Articole
17-02-2014

Majoritatea persoanelor care fac coaching vor sa contribuie eficient la o schimbare in bine, in viata si afacerile clientilor lor, cu toate acestea esueaza. In ciuda participarii la numeroase evenimente, seminarii pe web sau in sala, oricat de mult ar citi, acestia nu reusesc sa transforme experienta lor intr-un model eficient de business. Jairek Robbins, specialist in coaching si speaker, explica, pentru Huffington Post, care sunt cele mai frecvente 5 motive pentru care sfaturile unui coach dau gres, fie ca sunt legate de viata sau de business-ul clientilor.

1. Atotcunoscator, specialist in nimic
Un coach bun in diverse domenii, nu este specialist in nimic. Acesta este motivul pentru care sfaturile acordate sunt de nivel mediu, iar urmarea fireasca este ca, in acest fel, nici business-ul clientului nu poate evolua mai sus de acest nivel. Ce poti face ca si coach este sa te specializezi in domeniile in care vrei sa profesezi, maxim trei. Daca esti un coach pentru viata personala, pe ce varsta sau parte din viata te focusezi? Cu cat esti mai targetat si mai focusat, cu atat mai focusati vor fi si clientii si vei obtine rezultate mai bune.

2. Prioritizarea motivatiei
Motivatia nu este totul. Chiar daca esti capabil sa motivezi oamenii, asta nu te face un coach excelent. Trebuie sa fii capabil de mai mult. Trebuie, pe langa strategiile date, sa ii influentezi astfel incat acestia nu doar sa se simta motivati, ci sa faca schimbari, sa ia decizii, sa actioneze. Unul dintre specialistii ce au scris despre puterea de a convinge oamenii sa actioneze este Robert B. Cialdini. Cartea de referinta este Influence.

3. Focusarea pe propriile nevoi
De multe ori, capcana in care cade un coach este aceea de a se convinge singur ca este important ca un client sa indeplineasca strategiile. De fapt, cursul firesc este invers: un coach trebuie sa se asigure ca pe primul plan sunt nevoile si dorintele clientului si, in sprijinul si in jurul lor, sa fie construite strategii functionale.

4. O singura abordare
O singura strategie, un singur tip de abordare va esua. Clientii sunt atat de diferiti, nevoile lor la fel, incat daca ramai cu o singura strategie sunt sanse mari sa dai gres. Daca o strategie a functionat intr-un caz, nu inseamna ca va functiona de fiecare data, chiar daca, aparent, contextul este similar. Din nou, este vorba despre nevoile oamenilor, indiferent daca este vorba de viata sau de afacerea lor. Daca vrei sa inveti mai multe despre strategii, acceseaza robbinsmadanestraining.com.

5. Diferentierea teoriei de practica
Ceea ce explici, trebuie sa si aplici. Cu cat te oferi ca exemplu, cu atat devii mai autentic si mai credibil. Strategiile si sfaturile exprimentate si impartasite arata ca acestea functioneaza. Invata, traieste, daruieste si altora: acesta este formula ce te ajuta sa ajungi la potentialul tau maxim si sa inspiri pe altii sa actioneze.

Foto: schuitema.co.za

Autoare: Alina Burlacu
Redactor-sef Femei in Afaceri

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24