Articole
06-02-2015

Catalina Sofron este membra Femei in Afaceri si Managing Director Terasis Consult.

Are aproape 15 ani de experienta in vanzari si marketing in mediul corporate, iar acum un an si-a inceput propria afacere, Terasis Consult, o companie specializata in servicii de consultanta si outsourcing pentru marketing, optimizarea si dezvoltarea afacerii si resurselor umane.

 

Adina David, Femei in Afaceri: Cum ti-a venit ideea pentru aceasta afacere si cum ai inceput?

 

Catalina Sofron: Buna Adina, apreciez in mod deosebit invitatia adresata de catre echipa Femei in Afaceri pentru a sustine acest interviu!

In urma cu aproape un an, am decis sa ma lansez pe cont propriu, cu o afacere in domeniul consultantei de marketing si vanzari. Ideea mi-a incoltit cu multi ani in urma, mai ales ca aproape 15 ani am lucrat in mediul de vanzari si marketing corporate. Am contribuit activ la realizarea unor vanzari si campanii de marketing importante pentru companiile unde am lucrat si mi-am spus ca pot sa fac acest lucru si pentru afacerea mea. Cred ca m-am decis efectiv atunci cand am vrut sa pun pe primul plan  libertatea de a-mi organiza timpul de lucru si cel personal, precum si sansa de a crea si implementa propria strategie de business.

 

A.D. Cum te diferentiezi fata de companiile care ofera aceleasi servicii ?

 

Catalina Sofron: Am adus pe piata destul de aglomerata a consultantilor in afaceri produsul OPTIM care urmareste obiectivele comerciale ale unei companii. Concret, in urma unui panel de discutii cu persoane cheie din business-ul clientilor mei, elaborez un plan detaliat de actiuni de marketing, online si off line, PR, programe de formare profesionala si personala a angajatilor si de dezvoltare a canalelor de vanzari directe si indirecte, la a carui implementare contribui efectiv alaturi de client. Urmaresc ca toate aceste actiuni sa aduca rezultate masurabile in vanzari. Cred ca au trecut timpurile cand companiile erau dispuse sa investeasca in actiuni de marketing doar cu scopul notorietatii. Este momentul sa ne raportam mai mult la Return on Investment.

Propun clientilor mei un mix de servicii unic si complet de promovare si dezvoltare comerciala – de la stadiul de design al planului de actiuni, implementarea acestora si masurarea rezultatelor. Intentia mea este ca Terasis Consult sa devina un partener pe termen lung pentru clientii sai, iar acest lucru se poate realiza doar daca si rezultatele colaborarii sunt de durata.

 

A.D.: Care a fost cel mai mare obstacol de care te-ai lovit si cum ai trecut peste el? Care au fost solutiile pe care le-ai gasit pentru a trece peste el?

 

Catalina Sofron: In domeniul consultantei conteaza in primul rand conexiunile pe care le ai la nivel de middle si top management, dintr-o arie cat mai vasta de industrii dar si renumele furnizorului pe piata. Daca in primul caz dispun de un portofoliu semnificativ de potentiali colaboratori, mai greu mi-a fost sa depasesc bariera renumelui. Aceasta din urma se dobandeste dupa un numar de ani pe piata si uneori joaca un rol decisiv in procesul de selectie al colaboratorilor. Din acest motiv, aloc mai mult timp procesului de ofertare pentru ca acesta constituie si un mod de castig al credibilitatii de furnizor in fata clientului. Evident, acest lucru presupune un numar mai mic de clienti carora le pot prezenta efectiv serviciile si, de aceea, imi propun ca ofertele mele sa ajunga acolo unde stiu ca am cele mai mari sanse sa colaborez.  

 

In aria serviciilor de marketing si vanzari am intalnit adesea reticenta clientilor de a apela la outsourcing – uneori din motivul ca „stim noi cel mai bine ce trebuie sa facem ca sa vindem”. Cred ca piata trebuie educata in sensul recunoasterii competentelor specialistilor dintr-un domeniu cum este cel al vanzarilor si al marketingului. Asa cum apelam la experti contabili, la medici si la avocati, putem sa batem la usa unei firme specializate in consultanta de afaceri si vanzari.

 

A.D.: Ai un mentor care sa te fi ajutat cu experienta lui?

 

Catalina Sofron: Ar fi greu sa nominalizez o singura persoana cu rolul de mentor in activitatea mea, insa fara doar si poate, am prieteni care sunt antreprenori de succes si care mi-au insuflat si mai mult dorinta de a ma lansa in acest demers. In plus, pot spune ca m-au marcat experienta directa cu clientii in calitate de vanzator corporate dar si managerii cu care am interactionat de-a lungul timpului in calitate de angajat. 

 

A.D.: Care au fost cele mai importante avantaje de care te bucuri de cand ti-ai inceput propria afacere?

 

Catalina Sofron: In primul rand am ajuns sa imi organizez mai bine activitatile profesionale si timpul liber, petrecut alaturi de familie. Am reusit sa includ in programul meu lectura de business, participarea la evenimente de networking si conferinte de specialitate, fara sa renunt la sportul de la sala. 

 

 

A.D.: Cu cati bani ti-ai inceput afacerea? Ai avut nevoie de finantare sau te-ai descurcat cu fonduri proprii? Daca da, cum ai facut rost de finantare?

 

Catalina Sofron: Partea financiara pot spune ca a fost si este intotdeauna o provocare – cat de mult esti dispus sa investesti in raport cu obiectivele de business. In cazul meu am folosit propriile economii pentru a-mi asigura cheltuielile operationale si de promovare (online, participare la evenimente de networking, conferinte) pentru primele luni de activitate. Nu am apelat la finantare externa, insa nici nu pot spune ca am cheltuit excesiv.   

 

A.D.: Ce faci ca sa ajungi la publicul tau? Care sunt metodele de promovare pe care le preferi?

 

Catalina Sofron: In principal ma indrept catre clienti corporate din industria serviciilor (atat multinationale cat si IMM-uri) – auto, IT, finantare, welness, turism fara a ma limita doar la acestea. Imi folosesc conexiunile acumulate de-a lungul experientei mele profesionale, particip activ la conferinte de specialitate si la alte evenimente de socializare din lumea business-ului. Am realizat si un parteneriat comercial cu Investors in people Romania care imi permite sa adresez clientilor si un produs de consultanta in zona dezvoltarii resurselor umane.

 

A.D.: Din punctul de vedere al educatiei, crezi ca este necesar sa ai o pregatire prealabila in business management sau preferi metoda autodidacta?

 

Catalina Sofron: Cu siguranta, cultura antreprenoriala poate favoriza obtinerea succesului mai rapid, fara insa a o garanta. Conteaza foarte mult mediul profesional in care activeaza un viitor antreprenor. Din ce am remarcat, oamenii din vanzari si marketing pot face saltul catre antreprenoriat cu ceva mai multa usurinta. Sunt si acele cazuri de exceptie care se lanseaza de pe bancile facultatii, fara o experienta prealabila in lumea afacerilor. La noi este ceva mai greu pentru ca asociem varsta cu experienta si capacitatea de a livra intr-un anumit domeniu, in loc sa ne concentram pe valoare. Sunt adepta invatarii continue, atat prin cursuri de afaceri, dar mai ales prin participarea activa la evenimente si targuri de specialitate. Poti invata foarte multe de la clientii tai si de la concurenta.   

 

A.D.: Ce este cel mai important: o idee foarte buna de business sau un spirit antreprenorial dezvoltat?

 

Catalina Sofron: Una fara alta nu se poate – ideea constituie baza de pornire, in timp ce spiritul anterprenorial contribuie la dezvoltarea ei si la transformarea intr-o sursa de profit. As spune insa ca intre ele trebuie sa existe puntea formata din perseverenta personala, disponibilitatea de a invata de la ceilalti, spiritul de echipa si desigur un mediu de piata propice implementarii ideilor de succes.

 

A.D.: Daca banii nu ar fi o problema, care sunt lucrurile pe care le-ai face chiar acum pentru businessul tau?

 

Catalina Sofron: As investi mai mult in promovare si in dezvoltarea unui kit profesionist de prezentare a serviciilor companiei Terasis Consult. As vrea sa inchiriez un sediu intr-un centru de business bine pozitionat si as angaja colaboratori pentru a putea sustine mai bine procesul de ofertare si de project management al contractelor in derulare.

 

A.D.: Care sunt planurile de viitor pentru afacerea ta?

 

Catalina Sofron: In principal, doresc sa imi extind portofoliul de clienti care activeaza in industriile serviciilor si de retail, pe de o parte, dar si sa imi structurez mai bine oferta de servicii in functie de aceste industrii. Dupa cum am mentionat deja, imi propun ca in 2015 sa fac cateva schimbari si pe plan operational legate de amenajarea unui sediu nou al companiei si de identificarea unor colaboratori. 

Pe termen lung, imi doresc ca Terasis Consult sa devina un punct de referinta pentru companiile care vor sa isi optimizeze activitatea din punct de vedere comercial si de marketing.     

 

http://www.terasis.ro/

 

Pe Catalina o puteti gasi pe platforma de membership FIA si la adresa de contact catalina.sofron@terasis.ro

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24