Florin Grozea, fondator Hit Yourself Consulting

Florin Grozea este artist, producator, prezentator TV si antreprenor online. Este activ in industria muzicala de mai bine de 18 ani, iar in 2013 a fondat agentia digitala Hit Yourself Consulting.

Nume si prenume: Florin Grozea
Functie: artist, producator, prezentator TV, antreprenor online
Compania: Hit Yourself Consulting
Tema intalnirii: Florin Grozea, fondator Hit Yourself Consulting
Data: 30-09-2017

Florin Grozea este artist, producator, prezentator TV si antreprenor online. Este activ in industria muzicala de mai bine de 18 ani, timp in care a cantat alaturi de unul dintre cele mai populare grupuri pop din tara, HiQ, a compus 8 hituri #1 in Romania, a realizat mai multe proiecte pop #1 si a lansat un numar important de afaceri online.

 

In 2013 a fondat agentia digitala Hit Yourself Consulting, o companie ce se ocupa cu crearea si executarea campaniilor online pentru artisti, celebritati, vedete de televiziune, actori si vloggers.

 

Mihai Chiratcu, Femei in Afaceri: Ai facut multe schimbari, ai jucat multe roluri si ai fost nevoit de multe ori sa te reinventezi sau sa o iei de la capat. Cum a fost drumul pana aici?

 

Florin Grozea: Drumul este mereu mai interesant decat destinatia. Drumul meu a fost unul plin de evenimente si invataminte. Am o viata plina si faptul ca am intrat in multe ”roluri” a fost o provocare, desigur. Cred ca fiecare ”rol” (artist, prezentator TV, manager artistic, antreprenor, blogger, scriitor) a adus un plus de valoare vietii mele si in general m-am adaptat usor acestor pozitii pentru ca mi-a placut sa experimentez.

 

M.C.: E greu sa evitam subiectul Hi-Q, consideri acea perioada ca fiind cea mai de succes de pana acum? Sau fiecare perioada isi are succesele sale si nu pot fi comparate?

 

Florin Grozea: Nu vreau sa evitam subiectul Hi-Q, am fost Hi-Q timp de 18 ani - asadar mai mult de jumatate din viata mea am cantat, am compus, am trait pentru trupa aceasta. Sunt mandru cu ce am reusit sa fac alaturi de colegii mei in acesti 18 ani, dar dincolo de vanzari si topuri si premii, sunt mandru de milioanele de romani care s-au simtit bine la concertele noastre si care asculta cu placere muzica noastra si acum. Daca am putut aduce un zambet in viata unui om, daca am putut inspira o iubire, atunci ne-am atins scopul pe care ni l-am propus la 16 ani, cand am pornit proiectul Hi-Q.

 

M.C.: Provocarea momentului este Hit Yourself, a fost o tranzitie naturala catre afacere sau a existat un declic care a lansat totul?

 

Florin Grozea: Cred ca momentul cel mai important al trecerii de la muzica la digital este lansarea blogului meu personal. Hi-Q a inovat mult in industria muzicala, incepand cu primul site al unei trupe romanesti in 1999, primul fan-club online, prima televiziune online, prima pagina Facebook din Romania... Dar blogul personal (lansat in 2006) a fost startul unei revolutii interne in mine - datorita lui am ajuns sa merg la festivaluri si conferinte dedicate mediului online, apoi am lansat site-ul eOk.ro care a primit toate premiile importante din digitalul romanesc, apoi alte initiative online. In 2013 am lansat prima carte romaneasca dedicata industriei muzicale, la editura Polirom: ”Hit Yourself - 100 de idei de la pasiune la marea lovitura”.

Datorita acestei carti m-am hotarat sa dau drumul unei agentii digitale dedicate artistilor, constient de necesitatea unei asemenea initiative, la intersectia dintre show-biz, digital si publicitate.

 

M.C.: Cum se pozitioneaza Hit Yourself pe piata si ce aduce nou in lumea asta “nebuna” a online-ului?

 

Florin Grozea: Agentia Hit Yourself face campanii online cu brand-uri, folosindu-se de audientele online ale vedetelor, artistilor, trupelor, actorilor, vloggerilor. Avem peste 230 de nume cu care putem face campanii online! Sigur, existau in 2013 cand am pornit agentia destule agentii de PR sau label-uri la care puteai apela pentru campanii cu artisti, dar noi ne-am specializat pe aceasta nisa si am venit cu o abordare mai aplicata. Nisa (Influencer Marketing) a crescut mult in ultimii ani iar noi am crescut o data cu ea.

De ce sa apelezi la Hit Yourself? Pentru ca avem know-how de peste 20 de ani de industrie muzicala, pentru ca avem intrari directe la vedete si pentru ca, spre deosebire de toti ceilalti din piata, am adunat o baza de date de statistici publice si private cu audientele acestor celebritati. Poti apela la un label, dar o sa-ti ofere 3-4 nume, cele pe care le promoveaza acel label... La noi ai acces la 230 de celebritati si vei primi o oferta care se potriveste perfect cu publicul target si cu scopurile campaniei tale.

 

M.C.: Ai deja rezultatele de pana acum. In baza lor, ce va propuneti ca pasi urmatori la Hit Yourself? Internationalizare, macar la nivel de sud-estul Europei, ar fi un scenariu?

 

Florin Grozea: Cred ca suntem inca la inceput in industria online, nu doar in Romania, ci peste tot. Potentialul adevarat al Internetului este mult mai mare, noi abia incepem sa descoperim apa calda. :-) Ne gandim la extindere internationala, dar deocamdata avem foarte multe de rezolvat aici, in Romania. Piata romaneasca este foarte activa, cu oameni talentati, cu idei interesante... e o provocare zilnica!

 

M.C.: Se spune sa incepi cu exit-ul in minte. Este o afacere din pasiune pe care o vei lasa copiilor ca mostenire sau ai in minte momentul exit-ului?

 

Florin Grozea: E prea devreme sa vorbim despre asta. Cu siguranta ca va fi un moment in care voi lua in considerare un exit, dar acum sunt pe panta crescatoare de inceput.

 

M.C.: Te provoc la un exercitiu de imaginatie si in acelasi timp de sinceritate. Daca maine ai putea face 3 schimbari in industria in care activezi acum, si anume in online, care ar fi acestea? Cum ai transforma lumea online?

 

Florin Grozea: Nu sunt modest atunci cand am argumentele necesare pentru o afirmatie - la fel ca in muzica si televiziune, vreau sa cred ca aduc schimbari reale si in showbizul online!

Daca as putea schimba istoria, atunci as vrea sa vad mai multi romani pe Twitter (peste tot in lume este folosit pentru stiri si anunturi, mai putin in Romania), as vrea sa nu mai fumeze atat de multa lume (in plus fata de problemele de sanatate, fumatul scade mult concentrarea la birou si orele de munca efective), as vrea sa vad mai multi profesionisti din muzica pe la conferintele de digital (si invers).

 

M.C.: Stiu ca ai decis sa ai biroul intr-unul din hub-urile bucurestene. Esti inconjurat de tineri care isi doresc sa devina antreprenori. Studii finantate de UE alaturi de studiul recent al EY prezinta antreprenoriatul romanesc drept dorinta generatiei tinere ca inlocuitor al unui loc de munca, dar cu toate astea faptele nu sunt tocmai in concordanta cu dorintele. Din punctul tau de vedere ce ii opreste cel mai des, lipsa de cultura antreprenoriala, finatarea sau lipsa de informatie si suport?

 

Florin Grozea: Educatia, desigur! Generatii dupa generatii am fost invatati sa cautam un loc de munca. Aproape nimeni in Romania nu si-a indreptat copilul catre o cariera antreprenoriala, nici macar meseriile liberale nu sunt bine vazute de societatea noastra! Dar lucrurile se schimba usor-usor, generatia Millennials (19-36 ani) e mult mai mobila, schimba des locurile de munca si lucreaza mult de acasa, iar generatia Z (0-18 ani) aproape ca nici nu concepe sa nu aiba (macar) o afacere personala.

Revenind la intrebarea ta: Da, munca intr-un Hub este plina de oportunitati, de oameni like-minded, de idei noi.

 

M.C.: La sfarsitul unei zile, dupa ce schimbi mastile de antreprenor, influencer, om de familie, mai exista timp si pentru Florin? Prin ce reusesti sa echilibrezi totul cand tragi linie?

 

Florin Grozea: La sfarsitul unei zile sunt tatal lui Sasha si al lui Raul... Crezi ca am facut prea multe joburi, crezi ca m-am dus in prea multe directii, crezi ca m-am defocusat? Da, cu siguranta! But it is sooooo much fun!

 

M.C.: Ce recomandari poti face membrelor comunitatii FIA pentru un an 2016 mai bun?

 

Florin Grozea: Cititi carti. E cel mai bun sfat pe care il pot da oricui, daca mi se cere sfatul. Cartile ne linistesc, ne deconecteaza, ne educa mintea si ne incalzesc sufletul, ne deschid universuri noi pe care altfel nu le puteam descoperi. Cititi cat mai mult. Eu sunt recunoscator cartilor din viata mea, in afara de parinti, ele au fost cele mai bune influente.

 

http://hyc.ro/

 

Interviu realizat de Mihai Chiratcu

Editor Femei in Afaceri