Articole
11-12-2012

Ca specialist in online, am tendinta de a presupune ca toata lumea impartaseste afinitatea mea fata de Social Media. Ei bine, nu este asa: observ ca multi antreprenori nu iau in considerare aceasta modalitate de a se promova online sau cel putin nu la modul serios:

-          pentru unii dintre ei, Social Media este locul in care copilul lor isi petrece prea mult timp;

-          pentru altii, Facebook-ul de exemplu, este doar o modalitate de a pastra legatura cu fostii colegi din facultate;

-          mai mult, unii antreprenori considera ca Social Media este un alt “moft” al marketingului, ce nu merita resursele lor de timp si bani.

 

Pe de alta parte, exista antreprenori care folosesc Social Media doar pentru ca toata lumea o foloseste. Intr-adevar, multi dintre noi am auzit de Facebook, Youtube, Linkedin. Poate ca multi dintre noi le si folosim, dar le folosim oare in interesul nostru si din motivele corecte?

 

Daca ai ajuns cu lectura pana aici, inseamna ca doresti sa afli adevaratul potential pe care Social Media il poate oferi business-ului tau. Citeste in continuare cateva din principalele motive pentru care ar trebui sa folosesti Social Media impreuna cu recomandarile noastre punctuale, pe care le vei putea folosi chiar de maine in avantajul business-ului tau.

 

1. Grupul tau tinta de consumatori foloseste Social Media

Gandeste-te la Facebook ca la un magazin foarte mare, unde oamenii isi petrec timpul impreuna cu prietenii si familia, recomanda si apreciaza produsele pe care le folosesc. De ce nu ai vrea ca business-ul tau sa fie prezent in acest magazin care are peste 5 milioane* de potentiali clienti doar in Romania?

* 5.084.260 utilizatori de Facebook in Romania, octombrie 2012, sursa Facebrands

 

Recomandarea Social Lions:  Inainte de a folosi o retea de socializare pentru a promova business-ul tau, afla cati utilizatori ai retelei respective se identifica cu profilul demografic al grupului tau tinta.

 

2. Cresti expunerea si vizibilitatea business-ului tau

Cu totii avem obiectivul ca business-ul nostru sa fie cunoscut de o audienta cat mai extinsa. Acest lucru ne ofera sansa de a transforma un procent cat mai mare de vizitatori in potentiali clienti, mai departe potentialii clienti, in clienti care cumpara produsul sau serviciul tau si in final, clientii care cumpara pot deveni ambasadori ai business-ului tau.

 

Recomandarea Social Lions: Fie ca utilizezi Twitter, Facebook sau Linkedin, nu uita sa folosesti planul Masoara-Evalueaza-Modifica. Urmareste intotdeauna statisticile oferite de retelele de socializare; evalueaza ceea ce a functionat si ceea ce nu a functionat; ajusteaza strategia pentru campania urmatoare, astfel incat sa atingi obiectivele propuse.

 

3.  Poti monitoriza ce face competitia ta in Social Media

Ai incercat sa cauti pe Google “domeniul business-ului tau” impreuna cu Facebook sau Twitter? Promovarea in Social Media inseamna si transparenta, astfel incat poti monitoriza cu usurinta proiectele pe care competitia ta le desfasoara in mediul online. 

 

Recomandarea Social Lions: Viziteaza www.facebrands.ro pentru a afla care sunt business-urile din domeniul tau de activitate ce au o pagina de Facebook si pentru a vedea pozitia business-ului tau in clasament.

 

4. Protejezi reputatia business-ului tau in mediul online

De cate ori ai sters de pe pagina de Facebook un comentariu la adresa business-ului tau, ce nu ti se parea potrivit? Da, Social Media inseamna sa impartasesti noutati, ganduri, pareri cu familia si prietenii, colegii, clientii, s.a.m.d. Si da, unele pareri la adresa produsului sau serviciul tau, pot fi usor negative. Fiecare persoana are o opinie si adesea impartaseste opinia sa prin intermediul canalelor oferite de Social Media. Daca tu esti intotdeauna la curent cu ceea ce se spune despre business-ul tau, atunci poti schimba situatia in avantajul tau. Daca un client are un feedback negativ si este pertinent, atunci iti recomandam sa incerci sa rezolvi situatia intr-un mod diplomat. Mai important de atat, daca feedback-ul nu este valid, comunitatea din jurul business-ului tau va actiona si va raspunde in locul tau.

 

Recomandarea Social Lions: Intotdeauna raspunde comentariilor negative. Nu le sterge, nu le ascunde, nu raspunde la primul impuls. Felul in care raspunzi contureaza o parte din imaginea pe care o are business-ul tau in fata clientilor si printr-un singur raspuns poti creste sau pierde increderea comunitatii in produsele sau serviciile tale.

 

5. Esti prima alegere pentru clientii tai

Dupa ce ai castigat un nou client, este foarte usor sa lasi relatia in acel punct, presupunand ca se va intoarce la tine de fiecare data cand va avea nevoie de un produs ca al tau. Social Media iti ofera avantajul de a putea comunica constant cu clientii tai, de a le reaminti motivul pentru care au cumparat de la tine prima data si mai mult, ii poti tine la curent cu noile tale produse sau servicii.

 

Recomandarea Social Lions: Blogul, de exemplu, este un instrument bun pentru a oferi informatii utile pentru clientii tai si ofera un cadru in care ei pot interactiona cu tine, prin comentarii si intrebari.

Pagina de Facebook o poti folosi pentru a spune povestea produsului tau, pentru a educa comunitatea si pentru a descoperi noi oportunitati de business.

 

 

Autor: Anamaria Damian

Partner | Online Marketing Specialist Social Lions

 

Agentia Social Lions ofera servicii de Social Media Marketing cu pasiune, responsabilitate si rezultate. 

www.social-lions.ro

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24