 

Actionarii sau asociatii unei societati pot solicita inregistrarea unei firme prin depunerea unui dosar cu acte necesare pentru infiintarea firmei la oficiul Registrului Comertului. Inainte de constituirea acestei compilatii de documente doveditoare pentru a garanta activitatea legala a societatii, intreprinzatorii trebuie sa aiba in vedere mai multe operatiuni juridice legate de alegerea denumirii si a sediului societatii, repectiv redactarea Actului Constitutiv al firmei. 
 

Cele mai importante acte pentru infiintarea unei firme pe care trebuie sa le obtina asociatul unic sau asociatii sunt: 
 

- copie dupa Contractul de Spatiu- pentru locul in care se va stabili sediul social si punctul de lucru;
- act doveditor pentru stabilirea sediului (contractul de inchiriere, subinchiriere, comodat, vanzare-cumparare sau contract de asistenta juridica in situatia in care gazduiti sediul social; mai multe informatii utile despre serviciul de gazduirea sediului social gasiti aici: http://www.avocat-firme.info/gazduire-sediu-social.html
 

- avizul asociatiei de locatari sau proprietari in locatia unde se va afla sediul social al firmei (acesata doar in situatia in care veti stabili sediul social intru-un imobil in care exista vecini si asociatie de locatari);
- copie dupa B.I./C.I./Pasaport al asociatului sau al asociatilor;
- copie dupa B.I./C.I./Pasaport al administratorului;
- documentul de rezervare de denumire a firmei (eliberat de Registrul Comertului dupa ce ati facut operatiunea de rezervare de nume);
- actul constitutiv al societatii comerciale (daca este cazul va fi autentificat de un avocat)
- actul doveditor pentru depunerea capitalului social (eliberat de banca comerciala la care ati depus capitalul social);
- declaratia originala a asociatului unic, certificata de un notar,  referitoare la faptul ca indeplineste toate conditiile legale pentru a deveni asociat;
- specimenul de semnatura al asociatului unic sau al asociatilor;
- cerere tip de infiintare a firmei disponibila la ONRC;
- declaratia pe propria raspundere a asociatului unic/asociatilor pentru a obtine autorizatiile;
- formular inregistrare fiscala.

In cazul stabilirii sediului social pentru societatea comerciala, intreprinzatorii vor incheia un contract de subinchiriere, inchiriere, comodare sau vanzare-cumparare cu proprietarul apartamentului sau al spatiului comercial.
 

Antreprenorii pot beneficia si de serviciul de gazduire a sediului social oferit de majoritatea birourilor de avocatura conform Legii nr.51/1995. Persoanele fizice sau juridice pot apela la asistenta juridica oferita de un birou de avocatura in cazul in care intampina probleme in constituirea dosarului pentru inregistrarea firmei.
 

Prin incheierea unui contract de asistenta juridica, asociatul unic sau asociatii vor fi scutiti de obligatia obtinerii autorizatiilor sau a certificatelor importante. Avocatul va asigura constituirea unui dosar complet pentru a garanta rapiditatea si usurinta inregistrarii societatii de catre oficiile Registrului Comertului.

Documentul doveditor pentru verificarea disponibilitatii si rezervarea denumirii firmei se poate obtine de la Registrul Comertului. Intreprinzatorii vor completa un formular tip cu 3 denumiri in ordinea preferintei. La finalul verificarii, asociatii vor putea ridica certificatul care dovedeste rezervarea denumirii firmei.
 

Dupa obtinerea acestor acte necesare pentru infiintare firma se redacteaza Actul Constitutiv al societatii care va contine urmatoarele detalii: datele personale ale fondatorilor si ale administratorului, detalii legate de sediul social, denumirea firmei respectiv aportul asociatilor la capitalul social depus la banca. In anumite cazuri, Actul Constitutiv va fi autentificat in prezenta unui avocat. In urmatorul link gasiti informatii despre ce trebuie sa cuprinda actul constututiv:  http://www.avocat-firme.info/ce-trebuie-sa-cuprinda-actul-constitutiv-al-unui-s-r-l.html

Specimenul de semnatura al asociatilor/asociatului unic si al administratorului se ofera in prezenta unui notar public. In final, fondatorii societatii vor formula declaratiile pe propria raspundere pentru a dovedi ca indeplinesc toate conditiile legale pentru a deveni asociati ai firmei si au dreptul la toate autorizatiile pentru functionarea legala a societatii. Aceste declaratii alaturi de celelalte acte necesare pentru infiintare firma se vor depune la oficiul Registrului Comertului.
 

In momentul in care ati realizat intocmirea dosarului ce cuprinde toate actele mentionate mai sus, acesta se va depune impreuna cu taxele aferente infiintarii unei firme la Registrul Comertului din circumscriptia sediului social al viitoarei societati. Procesarea actelor si eliberarea certificatului de inmatriculare a firmei se va elibera in 3 zile lucratoare de la depunerea dosarului.

 

Alte informatii suplimentare, de genul celor precizate mai jos, aflati din site-ul nostru:

-          Care sunt costurile totale de infiintare a firmei?

-          Cat dureaza infiintarea unei firme?

-          Cum pot gazdui sediul social la un cabinet de avocatura?

 

Articol oferit de Cabinet de avocatura Leonte Oana Madalina
Web: http://www.avocat-firme.info
Email: office@avocat-firme.info

 

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24