Articole
31-07-2015

Exista un lucru pe care oamenii si-l doresc mai mult decat banii si anume aprecierea celorlalti. Oricine, top manager sau simplu angajat, isi doreste sa i se recunoasca meritele pentru o munca bine facuta.

 

Majoritatea oamenilor se gandesc la forme materiale, concrete, de recunoastere a meritelor la serviciu: mariri de salarii, prime, bonuri cadou etc. Bob Nelson ne demonstreaza, pe baza multor studii de caz si exemple reale, ca angajatii apreciaza la fel de mult si altfel de recompense – un program flexibil, cursuri de perfectionare, implicare in luarea deciziilor si, in primul rand, multumiri si laude. Nimic nu este mai important pentru angajati decat sa simta ca sefului ii pasa cu adevarat de ceea ce fac.

 

Prin intermediul unei multitudini de exemple din activitatea unor companii, Bob Nelson ofera in cartea de fata un tezaur de idei, elemente de inspiratie si resurse care sa permita managerilor sa faca din apreciere, recunoastere si recompensare o componenta permanenta a repertoriului lor managerial.

 

Primele patru parti ale cartii se ocupa in principal de tipurile informale de recunoastere, astfel:

 

Partea I - Recunoasterea de zi cu zi a meritelor - aprecierea personala, directa; aprecierea scrisa; aprecierea electronica si aprecierea publica;

 

Partea a II-a - Recunoasterea informala si nemateriala a meritelor - sustinere si implicare, autonomie si autoritate, program de lucru flexibil si timp liber, pregatire profesionala si dezvoltarea carierei, disponibilitatea managerului si timpul acordat angajatilor;

 

Partea a III-a - Recunoasterea si recompensarea materiala a meritelor - premii pentru angajati model si realizari deosebite; bani, substituenti ai banilor, bonuri cadou, cadouri nominale, marfuri, alimente; privilegii speciale, beneficii si servicii pentru angajati;

 

Partea a IV-a - Recunoastere, recompensare si activitati in grup - de la programe de recunoastere a meritelor bazate pe grup pana la premii specifice pentru echipe, jocuri, concursuri, festivitati, petreceri, evenimente speciale si calatorii.

 

Ultimele doua parti se ocupa de tipuri mai formale de recunoastere a meritelor:

 

Partea a V-a - Recompense pentru realizari specifice - venituri din vanzari, serviciul cu clientii, sugestii pentru angajati, productivitatea si calitatea sau prezenta si protectia muncii;

 

Partea a VI-a - Programe organizationale formale de recompensare - programele de recompensare multilevel si sistemele de punctaj, aniversarile salariatilor si ale companiei, beneficiile si bonificatiile companiei, programele de caritate si in sprijinul comunitatii, precum si intrarea in posesia de actiuni ale companiei si parteneriat. Anexa include o lista a tuturor companiilor prezentate in carte.

 

Indiferent ca esti director, manager sau antreprenor, daca vrei sa ai angajati motivati, plini de entuziasm, citeste aceasta carte si alege dintre cele 1001 de idei pe cele care ti se potrivesc.

 

Bob Nelson, expert in management si motivatie, este autorul mai multor carti de succes, traduse in 37 de limbi. Printre bestseller-uri se numara 1001 Ways to Energize Employees, Keeping Up in a Down Economy si The Management Bible.

 

Mai multe informatii despre aceasta carte puteti gasi aici: http://www.litera.ro/index.php/1001-de-moduri-de-a-ti-recompensa-angajatii-bob-nelson.html

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24