Articole
19-10-2015

Tuturor ne place cand cei de langa noi sunt atenti la stilul vestimentar. Este adevarat, sunt si anumite exceptii cand acesta nu conteaza (Robinson Crusoe probabil ca nu era foarte preocupat de acest aspect). Ce este insa frumos, place tuturor. Un alt element de “judecata” a vestimentatiei, pe langa stil, este si gradul de utilitate: nu poti sa participi la o meci de fotbal cu bocanci in picioare (asta daca nu e cazul unui meci intre departamentul tehnic si cel de vanzari, cand ultimii promit clientului ca va ajunge “pe marte”, iar tehnicul trebuie sa-i duca acolo).

 

In esenta, cam acelasi lucru se intampla si cu design-ul unui site. Urmareste atat elemente de natura estetica cat si de natura ergonomica, functionala. Design-ul unui site sau magazin online trebuie sa reflecte atat identitatea de brand, dar trebuie si sa ajute compania in atingerea obiectivului final: obtinerea mai multor cereri de oferta/comenzi online. Unul dintre criteriile esentiale de natura ergonomica il reprezinta adaptabilitatea designului de site la afisarea pe terminalele mobile (telefoane, tablete, notebook-uri). Aceasta caracteristica de rearanjare a elementelor de design, in functie de rezolutia dispozitivului de pe care este accesat, poarta denumirea de “responsive design”.

 

De ce sa-ti faci refaci site-ul resposive? Iata mai jos 5 dintre aceste motive:

 

1. Traficul de internet de pe dispozitivele mobile a crescut exponential.

In anul 2016 conform unui studiu efectuat de CISCO¹, se previzioneaza ca acesta va depasi traficul efectuat de pe dispozitive desktop, tip “wire”. Din experienta noastra, partenerii care vand catre consumatori persoane fizice, au deja mai multe accesari de pe dispozitivele mobile decat de pe desktop (o cauza evidenta o reprezinta si dorinta de confidentialitate, nu iti doresti sa vada colegul de birou ca iti cauti o oferta buna de vacanta, luni dimineata, sau vrei sa-ti iei o pereche de pantofi, chiar inainte de sedinta).

 

2. Google apreciaza site-urile ergonomice. Site-urile cu design responsive ofera o experienta de navigare net superioara celor cu design clasic, scalat. Este neplacut sa vezi “ingramadite” toate informatiile dintr-o pagina de internet in ecranul unui telefon mobil. Trebuie sa dai zoom permanent, pentru a vedea detaliile, de multe ori apesi din greseala pe diverse butoane de actiune si esti directionat catre alte pagini, pe scurt, situatia poate deveni enervanta. Design-ul resposive se adapteaza fiecarei rezolutii si iti ofera o experienta de navigare facila. Informatiile sunt afisate la o dimensiune adaptata rezolutiei, fluxul de navigare este fluent, pe scurt, ai parte de o experienta placuta. Google apreciaza acest lucru si o spune foarte clar: daca vrei sa te mentii in prima pagina a motorului, fa-ti siteul responsive².

 

3. Castigi clientii.

Intr-o piata caracterizata printr-un numar foarte mare de site-uri de profil, clientii devin foarte selectivi. Daca au de ales intre doua site-uri: unul responsive si altul scalat, cert il vor alege pe cel responsive. Clientii nu mai au rabdare sa “buchiseasca” pe telefonul mobil: dupa cateva secunde de navigare greoaie pe un site fara resposive design, vor cauta o alternativa viabila: daca site-ul concurentului tau nu este optimizat si al tau este resposive, te vor alege pe tine.

 

4. Iti creste eficienta bugetului de publicitate.

Investesti in publicitate si evident, te astepti sa vinzi mai mult. Cei care iti vand publicitate iti spun: investeste mai mult si vei vinde mai mult. De ce nu iti pui mai intai intrebarea: cum sa eficientizez bugetul actual ? Daca vinzi 1 produs cu o investitie de 10 lei, cum ar fi sa vinzi doua produse cu aceeasi bani? Dupa ce ai reusit sa faci acest lucru, poti sa-ti cresti si bugetul de publicitate. Pana atunci, risipesti banii ... Unul dintre elementele esentiale in cresterea ratei de conversie il reprezinta designul responsive. Este un element care ofera o experienta de navigare net superioara, care permite trimiterea informatiilor de comanda/cerere de oferta, atunci cand navigarea se face de pe mobil.

 

5. Brandul tau este in pas cu tehnologia.

Lucrurile se misca rapid, tehnologia evolueaza intr-un ritm exponential, facilitand accesul oamenilor la informatie. Trebuie sa te adaptezi si tu acestei schimbari. Chiar daca esti leader in domeniul tau de piata, trebuie sa fii atent la imaginea pe care o ai in fata clientilor tai. Asa cum nu iti trimiti Sales Managerul la clienti imbracat “ponosit” si fara un discurs coerent, asa nu este recomandabil sa ai site-ul invechit din punct de vedere tehnologic, oferind o experienta de navigare neplacuta clientilor tai.

Vrei sa vinzi mai mult? Ofera vizitatorilor tai o experienta de navigare perfect adaptata dispozitivelor mobile prin refacerea site-ului tau intr-o maniera responsive, apeland la servicii de web design profesioniste.

 

¹ www.cisco.com/c/en/us/solutions/collateral/service-provider/visual-networking-index-vni

² developers.google.com/webmasters/mobile-sites/mobile-seo/configurations/responsive-design?hl=en

 

Autor: Catalina Simion

Conversion & Ecommerce Expert

catalina@concept24.ro

 

Concept24 (www.concept24.ro) este o companie de marketing on-line si web-development cu 10 ani de experienta pe piata din Romania, SUA si Canada. Concept24 ofera servicii integrate pentru cresterea vanzarilor prin intermediul mediului on-line: atragere de prospecti (SEO, Adwords, Facebook), conversia acestora (magazine online si site-uri de prezentare) si fidelizarea lor (solutii CRM personalizate).

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24