Articole
08-02-2013

Mediul online ne ofera noua, afacerilor mici, oportunitatea de a ajunge la clientii nostri fara sa facem investitii costisitoare, precum cele necesare pentru promovarea traditionala prin reclame TV, radio sau presa scrisa. Mai mult, avem posibilitatea de a da viata si de a face cunoscute cele mai indraznete idei si proiecte, care ne entuziasmeaza si care ne motiveaza sa urmam calea antreprenoriatului, intr-un timp scurt si cu rezultate masurabile. Mediul online este locul in care clientii nostri isi petrec cea mai mare parte a timpului, fie ca este vorba de e-mail, de retele de socializare sau de cautari pe Google.

 

Daca si tu crezi in oportunitatile pe care mediul online le ofera afacerii tale, iata 5 pasi simpli pe care sa ii urmezi atunci cand iti promovezi afacerea prin Marketing Online:

 

1. Planifica bugetul de timp si bani pe care vrei sa il aloci

Inainte de a incepe promovarea afacerii tale in online, este foarte important sa ai un plan.

De ce vrei sa te promovezi prin Marketing Online? Care sunt obiectivele si asteptarile tale? Care sunt canalele de comunicare prin care poti ajunge la publicul tau tinta si la indeplinirea obiectivelor propuse? Cum vei masura rezultatele obtinute? Cine se va ocupa de promovare?

Acestea sunt cateva intrebari al caror raspuns ar trebui sa il stii inainte de a demara orice. Odata ce ai stabilit aceste lucruri, tot ce trebuie sa faci este sa urmezi planul pentru a realiza obiectivele propuse.

 

2. Concentreaza-ti atentia pe crearea de continut pentru a creste notorietatea afacerii tale

Pasul urmator este sa iti faci cunoscuta afacerea. O solutie eficienta de a face acest lucru este furnizarea de continut valoros pentru targetul tau. Este o modalitate extraordinara de a iti dovedi experienta si de a creste vizibilitatea afacerii tale.

Continutul valoros poate lua mai multe forme, in functie de specificul afacerii tale: Newslettere informative, bloguri cu articole educationale, mini-cursuri. Important este sa alegi continut cu adevarat util si care sa aduca valoare publicului tau tinta.

Cum poti face acest lucru? Identifica cele mai cautate cuvinte cheie din domeniul tau de activitate si creeaza continut in jurul acestor cuvinte. In acest fel, te asiguri ca oferi exact informatia de care are nevoie publicul tau tinta. Un bun instrument pentru identificarea cuvintelor cheie este Google Keyword.

 

3. Foloseste Social Media pentru a tine clientii aproape

Retelele de socializare sunt instrumente valoroase pentru a face networking si pentru a te conecta cu potentiali clienti, clienti si colaboratori. Mai mult, iti ofera posibilitatea de a creste o comunitate de persoane care sunt interesate de produsele tale si de ceea ce tu le oferi. Pe Facebook de exemplu, au loc conversatii, anunturi de evenimente si oportunitati de networking care se intampla doar acolo, iar daca nu esti prezent, le ratezi.

Nu trebuie sa te promovezi pe toate retelele de socializare. Alege-le doar pe cele potrivite specificului afacerii tale.

 

4. Creste propria lista cu e-mail-uri ale potentialilor clienti

Foloseste fiecare canal de comunicare din mixul tau de marketing ca pe un instrument de a creste lista cu adrese de e-mail ale potentialilor clientilor. Propria lista cu adrese de e-mail este foarte valoroasa pentru afacerea ta. De ce spun acest lucru? Persoanele care s-au abonat sa primeasca Newsletter-ele tale, sunt cele mai aproape de a face cumpararea de la tine.

 

5. Valorifica puterea E-mail Marketing-ului de a transforma potentialii clienti in clienti

E-mail Marketing-ul este un instrument excelent pentru a finaliza o vanzare, atunci cand este folosit in mod corect. Trimite-le clientilor tai in mod constant informatii utile, articole educative si ei vor cumpara cu bucurie produsele tale. Nu incerca sa faci doar vanzare prin E-mail Marketing: gaseste un mix bun intre informatii valoroase pentru potentialii clienti si ofertele pe care vrei sa le promovezi.

 

Autoare: Anamaria Damian

Partner | Online Marketing Specialist la Social Lions

Agentia Social Lions ajuta afacerile mici si mijlocii sa se promoveze cu succes in mediul online.

 

www.social-lions.ro  

 

Sursa foto articol: www.tafter.it

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24