Articole
19-06-2014

Cea mai importanta intrebare pentru orice antreprenor este: Va supravietui compania mea?

Toate companiile au nevoie de o baza: un model de business solid, o piata viabila si un produs sau serviciu grozav. Dar cel mai important – si cel mai imprevizibil – indicator al succesului este insusi antreprenorul. Ai ce iti trebuie ca sa reusesti?

 

Rory O’Driscoll, directorul Scale Venture Partners din San Francisco, spune ca nu exista o reteta a succesului, in ciuda popularitatii antreprenorilor de 25 de ani de pe Internet. “Am vazut un antreprenor de 25 de ani conducand grozav o companie si am vazut un antreprenor de 45 de ani, fara experienta antreprenoriala, conducand si el la fel de grozav. Exista cu siguranta cateva lucruri comune intre cei ale caror companii au succes.”

 

Care este perspectiva lui O’Driscoll si a colegilor lui asupra elementelor mai putin tangibile ale unui start-up de succes?
 

 1.      Fii intotdeauna flexibil

Asta include flexibilitate atat in ceea ce priveste obiectivele tale de business, cat si in viata personala, ceea ce este chiar mai dificil pentru unii antreprenori. Ar putea compania ta sa faca ceva diferit daca ar fi nevoie? Ai putea sa te adaptezi unor circumstante diferite? Si, mai important, esti dispus sa-ti modifici viziunea despre cum ar trebui sa fie start-up-ul tau in cazul in care nu este fezabil?

 

„Marea majoritate a ideilor de business dau gres. Companiile care au succes sunt cele care pot lua ideea initiala si o pot transforma o data, de doua ori sau chiar de trei ori intr-o versiune mai buna”, spune Bryan Roberts, partener in cadrul companiei Venrock din Palo Alto.

 

Cat de flexibil esti sau nu esti poate fi vizibil pentru ceilalti inainte ca tu sa-ti dai seama. Kathleen Utecht, o antreprenoare din New York isi aminteste despre o intalnire cu un alt antreprenor, in care acesta ii prezenta informatii pe care ea deja le cunostea: „Stiam ce se gaseste pe slide-urile doi, trei si patru asa ca l-am rugat sa treaca la slide-ul cinci ca sa putem afla care este produsul sau, insa a refuzat. Avea o idee rigida despre cum ar trebui sa decurga prezentarea sa, ceea ce m-a facut sa trag un semnal de alarma. Cum pot sa am incredere ca vei dezvolta compania cand nu poti nici macar sa-ti reorganizezi prezentarea?”.
 

 2.      Angajeaza pe cineva pentru etica muncii sale, nu doar pentru inteligenta sa

„A angaja pe cineva care este mai destept decat tine este un sfat bun, insa cred ca liderii companiilor de succes angajeaza si oameni care muncesc mai mult decat ei”, spune Don Rainey, managerul Grotech Ventures din Virginia.

 

Antreprenorul este de obicei prima persoana care vine la birou si ultima care pleaca. Sa angajezi si alte persoane care dau dovada de aceeasi pasiune ajuta la dezvoltarea unei companii tinere. „Vad deseori companii care trebuie sa angajeze prea multi oameni ca sa compenseze lipsa de etica a actualilor angajati”, spune Rainey.
 

 3.      Cunoaste-te!

„Fiecare antreprenor sau CEO de succes pe care l-am cunoscut era constient de propria persoana intr-un mod unic, iar acest lucru conteaza deoarece este trasatura de baza necesara in construirea unei echipe. Deoarece sunt constienti de propriile lor slabiciuni, pot construi o echipa care sa acopere acele lipsuri”, spune Rainey.

 

Acesta a fost unul dintre motivele succesului magazinului de sandvisuri gourmet din New York, 'wichcraft, fondat in 2003 de Jeffrey Zurofsky si Sisha Ortuza. In prezent, ei detin peste 12 magazine si vorbesc des la conferintele pentru antreprenori despre parteneriatul lor unic: Zurofsky vorbeste repede si ii place sa isi asume riscuri, in timp ce Ortuza gandeste mai mult si e mai precauta. „Luam decizii de business mult mai bune impreuna decat am putea sa o facem individual. Ne stim atat punctele tari, cat si slabiciunile”, spune Ortuza.
 

 4.      Trebuie sa ai disponibilitatea de a-ti restructura echipa

Este important sa ai o echipa puternica, insa componenta ei poate si ar trebui sa se schimbe pe masura ce compania creste.

 

„Este o diferenta intre a conduce o companie de un milion de dolari, de 10 milioane de dolari si de 100 de milioane de dolari. Fiecare stadiu necesita o echipa diferita, cu abilitati diferite”, spune Utecht. „Cand un lider poate sa se uite la echipa sa si sa ia decizia de a restructura, oricat de dificil ar fi, face un lucru uimitor de bun pentru compania sa.”
 

 5.       Ai incredere in clienti

„De multe ori, un start-up creeaza un produs pentru un grup initial de clienti carora le place, apoi descopera ca restul lumii il uraste, insa refuza sa modifice produsul. Companiile grozave tin cont de feedback-ul clientilor sai”, spune Roberts. Chiar si feedback-ul negativ ar trebui sa determine o actiune: fie modifici produsul, fie iti schimbi publicul tinta.
 

 6.      Descopera-ti o pasiune arzatoare – una care sa nu aiba legatura cu banii

Adevaratii antreprenori nu sunt motivati niciodata doar de bani. „Imi place sa vad antreprenori care viseaza in legatura cu companiile lor. Visatori in sensul ca nu renunta. Trebuie sa fie rezonabili, sa accepte feedback si sa fie flexibili, insa nimic din toate astea nu ar trebui sa le scada dorinta de a creea”, spune Utecht.  Este destul de dificil sa gasesti un echilibru intre ele, insa este unul dintre lucrurile necesare pentru a avea succes ca antreprenor.

 

Sursa articol: www.inc.com

 

Articol tradus si interpretat de Adina David

PR Assistant Femei in Afaceri

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24