Articole
17-07-2013

Prima editie a programului Fii o mamica plina de energie s-a incheiat. Sapte dintre participante iti povestesc cum si-au remodelat corpul dupa cele noua luni de sarcina.

 

„Orice copil merita o mama sanatoasa si capabila sa-i acorde suficient timp si energie“ – de la aceasta teorie a pornit Ramona Vasilescu Hnyatek, mama si instructor World Class, atunci cand a creat acest program. Asa ca timp de o luna, sapte mamici au fost antrenante intensiv. Rezultatele nu s-au contabilizat doar in kilograme pierdute, ci si intr-un tonus psihic mai bun, mai multa energie pentru cel mic si o relatie mai buna cu sotul. Pana la urma, jobul de mamica nu il exclude pe cel de sotie.
 

Participantele ne-au povestit cum s-au descurcat in aceasta perioada si de ce schimbari se bucura. Daca vrei sa participi si tu la urmatoarele editii, gasesti mai multe detalii pe www.worldclass.ro/mamici.

 

Ana-Maria Lupulescu, 37 de ani, avocat si lector universitar la ASE Bucuresti

Ana-Maria este mama unui baietel de 1 an si 11 luni – Dinu Andrei Teodor. Primul ei gand la incheierea programului: „Vreau sa ma inscriu la urmatoarea editie“.

 

Cum te-ai mentinut in forma pe timpul sarcinii?

Am incercat sa nu fac excese alimentare, pentru ca doctorul nu mi-a permis sa fac prea multa miscare. Practic, mersul pe jos a fost singura forma de miscare.

Ce te-a determinat sa incepi un program riguros de antrenament dupa nastere?

Dupa mai multe incercari de a slabi, am realizat ca fara un astfel de program de antrenament si fara o dieta riguroasa nu am nicio sansa sa revin la forma dinainte de sarcina.

Ce te-a motivat sa duci programul pana la capat?

Faptul ca am obtinut rezultate vizibile si ca am dobandit o stare fizica si psihica mai bune. In plus, ne-a ajutat mult si Ramona, care ne-a motivat in permanenta.

Ce ti s-a parut cel mai greu? Dar cel mai placut?

Primele antrenamente au fost cele mai grele, precum si antrenamentele de cycling. A fost placut ca ne-am intalnit conform unui program prestabilit, ca ne-am cunoscut si ca am lucrat impreuna (din greu) pentru a atinge un obiectiv.

Ce crezi ca trebuie sa faca o mamica pentru a revenit la forma maxima cat mai repede?

In masura in care ii permite programul, ar trebui sa faca sport.

 

ANTOANETA ZAHARIA, 39 ani, actrita

Cand nu joaca pe scena Teatrului Odeon, Antoaneta, isi imparte timpul intre cei trei copii: Radu, 7 ani, Ilia, 3 ani, si Mina, 1 an. In urma programului se bucura de rezultate exceptionale: „Am scapat de burta si mai am putin pana la patratele“.

 

Cum te-ai mentinut in forma pe timpul sarcinii?

Locuiesc la etajul trei intr-un bloc de patru nivele si am urcat scarile tot timpul.

Ce te-a determinat sa incepi un program riguros de antrenament dupa nastere?

Multe kilograme in plus, multa grasime acumulata in jurul taliei, de la doua sarcini consecutive. Dorinta de a ma reface; am fost tot timpul subtire si abia am asteptat sa termin cu alaptatul ca sa pot face ceva si pentru mine.

Ce te-a motivat sa duci programul pana la capat?

In doua saptamani am pierdut opt centimetri. La inceputul programului aveam un control scazut asupra corpului meu, dar am capatat repede rezistenta la efort.

Ce ti s-a parut cel mai greu? Dar cel mai placut?

Mi-a fost foarte greu sa tin o dieta. Am mai tinut inainte cure de slabire, dar acum nu mai rezistam psihic la frustrarea alimentara. Am incercat sa tin si mi s-a facut rau, asa ca trebuia sa ma bazez doar pe miscare. Cel mai usor mi s-a parut sa plec de acasa si sa vin la sala.

Ce crezi ca trebuie sa faca o mamica pentru a revenit la forma maxima cat mai repede?

Sa nu uite ca e bine sa faca ceva si pentru ea, ca sa creasca un copil fericit si il poate iubi fara frustrari si resentimente!

 

SAFTA DIANA, 31 ani, Art Dealer

Desi programul Dianei este foarte incarcat si nu tocmai fix, ea reuseste sa jongleze cu succes intre cariera si familie: este mama a doi copii (Willy, 5 ani, si Sara, 10 luni).

 

Cum te-ai mentinut in forma pe timpul sarcinii?

Am fost foarte activa, am lucrat pana in ultima zi, m-am ocupat si de baietelul meu de 4 ani si am incercat sa am grija ce mananc si sa ma hidratez corect.

Ce te-a determinat sa incepi un program riguros de antrenament dupa nastere?

Dorinta de a-mi relua forma de dinainte de sarcina si de a scapa de burtica ramasa dupa cezariana si de aspectul de corp netonifiat.

Ce ti s-a parut cel mai greu? Dar cel mai placut?

Cel mai greu a fost sa imbin orele de la sala cu programul de lucru full-time si cu cei doi copii. Insa mi-a placut ca oricat de stresata ajungeam, Ramona reusea sa ne schimbe starea de spirit. Mereu plecam energizata de la antrenamente.

Ce iti place cel mai mult acum la corpul tau?

Pot sa port din nou rochiile de dinainte de a ramane insarcinata.

Ce trebuie sa faca imediat dupa nastere, pentru a-si reintra in forma cat mai repede?

Sa se bucure de cel mic, sa aiba grija ce mananca, sa nu se lase coplesita de noul statut si sa incerce in fiecare zi sa faca ceva doar pentru ea.

 

VESELINA GEORGIEVA, 26 ani, administrator firma

In timpul sarcinii cu Anastasia, fetita ei de 8 luni, Veselina a luat 30 de kilograme. Inca nu a scapat de toate, dar se simte plina de energie si cu un tonus psihic excelent, pentru ca sportul este deja parte din viata ei.

 

Ce te-a determinat sa incepi un program riguros de antrenament dupa nastere?

Multele kilograme acumulate, lipsa de energie dupa nastere, stari depresive. M-am gandit ca un astfel de program m-ar ajuta foarte mult fizic si psihic.

Ce ti s-a parut cel mai greu? Dar cel mai placut?

Primele antrenamente au fost mai grele, dar dupa cateva antrenamente am inceput sa imi intru in forma. A fost minunat ca toate am fost fortate sa ne autodepasim.

Cum te simti acum, ca programul s-a incheiat?

Cel mai mult ma bucura ca m-am convins singura ca pot slabi intr-un mod foarte sanatos. Inainte luam pastile sau ceai verde, dar acum am renuntat la astfel de obiceiuri.

Ce iti place cel mai mult acum la corpul tau?

Mai am de jos multe kilograme, dar imi place ca m-am tonifiat si nu mai arat asa de „umflata“ cum am fost dupa nastere.

Ce trebuie sa faca o proaspata mamica, pentru a-si reintra in forma cat mai repede? 

Sa aiba mare grija la alimentatie, sa faca miscare cat de repede poate dupa nastere si sa nu ignore lucrurile care o fac fericita si plina de energie – cel mic simte energia mamei!

 

ILEANA ACHIM, 37 ani, editor de carte

Mama a patru copii Ileana si-a facut timp sa faca sport, iar rezultatele au fost pe masura: „Ma simt cu mult chef de viata si ma bucur ca pot purta din nou haine mai stramte“.

 

Ce te-a determinat sa incepi un program riguros de antrenament dupa nastere?

Nu m-am mentinut in forma, de aceea am decis sa aleg un program de fitness bine pus la punct. Aveam nevoie de un antrenor care sa stie exact ce imi trebuie.

Ce te-a motivat sa duceti acest program pana la capat?

Rezultatele.

Ce ti s-a parut cel mai greu? Dar cel mai placut?

Totul a fost greu, dar lucrurile bune au compensat. Ramona a fost mereu o prezenta agreabila si cel mai important, acum pot purta haine mai stramte.

Ce iti place cel mai mult acum la corpul tau?

Faptul ca am scazut in centimetri.

Ce trebuie sa faca o mamica pentru a reveni la forma maxima cat mai repede?

Imediat dupa nastere nu poate face nimic, trebuie sa aiba putina rabdare la inceput. Dar pe masura ce copilul creste, se poate gandi la activitati fizice care sa o ajute sa arate din nou bine.

 

 

IOANA BITA GIULEA , 34 ani Graphic Designer

Cel mai important lucru pe care l-a obtinut in urma acestui program: o relatie mai buna cu fetele ei (de cinci si doi ani si opt luni). Are mai multa energie pentru joaca si mai multa rabdare.

 

Ce te-a determinat sa incepi un program riguros de antrenament dupa nastere?

Luasem destul de mult in greutate dupa al doilea copil si anchilozasem. Nu mai facusem niciun fel de sport de multi ani, asa ca mi-am dat seama ca am nevoie de un program sportiv pentru a slabi si a ma simti mai bine.

Ce te-a motivat sa duci programul pana la capat?

Ramona a fost o prezenta foarte placuta, energica si convingatoare in a ne ajuta sa continuam, apoi am inceput sa vad si rezultatele, asa ca nu aveam de ce sa intrerup. Mi-a placut foarte mult ca antrenoarele faceau impreuna cu noi toate exercitiile cap-coada; ma motiva mereu sa nu ma opresc, desi uneori antrenamentul era foarte intens.

Ce ti s-a parut cel mai greu? Dar cel mai placut?

Mi-era foarte greu sa vin la antrenamente. Mai ales la cele de dupa-amiaza. Dar dupa ce incheiam o noua ora de sport, ma simteam, de fiecare data, minunat si ma bucuram ca nu am renuntat.

Cum te simti acum, ca programul s-a incheiat?

Simt, mai pregnant decat inainte, ca trebuie sa continui, poate chiar sa cresc un pic intensitatea antrenamentelor. Ma simt mult mai energica, mai sanatoasa si mai echilibrata din toate punctele de vedere, atunci cand sportul face parte din programul saptamanal.

Ce iti place cel mai mult acum la corpul tau?

Desi inca mai am de dat jos cateva kilograme, pot sa spun ca sunt multumita sa fiu mai subtire, mai usoara, cu un corp mai puternic si mai agil.

                       

 

OANA RAUTA, 31 ani, assistant manager

Mama a doi copii (Maria, 6 ani, si Vladimir, 10 luni), Oana si-a reintrat mai greu in ritmul antrenamentelor constante. Dar acum deja se declara dependenta de miscare.
 

Cum te-ai mentinut in forma pe timpul sarcinii?

Mi-a fost destul de greu sa fac asta, deoarece am avut o sarcina cu probleme si nu am putut sa fac miscare asa cum imi propusesem. Insa, am incercat sa am mare grija la alimentatie. 

Ce te-a determinat sa incepi un program riguros de antrenament dupa nastere?

Dorinta de a ma simti bine in corpul meu. Cum acest lucru este posibil doar cand am intre 50  si 53 de kilograme era clar ca este nevoie de un program riguros de antrenament.

Ce ti s-a parut cel mai greu? Dar cel mai placut?

Perioada de inceput a fost cea mai grea. Insa dupa vreo saptamana asteptam cu nerabdare clasele.

Cum te simti acum, ca programul s-a incheiat?

Ma simt in forma si, cu siguranta, dependenta de miscare!

Ce crezi ca ar trebui sa faca o mama dupa nastere, pentru a-si reintra rapid in forma?

Sa fie optimista si foarte ambitioasa. Sa-si depaseasca limitele de fiecare data. Sa se imprieteneasca cu durerea. Rezultatele care apar in timp ii vor demonstra ca a meritat fiecare mic efort.

 

www.worldclass.ro

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24